آرام کردن اوضاع آشفته فوتبال ایران

یک نت ـ در این اوضاع آشفته فوتبال و مصاحبه‌های پی‌درپی علیه سرمربی تیم ملی، رئیس فدراسیون سکوت اختیار کرده است.
فوتبال

یک نت ـ این روزها و پس از دربی هشتادویکم بسیاری از منتقدان کارلوس کی‌روش که به دنبال هر بهانه‌ای برای انتقاد کردن به او می‌گردند، پس از درخشش رحمتی در دربی بهانه جدیدی برای جمله به کی‌روش پیدا کرد و با دخالت در کار سرمربی تیم ملی به دلیل دعوت نکردن از رحمتی در تیم ملی از وی انتقاد کردند. 

 

البته فقط استقلالی ها و کارشناسان نبودند که این انتقادها را نسبت به کی‌روش روانه کردند، بلکه در کمال تعجب دبیر فدراسیون فوتبال هم پا را از اختیارات خود فراتر گذاشته و جای مهدی رحمتی را در تیم ملی خالی دانست.

 

این اتفاقات صدای کی‌روش را درآورد و با انتقاد نسبت به اسدی، دبیر فدراسیون گفت: که به جز استعداد بازیکنان شخصیت آنها هم برای انتخابهایش از ملاک اصلی به شمار می‌آید.

 

همین جمله سرمربی تیم ملی کافی بود تا شدیدترین جملات از سوی باشگاه استقلال و بعضی از پیشکسوتان و منتقدان همیشگی کی‌روش به وی صورت بگیرد. کلماتی که در مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها به کی‌روش نسبت داده شد، به هیچ وجه در خور سرمربی تیم ملی نبود به خصوص در بیانیه باشگاه استقلال که کلمات نامناسبی در توصیف سرمربی تیم ملی ذکر شد. آنها صرفاً به دلیل اینکه کی‌روش گفته بود شخصیت بازیکنان برایش اهمیت دارد خود را مجاز دانستند تا به سرمربی تیم ملی توهین کنند و به وی بگویند پایت را از گلیمت فراتر گذاشتی و بسیاری از جملات ناشایست دیگر، وقتی به سرزمین مادری وی هم کنایه زدند این ادبیاتی که در وصف سرمربی تیم ملی به کار رفت بیشتر شبیه به ادبیات کوچه و بازاری بود که در حد شخصیت اهالی مستطیل سبز و باشگاه بزرگی مثل استقلال نبود، با وجود این حملات و جملات نامناسب رئیس فدراسیون فوتبال در کمال تعجب سکوت اختیار کرد و هیچ تذکری به این دسته از منتقدان تیم ملی که هر روز تعدادشان بیشتر می‌شود تنها واکنش کفاشیان نسبت به چنین اتفاقاتی این بود که به سرمربی تیم ملی و دبیر فدراسیون اعلام کرد دیگر مصاحبه نکنید. البته بعد از تذکر کفاشیان نه اسدی و نه کی‌روش این تذکر را چندان جدی نگرفتند و چند دفعه دیگر هم علیه یکدیگر صحبت کردند.

 

در این اوضاع آشفته فوتبال که سرمربی تیم ملی و دبیر فدراسیون فوتبال همینطور علیه یکدیگر مصاحبه می‌کنند و همه حتی سرپرست تیم سایپا سرمربی تیم ملی را به باد انتقاد می‌گیرند از رئیس فدراسیون فوتبال انتظاری بیش از دادن یک تذکر ساده به کی‌روش و اسدی می‌رود اتفاقی که صدای وزارت ورزش را هم درآورد و به فدراسیون فوتبال تذکر داد.

 

البته این قضیه همیشه در فوتبال ایران وجود داشته و در باشگاه‌ها هم زمانی که اوضاع تیم آشفته می‌شود و تیم در بحران فرو می‌رود ، مدیرعامل ها پشت اعضای هیئت مدیره پنهان می‌شوند.

 

آنچه در این آشفته بازار به خوبی مشخص است این است که شرح وظایف و حدود اختیارات هر کسی حتی در بلبشوی فوتبال ایران هم روشن است.

 

پاسخگویی در قبال نتایج تیم ملی، استفاده بهینه از بضاعت فوتبال ایران و ایجاد زمینه مناسب برای نتیجه‌گیری تیم ملی در آینده از وظایف سرمربی تیم ملی است، انتقادهای منصفانه و به جا در راستای کمک به اعتلای تیم ملی از وظایف منتقدان و کارشناسان است.

 

آرام کردن این اوضاع آشفته فوتبال ایران هم،  وظیفه رئیس فدراسیون فوتبال

 

هدایت کشتی فوتبال ایران در این اقیانوس متلاطم نقدها، اهانت‌ها، اظهارنظرهای به‌جا و نابه‌جا، بیانیه‌ها، موضع‌گیری‌ها علیه یکدیگر و مصاحبه‌های تند بر دوش رئیس فدراسیون فوتبال سنگینی می‌کند، به یقین ادامه چنین روندی ضربه زدن به این کشتی است و چیزی که فرجام خوبی برای سرنشینان آن نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده