حمله هوایی داعش به کربلا

یک نت ـ داعش چنین ادعایی نکرده و این پیام بدنبال ایجاد رعب در زوار حسینی و القای نقض حاکمیت عراق توسط ایران است
کربلا

یک نت ـ

متن شایعه

"گروه داعش:اگر به کربلا نتوانیم زمینی حمله کنیم حتما حمله هوایی خواهیم کرد...

"گروه داعش:اگر به کربلا نتوانیم زمینی حمله کنیم حتما حمله هوایی خواهیم کرد...

http://dl.aviny.com/voice/Defae_moghadas/04.mp3

بدنبال تهدیدداعش واحتمال حمله دیوانه وار آل سعود به عزاداران حسینی در ایام محرم و اربعین امسال به دستور  ولی امر مسلمین جهان, و فرمانده معظم کل قوا امام سید علی خامنه ایی , از ساعاتی پیش پدافند هوایی خاتم  الانبیا ارتش , تمام آسمان عراق و بویژه آسمان شهر کربلا را زیر پوشش راداری خود قرارداد و تمام هواپیماهای امریکایی و غربی و عربی که قصدعبور از آسمان عراق و بویژه کربلا راداشته باشند بایستی از پدافند هوایی ارتش ایران اجازه , و بعد از دادن مشخصات , اجازه گذر از آسمان عراق را پیدا کنند , که در غیر اینصورت توسط پدافند ارتش ایران  مورد حمله موشکی قرار خواهند گرفت... خاطر نشان میشود این اقدام پدافند ارتش ایران هماهنگ با دولت وسپاه بدر عراق میباشد... به افتخار میهن عزیزمان ایران و فرزندان شایسته ملت در ارتش اینم منبع 
http://www.isna.ir/fa/news/93091912147"

 

پاسخ شایعه

1. این ادعا از داعش نیست و تنها  اردیبهشت امسال "العربیه" از قصد داعش برای حمله به کربلا خبر داد که در خبر منتشره نیز منبع آن گزارش های اطلاعاتی درج شده بود نه بیانیه های داعش! 

2. این خبر و هیج مطلب دیگری از تهاجم هوایی داعش صحبتی نکرده اند! داعش با کربلا فاصله بسیاری دارد و توانایی حمله زمینی به کربلا یا امکان و استعداد حمله هوایی به هیچ منطقه ای برای داعش وجود ندارد! 

http://www.yjc.ir/fa/news/5194153

 

3. کنترل عملی آسمان هر کشور، جزو حقوق حاکمیتی همان کشور است و پوشش راداری خارج از مرزهای ایران به معنای رصد است نه کنترل و مدیریت پرنده های آسمان دیگر کشورها!

4. در لینک انتهای شایعه نیز، تامین امنیت آسمان مناطق غربی و مرزهای خروجی ایران به عراق، و نه داخل عراق، از اقدامات پدافند هوایی ارتش برای مراسم اربعین ذکر شده است!

http://www.isna.ir/fa/news/93091912147

 

5. لینک بی ارتباطی که ابتدای متن برای اعتبار دادن به شایعه درج شده، یک قطعه موسیقی دفاع مقدس در سایت شهید آوینی است! 

6. این پیام در آستانه اربعین بدنبال ایجاد رعب در زوار حسینی و کاهش آنان است و از سوی دیگر نقض حاکمیت کشور عراق توسط ایران را به مخاطبین غیر ایرانی القا می کند

منبع: شایعات

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده