آشنايي اينترنتي قبل از ازدواج خوبه؟

یک نت ـ دختری ۱۹ ساله هستم که حدود ۵ ماه پیش با پسزی از طریق اینترنت آشنا شدم و روابط ما فقط در حد صحبت بود و نه تا حالا عکس همدیگر را دیدیم و نه تا به حال با هم حرف زدیم. تا اینکه ایشان از بنده خواستند که برای امر خیر به خانه ما بیایند. من خیلی ناراحت شدم چون فقط فکر میکردم روابطمان در حد یک دوستی ساده است
ازدواج

یک نت ـ  دختری ۱۹ ساله هستم که حدود ۵ ماه پیش با پسزی از طریق اینترنت آشنا شدم و روابط ما فقط در حد صحبت بود و نه تا حالا عکس همدیگر را دیدیم و نه تا به حال با هم حرف زدیم. تا اینکه ایشان از بنده خواستند که برای امر خیر به خانه ما بیایند. من خیلی ناراحت شدم چون فقط فکر میکردم روابطمان در حد یک دوستی ساده است ولی ایشان حدود یک ماه است که می‌گوید خیلی به من علاقه دارد و نمی‌خواهد که روابطمان در حد دوستی باشد و می‌خواهد از راهش وارد شود اینقدر این حرف را زده که من هم جدیدا احساساتی نسبت به ایشان دارم در ضمن خدمتتان عرض کنم که از خیلی رفتارها و عقاید اخلاقی شبیه هم هستیم و هر دو خانواده مذهبی داریم من نمی‌دانم که باید چیکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید؟

برای رسیدن به پاسخ خودتان به نکات زیر دقت فرمایید:
۱- معمولاً علاقه هایی که از طریق فضای مجازی بدون دیدن طرف مقابل ایجاد می شود و قبل از اینکه به صورت منطقی تصمیم به ازدواج بگیرند ایجاد می شود و وابستگی ها و احساسات که در کنار علاقه ایجاد می شود، باعث پنهان ماندن شخصیت اصلی می شود. در صورت ازدواج با این وضعیت احساسی، بعد از ازدواج و آشکار شدن شخصیت اصلی هر دو، مشکلات و اختلافات شروع می شود.
۲- قبل از اینکه وابستگی تان از این بیشتر بشود، به صورت جدی یک تحقیق محلی از محل زندگی، روابط والدین، وضعیت اعضای ازدواج کرده با همسرانشان، محل کار یا تحصیل، دوستان انتخابی، نظر اساتید و یا صاحب کار و کارفرما، و اینکه گذشته مشکل دار ایشان دقیقا چه بوده و چه تأثیری روی شخصیت و روحیات ایشان داشته، بکنید. اطلاعاتی که از ایشان می گیرید با افرادی غیر از ایشان منطبق کنید. صحت و سقم این صحبت ها را متوجه شوید.
۳- برای پیشگیری از انجام ازدواج احساسی پشیمان کننده سعی کنید انتظارات، علاقه ها، نیازها و موضوعاتی را که اهمیت دارد، بدون محافظه کاری و مخفی کاری مطرح کنید و از ایشان بخواهید آنچه که هست و می خواهد شما باشید، برای تان مطرح کند.
۴- یکی از احساسات و افکار بدی که بعد از گذشت حداقل دو سال ازدواج ممکن است سراغ شما بیاید، افکار بدبینانه نسبت به همسرتان است که در بعضی از موارد تبدیل به وسواس فکری شده و زندگی را برای شما و همسرتان تلخ می کند. افکار بدبینانه با این سوال آغاز می شود: با توجه به اینکه همسر من بدون دیدنم با من ارتباط برقرار کرده و با اعتماد این ارتباط به دوستی تبدیل شده، از کجا بدانم با افرادی دیگری در ارتباط نباشد؟ بناربراین شما باید با این افکار باید مبارزه کنید.

منبع : شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده