(عکس) حمله به سفارت ترکیه در مسکو

یک نت ـ صدها نفر در مقابل سفارت ترکیه در مسکو در اعتراض به سرنگونی یک جنگنده روسی توسط جنگنده نیروی هوایی ترکیه در سوریه تظاهرات کرده و سپس با سنگ و تخم مرغ به ساختمان سفارت حمله کردند.
سفارت ترکیه

یک نت ـ این تظاهرات ساعت 3 بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت مسکو برگزار شد و بیش از 500 نفر در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در «خیابان هفتم روستوفسکی» در مرکز مسکو تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان سنگ، تخم مرغ و قوطی حاوی رنگ و بتادین و سبزیجات به سوی ساختمان سفارت ترکیه پرتاب کردند که بر اثر این اقدامات شیشه های پنجره های سفارتخانه تا طبقه چهارم خرد شد.

آثار رنگ و داروی بتادین (ویژه ضد عفونی زخم ) نیز بر در و دیوار و پنجره های سفارتخانه و نرده های ان به چشم می خورد و برخی نیز از فشفشه های ویژه استفاده می کردند.

چندین مامور پلیس از جمله ماموران ویژه پلیس ضدشورش در محوطه پیرامونی سفارتخانه ترکیه مستقر شده و با حفاظ فلزی اطراف ساختمان از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به ساختمان مرکز دیپلماتیک جلوگیری می کردند.

 

تظاهرکنندگان شعارهایی همچون «ترکیه حامی داعش است» و «شرم بر شما» و «سرنگونی هواپیمای روسی را محکوم می کنیم» سر دادند.

 

تعدادی از تظاهرکنندگان هم پرچم های سوریه و روسیه را در دست داشتند.

 

ماموران پلیس 10 نفر از تظاهرکنندگان را دستگیر و به مرکز پلیس جلب کردند.

 

شب گذشته نیز تجمع اعتراضی شبانه مقابل سفارت ترکیه در مسکو برگزار شد و پلیس و ماموران امنیتی روسیه برای جلوگیری از بروز هرگونه واقعه ناخواسته در جریان تداوم تجمع های اعتراضی ضد ترکیه ای توسط گروه های مردمی از دیروز سفارت ترکیه را در مسکو در حلقه تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.

 

گروه های مختلف مردمی، بویژه جوانان عصر دیروز همزمان با اعلام هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی با همراه داشتن شعار نوشته های «ترکیه متحد داعش»، «اخراج سفیر اولین پاسخ»، «انتقام خلبانان روسیه را می گیریم»، «آنکارا یعنی داعش»، «حمایت از تروریسم جنایت است»، «به جای شلیک به مبارزان ضدتروریست، کمک به تروریست ها را قطع کنید» و «داعش تروریسم خون ریز» مقابل سفارت ترکیه حضور یافتند.

 

بر اساس آخرین نظرسنجی ها حدود 70 درصد مردم روسیه از عملیات ضد تروریستی این کشور در سرکوب تروریست ها در سوریه که با همکاری ارتش این کشور انجام می شود، حمایت می کنند.

 

جنگنده روسی «سوخو-24» دیروز (سه شنبه) در منطقه ای مرزی در سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه سرنگون شد و به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، هواپیما با یک موشک هوا به هوا سرنگون شده است.

 

منبع: ایرنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده