حضور امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در کشتار طبرستان !!

یک نت ـ امام علی(ع) که در عصر خلافت خویش، حسنین(ع) را از شرکت در معرکه صفین باز داشت تا مبادا با مرگ آن دو نسل رسول خدا(ص) قطع شود؛ چگونه حاضر می شود پیشوایان آینده جامعه اسلامی را تحت فرمان زمامداران مورد انتقادش به جبهه جنگ بفرستد؟!
حضور امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در کشتار طبرستان !!

یک نت ـ متن شبهه: " در تاریخ طبری جلد پنجم صفحه 2116 در مورد این که حسین [ع] در طبرستان ایران که امروز مازندران بهش میگیم چگونه پدران ما رو گردن زده اینچنین میگوید: "سعید ابن عاص لشگری راهی گرگان نمود. مردم آنجا از راه صلح آمدند، سپس صد هزار درهم خراج و گاهی هم دویست هزار درهم خراج به اعراب میدادند لیکن قرارداد از طرف ایرانیان بر هم خورد و آنان از دادن خراج به مدینه سرباز زدند و از اسلام گریزان شدند یکی از شهرهای کرانه جنوب شرقی دریای خزر"تمیشه" بود که به سختی با سپاه اسلام نبرد کرد سعید ابن عاص شهر را محاصره کرد و آنگاه که آذوقه شهر به پایان رسید مردم از گرسنگی زنهار خواستند، به آن شرط که سعید ابن عاص مردمان شهر را نکشد، لیکن بعد عقد قرارداد سعید تمام مردمان شهر را به جز یک نفر را در دره ای گرد آورد و تمام افراد شهر را از لب تیغ گذراند در این کشتار عبدالله پسر عمر، عبدالله پسر عباس، عبدالله پسر زبیر، حسن ابن علی(همان امام حسن)، حسین ابن علی(همان امام حسین) در راس لشکر اسلام قرار داشتند تاریخ طبری جلد پنجم صفحه 2116 "
مسلمانها هم که در این مورد نتونستن پاسخ بدن کلا اومدن ماله کشی کنن گفتن طبری با حضرت علی مشکل داشته برا همین در مورد پسرش این دروغا رو گفته حالا بماند در جایی که به نفعشونه تاریخ طبریو قبول دارن به مانند ساخت سریال مختار در جایی هم که به نفعشون نیست کلا هیچ تاریخی رو قبول ندارن البته انقدر سند در مود حضور حسن و حسین در طبرستان و کشتار مردم ایران وجود داره که تاریخ طبری توش گمه به مانند اینان  کتاب فتوح البلدان نوشته احمد ابن یحیی بلاذری در صفحه 303 حضور حسن و حسین را در کشتار مردم طبرستان تایید می کند همچنین درکتاب زندگانی امام حسین نوشته عبدالحسین رهنما جلد دوم فصل سوم حضور حسن و حسین در کشتار مردم طبرستان ذکر شده است. دکتر حسن ابراهیم حسن در کتاب تاریخ سیاسی اسلام جلد اول ترجمه ابوالقاسم پاینده برگ 288 مینویسد؛ خدا میداند این دو امام محبوب مردم شیعه ایران چه کشتارهایی از مردم این کشور کردند. "

در پاسخ به شبهه:
"حضور امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در کشتار طبرستان !!" :

1.  اکثر منابع دست اول و بزرگ‏ترين مورخان جهان اسلام چون طبري، بلاذري، ابن قتيبه، ابن‏ فقيه همدانی، مقدسي و... كه از فتوحات سخن گفته‏ اند، فتح طبرستان را با صلح و بدون جنگ و خون‌ريزی دانسته اند.
http://www.adyann\et.com/news/13511
2. در صفحه 2116 تاریخ طبری که در اشاره شده، صلح سپاه سعید بن عاص با گرگان ذکر شده و مبالغ مورد نظر فدیه گرگان است که حرفی از قطع شدن آن، جمع کردن مردم در دره، و خصوصا حضور این شخصیتها در ماجرا نیست! این اسامی در پاراگراف قبل و بعنوان همراهان اولیه سپاه آمده است!
http://yon.ir/tabari
3. مغلطه منتسب به مسلمانان برای فرار رو به جلو است و شبهه با استناد به بدیهیات تاریخی رد می شود! منابع معتبر و متقدم شیعه از حضور حسنین (ع) در فتوحات سخن نگفته‌اند و برخی منابع اهل سنت نیز مدعی حضور ایشان در بعضی فتوحات، آنهم تنها در زمان خلفا شده‌اند!
4. این گزارشها یا فاقد سند است، یا سندشان معتبر نیست و نقل کننده آن دروغ گو و جاعل یا ناشناخته و مجهول است! دسته‌ای از آنها هم به حضور حسنین (ع) در ایران پرداخته و اشاره‌ای به حضور آنان در جنگ ندارند!
5. همه گزارشات مدعی حضور این دو امام در فتوحات عصر عثمان هستند؛ عصری که علی(ع) حتی در حد مشاوره حاضر به همکاری با عثمان در امر فتوحات نبود، چه رسد به اعزام فرزندانش به نبرد!
6. امام علی(ع) که در عصر خلافت خویش، حسنین(ع) را از شرکت در معرکه صفین باز داشت تا مبادا با مرگ آن دو نسل رسول خدا(ص) قطع شود؛ چگونه حاضر می شود پیشوایان آینده جامعه اسلامی را تحت فرمان زمامداران مورد انتقادش به جبهه جنگ بفرستد؟!
http://yon.ir/hasanein
7. خلفای دوم و سوم و معاویه در طبرستان نبردهاي سخت و طولانی داشتند، اما اواخر دوره امويان، ايرانيان به ائمه شيعه علاقه زیادی پيدا كردند، تاجایی كه طبرستان كه مركز مخالفت با اعراب بود، به پايگاه شيعه تبديل شد!
8. در نتيجه احاديث بسياری که در دوره اموي جعل شده بود به کتابها وارد می شود تا با ادعای جنگیدن ائمه شیعه با مردم طبرستان، شیعیان را از اهل بیت دور كنند! اما تاریخ ثابت کرد عشق به حقیقت با دروغ پوشانده نخواهد شد!
http://yon.ir/tabarestan

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده