برنانه نود و پیش بینی نتایج مسابقات

یک نت ـ اولین برنامه آبان با سوال درباره نتیجه دربی استقلال - پرسپولیس شروع شد.
برنانه نود و پیش بینی نتایج مسابقات

یک نت ـ هر آنچه در برنامه دیشب 94/08/04برنامه نود گذشت

همانطور که پیش بینی می شد، نودی ها امشب با سوال درباره ی دربی تهران برنامه خود را آغاز کردند. نتیجه 2-1 به نفع پرسپولیس تاکنون بیش ترین رای را داشته است.
با گزارش زنده برنامه 90 همراه ما باشید:

پیش بینی نتبجه دربی در برنامه ۹۰
نظرسنجی این هفته نود مربوط به حساس ترین بازی هفته یازدهم است.

دربی تهران که روز جمعه برگزار خواهد شد بار دیگر توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.
در نظرسنجی این سری برنامه نود از بینندگان خواسته شده تا نتیجه بازی استقلال و‌ پرسپولیس را با ذکر تعداد گل به شماره پیامکی این برنامه ارسال کنند.

سیاه جامگان بدون پزشک
بخشی از برنامه به صحبت های پزشک جدا شده تیم سیاه جامگان مربوط بود.

او در مصاحبه با دوربین نود گفت: حدود یک ماه و نیم اینجا بودم، باید ماهانه حقوق می دادند که ندادند من هم از آقای عباسی عذرخواهی کردم و گفتم نمی توانم ادامه همکاری بدهم.

صحبت محمود خوردبین و محسن بنگر درباره هانی
در بخش بعدی برنامه 90 در مورد حضور هانی همراه با تیم پرسپولیس از سرپرست و بازیکن پرسپولیس پرسیده شد.

سرپرست پرسپولیس گفت: که خانواده نوروزی را به طور کامل به مشهد دعوت کرده اند. همچنین محسن بنگر نیز گفت: دیگر حتی بازیکنان اجازه نمی دهند که هانی با تیم به این شهر و آن شهر برود و تنها بازی های پرسپولیس در تهران را به ورزشگاه آزادی بیاید. در ادامه صحنه هایی از دیدار تیم های پرسپولیس و سیاه جامگان پخش شد.

پرسپولیس و سیاه جامگان از نگاهی دیگر
صحبت های فرزند مرحوم مجید سبزی
در قسمت بعد پسر مرحوم سبزی درباره وضعیت طلب هایش و قول های مسئولان پرسپولیس صحبت کرد. او دراین گفت و گو این چنین گفت: به این شکل و با این کارها با این خانواده بازی نکنید. ده سال پیش که پدرم فوت کرد قول هایی داده شد که در حد حرف بود ای کاش این حرف هارا نمیزدند و برایمان بیشتر از این مشکل درست نمیکردند.

من به مدرسه نمیتوانستم بروم چون مدام میگفتند این تیم به کمک نیاز دارد و مشکل مالی دارد، خداروشکر دستم را مقابل هیچکس دراز نکرده و هیچ‌کمکی به من و مادرم نکردند فقط یک بار ۲ میلیون و دفعه بعد ۵ میلیون دادند با وعده هایی که داده بودند خانه میدهیم ۱۰۰ میلیون میدهیم که از این خبرها نبود. آقای رویانیان یک عکس با من انداخت یک کلید دستش بود که مثلا کلید خانه بود و در حد همان کلید باقی ماند با خانواده نوروزی این بازی ها را نکنند حق و‌حقوق خود هادی را بدهند احتیاجی به این کارها نیست.

صحبت های شنیدنی شهرام سبزی
ورزشگاه امام رضا مشهد
پس از این یک قسمت از برنامه مربوط به ورزشگاه جدید و تازه تاسیس امام رضا و امکاناتش با مسئول این پروژه صحبت شد؛ ورزشگاهی که می تواند در آینده بدرخشد.

داوری بازی پرسپولیس -سیاه جامگان
این بازی دو صحنه داشت که میرزا بیگی کارشناس داوری نظرش را درباره داوری ها داد.

او در مورد برخورد طارمی در محوطه جریمه گفت پنالتی نبوده و ادامه بازی صحیح است. همچنین وی در مورد درباره صحنه گل سیاه جامگان و اوت منجر به گل مشهدی ها گفت چیزی معلوم نیست و به نوعی این گل را تایید کرد.

داوری بازی صبای قم - فولاد
کارشناس داوری اعتقاد داشت یک کارت زرد باید به دلیل بی احتیاطی به امید خالدی بازیکن فولاد داده می شد. همچنین صحنه مشکوک در محوطه جریمه فولاد را خطا ندانست.

داوری بازی استقلال تهران - استقلال خوزستان
میرزا بیگی خطای استقلالی ها روی رحیم زهیوی را پنالتی دانست. اگر این پنالتی گرفته می شد شاید جای تیم اول و سوم جابه جا می شد و ویسی صدر نشین می شد.
تقویم برنامه 90
تقویم برنامه امشب  نکات جالب توجه بسیاری داشت. از سلفی های درون زمین ورزشی و اولین گل ملی تاریخ ایران گرفته تا فینالیست شدن ذوب آهن و سپاهان در آسیا و حتی آن آشتی کنان عجیب علی دایی و علی کریمی در آزادی.

به بهانه گل شاپورزاده در بازی استیل آذین - سپاهان و وضعیت وی نیز مورد بررسی قرار گرفت. شاپورزاده ای که حال در لیگ سه آلمان بازی می کند و البته کاپیتان است.

خاطره ای با قلعه نویی و حجازی در روز خداحافظی فنایی
در ادامه نمایی کمیاب از دوستی ناصر حجازی و امیر قلعه نویی را نشان داد. برنامه امشب نود مصادف با سالگرد خداحافظی محمد فنایی کمک داور بین المللی فوتبال ایران از قضاوت بود که برنامه نود صحنه هایی از مسابقه آخر او را پخش کرد. در این مسابقه که بین استقلال و عمان برگزار می شد، دوربین نمایی از نیمکت استقلال را نشان داد.

نیمکتی که ناصر حجازی به عنوان سرمربی و امیر قلعه نویی به عنوان دستیار مشغول بگو و بخند بودند. این مسابقه نوستالژیک، مهمترین تصویر برنامه نود امشب را شکل داد، لحظه ای که حالا به دلیل شدت مشکلات بین این دو چهره مهم تاریخ باشگاه استقلال هرگز به یادش نمی آوریم.

ستاره شدن گرت بیل از بازی برابر اینترمیلان با هت تریکش، آخرین بخش تقویم 90 بود.

تقویم 90
اتهام عادل به فدراسیون: خرید رای با امتیاز
عادل فردوسی پور در لابلای حرف هایش در برنامه نود فدراسیون فوتبال را متهم کرد که با هبه تیم به استان هایی که در لیگ دسته دوم تیم ندارند از آنها خواسته در انتخابات اسفندماه به نامزد مورد نظر فدراسیون رای بدهند.

فردوسی پور بعد از گفتن این جمله قید "شنیدیم" رابه حرف هایش اضافه کرد و گفت: مثلا به سیستان و بلوچستان گفته آقا شما که تیم نداری بیایید در لیگ دسته دوم در عوض در انتخابات فدراسیون به ما رای بدهید. البته ما این مساله را شنیدیم و باید به صورت دقیق و مفصل مورد بررسی قرارش بدهیم. اما خدا کند یک روزی برسد که موضوع هدیه دادن تیم و خرید و فروش و امتیاز و ... کلا ریشه کن بشود.

آنالیز جالب و دقیق پیش از دربی
در اولین آنالیز برنامه 90 امشب آنالیز دقیقی از پرسپولیس و استقلال بود. در این آنالیز این گونه آورده شد:

پاس های کلی استقلالی ها بیشتر بوده اما پاس های پرسپولیس در یک سوم هجومی بیشتر بوده و به این دلیل موقعیت های پرسپولیسی ها بیشتر بوده است. اما در عوض دقت شوت آبی ها بهتر بوده است.

قرمزها در نبرد هوایی و دریبل و قطع توپ بهتر عمل کرده اند و اما اشتباه دفاعی استقلالی ها بیش تر است.

طارمی و نور الهی به عنوان بهترین بازیکنان این فصل پرسپولیس و امیدابراهیمی و خسرو حیدری این عنوان را برای آبی ها دارند.

آمار طارمی
طارمی تا کنون 6 گل زده است، 5 پنالتی را گرفته است و خطرناک ترین بازیکن لیگ است. طارمی در داربی هایی که بازی کرده است 4 شوت به چارچوب زده ، 2 پاس کلیدی داده، 5 دریبل موفق داشته و 6 خطا روی او انجام شده است.

آمار امید ابراهیمی
ابراهیمی تا کنون به طور متوسط 63.5 پاس درست داده و در لیگ از این نظر رکورددار است. با توجه به آمدن روزبه چشمی به استقلال او توانسته آزادی عمل بیشتری داشته باشد و پاس کلیدی بیشتر و شوت بیش تری بزند.

او در 180 دقیقه ای که در دربی بوده است ،87 درصد دقت پاس داشته، 13 توپ ربایی اما هیچ پاس کلیدی نداشته است. او یک گل به استقلالی ها بدهکار است.

سیستم قرمز و آبی ها در این لیگ
سیستم پرسپولیس و استقلال و نحوه بازی این دو تیم مورد آنالیز قرار گرفت. استقلال مظلومی با سیستم 4-2-3-1 به میدان می رود و پرسپولیس برانکو 4-4-1-1 بازی می کند.

آنالیز سرخابی ها پیش از دربی
آنالیز تراکتور سازی
یک بخش از برنامه 90 مربوط به تیم تراکتورسازی بود. تراکتور بعد از دومین برد پیاپی چند پله در جدول صعود کرده است.

5 بار و از راه مشابه از کناره راست تراکتوری ها موقعیت سازی کردند که 4 بار آن به تهدید جدی بدل شد و دو گل از آن برای تراکتوری ها به دست آمد.

شجاع خلیل زاده بهترین مدافع وسط کنونی لیگ با میانگین نمره 2.5 بوده است. او 19 بار مانع از حمله حریف شده، 9 قطع توپ ، 3 دفع توپ و 7از 8 موفقیت در نبرد داشته تا او را به عنوان موفق ترین سرباز پس از بازگشت از ماجرای کارت های پایان خدمت تبدیل شود.

در انتهای این آنالیز به ستایش از محمدرضا اخباری پرداخته شد که درون دروازه تراکتورسازی با عکس العمل های فوق العاده بسیار عالی کار کرده است.

آنالیز دیدارهای تراکتورسازی تبریز
داوری بازی استقلال اهواز-پدیده مشهد
بر اساس گفته کارشناس داوری یک پنالتی در نیمه اول برای پدیده ای ها گرفته نشده است. البته در نیمه دوم کرنر منجر به گل پدیده ای ها اشتباه بود. پنالتی استقلالی های اهواز نیز کاملا درست بوده است.

داوری بازی ذوب - گسترش
در این بازی به عقیده میرزابیگی کارشناس داوری یک پنالتی برای ذوب نگرفته است. بردی که میتوانست بسیار به کار یحیی و تیمش بیاید.

بررسی عملکرد لژیونر ها
در بخش بعد برنامه 90 به عملکرد ایرانی های حاضر در قطر پرداخته شد. همچنین برد فرانکفورت و باخت چارلتون و آلکمار در این بخش گنجانده شده بود.

در انتهای این بخش پاس گل سردار آزمون در بازی امشب تیمش به نمایش گذاشته شد. تیم سردار امشب 2-0 پیروز شد.

عملکرد لژیونرها در هفته ای که گذشت
شفاف سازی به سبک بختیار
بختیار رحمانی که گرفتن سرش در بازی با فولاد بعد از پنالتی دقیقه ٩٠ ، مقابل تیم سابقش سوژه برخی رسانه ها شده بود به دوربین نود در این باره گفت: من با تمام احترامی که برای فولادی ها قائل هستم دستم را رو سرم گذاشتم و گفتم خدا را شکر خدا را شکر ....همه باید درک این را داشته باشند که من حالا بازیکن تراکتور هستم و باید دلم با تراکتور باشد.

فرکی : هواداران سپاهان حرفه ای نیستند
در ادامه برنامه حسین فرکی پیرامون تیم سپاهان و شکست تلخ امروز روی خط آمد و به تندی از هواداران سپاهان انتقاد کرد.

فرکی گفت : تیم هایی که بیش تر از ما باخت آوردند چنین هجمه ای علیه شان نبوده است. متاسفانه مشکلاتی که ما داشتیم را فکر می کنم هیچ تیمی نداشته است. بهترین بازیکن هارا داشته، بهترین خارجی ها و بهترین سکوها را داشته است اما در زمان من ندارد.

مشکلات بر کسی پوشیده نیست، چرا هوادارانی که من انتظار داشتم و فکر می کردم حرفه ای هستند اما این گونه نیست. نگاهشان همچنان مثل گذشته و انتظارشان بسیار بالاست.

هیچ کجای دنیا کادر فنی با دو باخت را دشنام نمی دهند که این جای تاسف و بی فرهنگی دارد. محرم گفت کم و بیش تمرین داشتم. ما به دنبال تلافی نیستیم. محرم یکی از بهترین بازیکنان بود، محرم به خودش کم لطفی کرد و اگر بود شاید وضعیت ما بهتر بود.

من دلم می خواهد محرم موفق تر باشد، محرم در 6 بازی آخر فصل قبل بسیار کمک کرد. ما از سوی مدبریت حمایت می شویم. به تیممان امیدوار هستم با تمام مشکلات و کمبودهایی که داریم. بعضی از هواداران دنبال چه چیزی هستند من در آن مانده ام. شکست و پیروزی به ما دوست و دشمن را می آموزند.

گفتگوی حسین فرکی
کری خوانی سرخابی ها
این بخش از برنامه نود مربوط به خواندن تیتر روزنامه ها بود که توسط فردوسی پور انجام شد و تیتر 2 روزنامه استقلال جوان و پیروزی در کری خوانی ها آنها بسیار جالب بود.

فردوسی پور گفت: با توجه به اینکه چند روزی بیشتر به دربی باقی مانده است باید ببینیم آنها چهارشنبه و پنجشنبه قرار است چه تیتری بزنند و چگونه  برای هم کری بخوانند؟

داوری بازی پرسپولیس ـ ملوان
در ابتدا در مورد خطا روی محمد نزهتی که در نهایت منجر به گل اول پرسپولیس شد از کارشناسی داوری سوال شد که او این خطا را تایید کرد.

اتهام باج خواهی به کی روش
حسین آبانگاه دبیر پیشین کمیته اخلاق که در اعتراض به عدم اجرای رای این کمیته درباره مهرداد خانبان آنالیزوز تیم ملی از سمت خود استعفا داده است روی خط 90 آمد و درباره مسایل مربوط به کمیته اخلاق و کی روش صخبت کرد.

حتما می دانید کارلوس کی روش امروز در گفت و گویی تند علیه رییس کمیته اخلاق موضع گیری کرده است.

آبانگاه در این باره گفت : ماجرای کی روش و آل اشپورت چیزی بود که پس از انتشار در فضای رسانه ای و بازتاب در شبکه ای چون بی بی سی به ما از سوی وزارت ورزش تکلیف شد که پیگیری کنیم.
ماهم آدم های مختلفی چون آقای جعفری(نماینده کمپانی آل اشپورت) که وی به ما گفت " آقای کی روش از ما پول زور گرفته و آنها نمی خواستند این مبلغ را پرداخت کنند.

نکته جالب در این گفت و گو این بود که فردوسی پور مجری برنامه 90 بارها صحبت های آبانگاه را به بهانه های مختلف قطع کرد.به خصوص در انتهای بحث که آبانگاه، کی روش را با الفاظی چون باجگیر و ... نوازش داد.استفاده کی روش از نام امام حسین در مصاحبه امروزش منظور دار بوده است.

جنجال کیروش در وقت اضافه
کارلوس کی روش که برآشفته و ناگهانی پس از گفتگوی حسین آبانگاه با برنامه نود روی خط این برنامه آمد، در ابتدای حرف هایش دبیر پیشین کمیته اخلاق را به کم اطلاعی از موضوعی که درباره آن صحبت می کند متهم کرد و گفت: من طبق قراردادی که دارم می توانم اسپانسر شخصی داشته باشم. منظور کی روش این بود که او می تواند پیراهن هر برندی را به تن کند به شرطی که از این برند مبلغی را به عنوان حق تبلیغاتی دریافت کند .

کی روش همچنین اعلام کرد حق تصویر او نیز به صورت انحصاری به کسی واگذار نشده است و او حق استفاده تبلیغاتی از تصویر خود را نیز داراست که احتمالا این موضوع در قرارداد او پیش بینی شده است.

سرمربی تیم ملی با اعلام این نکته که با شفافیت بیشتری در این زمینه صحبت خواهد کرد اعلام کرد کارفرمای او فدراسیون فوتبال است و فدراسیون فوتبال هم کاملا در جریان این دادوستد مالی بین او و کمپانی آل اشپورت قرار داشته است اما نکته جالب جایی بود که مجری برنامه نود به اشتباه قصد داشت نام عباس ترابیان را به عنوان کسی که مساله کارلوس کی روش رادر کمیته اخلاق به جریان انداخته معرفی کند که کی روش با کنار گذاشتن تعارف نام اسدی دبیرکل فدراسیون را مطرح کرد و گفت دکتر اسدی پرونده مهرداد خانبان و مارکار آقاجانیان را در کمیته اخلاق به جریان انداخته است.

کی روش و اسدی در انتهای سال گذشته نیز مجادله ای جدی با یکدیگر داشتند که در زمان خود سروصدای زیادی به پا کرد. به نظر می رسد این دعوا ادامه داشته باشد ؛ دعوایی که یک سر آن به وزارت ورزش می رسد .

مناظره کیروش و آبانگاه
جادوگری در لیگ برتر!
در اواخر نیمه اول بازی یکی از بازیکنان ذخیره استقلال اهواز تکه کاغذی را از درون دروازه خسوس دروازه بان استقلال خوزستان به کنار زمین آورد و آن را باز کرد. این کاغذی چند تا بود که روی آن به زبانی خاص وردی نوشته شده بود. خسوس که امروز یک بار دیگر کلین شیت کرد ، در پایان بازی به گزارشگر خوزستان گفت که این نامه دعایی برای محافظت بوده است و ربطی به جادو ندارد. اما مشخص است که با توجه به فحوای نوشته نکته ای بیش از آنچه که خسوس به آن اشاره می کرد در میان است.

این دروازه بان گفت مربی به آنها گفته برای محافظت همه یک دعای مذهبی را به همراه داشته باشند . استقلالی های خوزستان که امسال فوق العاده کار کرده اند حالا با این ماجرا ممکن است به حاشیه بروند و البته سرمربی دوست داشتنی آنها باید پاسخ بدهد داستان این تکه کاغذ با حروف فارسی در دروازه گلر برزیلی چیست ؟

اختتامیه نود با حنطه
در پایان برنامه نود سرمربی استقلال اهواز علی حنطه روی خط آمد و درباره شرایط تیمش توضیحاتی داد. او در ابتدای در پاسخ به سوال فردوسی پوردر خصوص اینکه خوزستانی است یا مشهدی گفت: ما اصالتا خوزستانی هستیم پدر و مادرم و خواهران و برادران همه اهوازی هستند اما من بزرگ شده مشهد هستم. تیم ما شرایط روحی روانی خوبی ندارد و در ضمن زمانی که من آمدم نصف تیم در اختیار بودم و من تازه ساعت 12 شب گذشته توانستم بچه ها را جمع و آنها را از لحاظ روحی روانی آماده کنم.

هنگامی که او به این قضیه اشاره کرد که همه تیم ها مشکل مالی دارند، فردوسی پور اشاره کرد که چرا ملک های خیابان فاطمی را به بازیکنانتان نمی دهید؟ که حنطه در پاسخ به این کنایه گفت: تا الان یک میلیارد و 280 میلیون تومان خرج تیم شده. یک مسافرت به انزلی رفته اند و خرجش 25 میلیون شده، 2 اردو زده اند و 80 میلیون خرج کرده اند. درضمن این را بگویم که در اهواز من را تهدید می کنند و پیامکی به من می زنند که اگر فلان بازیکن را در ترکیب نگذاری دیگر نمی توانی در سر پستت باشی و اینکه داری در اهواز کار می کنی مواظب خودت باش. به هر حال اینجور مشکلات هست و مسائل مالی هم به آن اضافه کنید.

او خطاب به فردوسی پور که سوال کرد تیم شما در لیگ برتر می مانید یا خیر گفت: بله و فردوسی پور به شوخی گفت در همین لیگ برتر که حنطه هم پاسخ داد بله در همین لیگ برتر.

گفتگو با علی حنطه
برتری آماری برای پرسپولیسی ها
نتیجه نظر سنجی پیامکی نود درباره تعیین برنده دربی به سود قرمزها به اتمام رسید. در نظر سنجی ٩٠، چهل و هفت و نیم درصد شرکت کنندگان به برد پرسپولیس رای دادند و ٣٧.٦ درصد استقلال را برنده دربی معرفی کردند.

اعلام این نتیجه پایان برنامه نود را رقم زد .

 اخبار ورزشی  -  ورزش سه 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده