چرا عادل می خواست سرش را به میز بکوبد؟(تصاویر)

برنامه 90 شب گذشته روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی هفته گذشته کشورمان پرداخت.
عادل فردوسی پور

یک نت ـ برنامه این هفته نود از ساعت 22:40 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

سئوال مسابقه پیامکی این هفته برنامه نود به نتیجه دیدار تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی هند در چهار چوب رقابت های مقدماتی جام جهانی اختصاص یافته بود.


خلاصه و پیش نمایشی از آنچه در برنامه امشب نود خواهیم دید، پخش شد.

امشب مجید جلالی همراه با سردار کمالی و سردار باران چشمه در انتها به برنامه اضافه شده و بحث ویژه برنامه درباره وضعیت بازیکنان سرباز را انجام خواهند داد.

الهه احمدی امروز موفق شد به مقام قهرمانی مسابقات تیراندازی جهانی مونیخ رسیده و به المپیک صعود کند که این موفقیت تبریک گفته شد.

خلاصه و حواشی مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با برتری شش بر صفر برابر گوام پخش شد.

پراکندگی بازیکنان تیم ملی در استان های مختلف کشور بررسی شد.

گزارشی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران پخش شد.

ارتباط تصویری با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال در بنگلور هند برقرار شده و با او درباره بازی فردا گفتگویی انجام شد.

کی روش: اطمینان می دهم فردا برنده شویم

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: همه چیز در هند عالی است، فقط متاسفانه یک مصدوم به نام وریا غفوری داریم که به بازی فردا نمی رسد.
کارلوس کی روش در پاسخ به این که آیا به جز غیبت غفوری تغییر دیگری در ترکیب خواهیم داشت گفت: بله احتمالا دو یا سه تغییر در ترکیب اولیه نسبت به بازی گوام خواهیم داشت.
کی روش درباره جوان گرایی صورت گرفته در تیم ملی و رضایت مردم از نحوه بازی آنها مقابل گوام گفت: بله کار خوبی توانستیم انجام دهیم اما مسئله مهم تعادلی است که باید داشته باشیم و البته مهم ترین مطلب برد فرداست که باید به دست بیاوریم.
سرمربی تیم ایران در پاسخ به این که آیا انتظار برد پرگل برابر هند منطقی است گفت: بله ما قاعدتا تیم برتر هستیم. اطمینان دارم که فردا می توانیم نتیجه لازم را کسب کنیم. کاملا آماده هستیم و تیم شور و انگیزه کافی را در اختیار دارد و امیدوارم با کسب نتیجه دل هواداران تیم ملی را شاد کنیم.
کی روش درباره وضعیت آب و هوای هند گفت: امروز بنگلور بارانی بود و فکر کنم اگر فردا هم همین طور باشد بازی سریع تری خواهیم شد و تیم ما هم سریع تر بازی خواهد کرد. البته توقع طوفان نداریم و امیدواریم فردا هوا طوفانی نشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال هند با توجه به لیگ حرفه ای که تشکیل داده و سرمایه گذاری عظیمی که انجام داده به همان اندازه پیشرفت کرده گفت: بله تیم های هندی به سرعت در حال پیشرفت هستند. سرمایه گذاری که اینجا انجام می شود بسیار وسیع است و من دیروز در اخبار دیدم در حال راه اندازی دو لیگ در کنار هم هستند و مراکز تخصصی و فنی فوتبال در سطح کل کشور ایجاد می کنند. البته هنوز یک دشمن بزرگ در سر راه آنها وجود دارد چرا که در هند کریکت ورزش اول است و مسیر طولانی برای پیشرفت در فوتبال دارند.
کی روش درباره اینکه در تصاویر به نظر می رسد زمین بازی نامناسب باشد گفت:خیر هیچ شکایتی راجع به زمین نداریم، البته تاکید می کنم زمین طوری است که به بازی سرعت می دهد و شاهد بازی سریع تری خواهیم بود.
سرمربی تیم ملی در پایان درباره این نکات بیشتری راجع به ترکیب تیم خواهد برای گفتن دارد یا خیر گفت: نه الان صحبت دیگری نمی توانم انجام دهم چون می خواهم بازیکنان فردا قبل از بازی آرامش کامل داشته باشند. دو سه تغییر خواهیم داشت و بازیکنان به خاطر برد خوبی که برابر گوام داشتیم آماده هستند و مطمئنم می توانیم بازی خوبی انجام دهیم. مطلب مهم تر این است که بازی خوبی نشان بدهیم و سعی کنیم برنده شویم و سعی می کنیم سه امتیاز را فردا حتما کسب کنیم. وقتی راجع به صعود صحبت می کنیم حتما باید راجع به بازیکنانی صحبت کنیم که بتوانند و من بسیار به بازیکنانم اطمینان دارم. همه بازیکنان تک تک آماده بازی فردا هستند. مطمئن هستم که فردا تمامی هواداران ایرانی به تیم ملی افتخار می کنند.
..........
کلیپی درباره معرفی کشور هند و فوتبال این کشور پخش شد.

فیلمی کوتاه از حواشی تمرین تیم ملی در هند پخش شد.

برای اولین بار آمار نتایج نظرسنجی منتشر شد که با شرکت ۵۵۱ هزار نفر ، ۹۲ درصد برد ایران و ۸ درصد برد هند را پیش بینی کرده بودند. پرتکرار ترین نتیجه برتری سه بر صفر ایران بود.

مسابقه قدیمی تیم های ایران و هند در سال ۶۳ پخش شد.

گزارش آخرین تمرین تیم ملی در ایران قبل از سفر پخش شد.

نمرات بازیکنان تیم ملی در بازی برابر گوام که توسط تیم آنالیز برنامه نود محاسبه شده مرور شد.

ایران نود این هفته با بخش اول سفر به لرستان پخش شد.

در میان پخش ایران نود ارتباط زنده با آمریکا برقرار و دومین مسابقه کشتی گیران تیم ملی در مسابقات جهانی پخش شد که سعید عبدولی موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر حریف ازبکستانی خود را شکست دهد.

ارتباط تلفنی با حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره حواشی مسابقه فردای ژاپن و افغانستان در ورزشگاه آزادی برقرار شد.

حسینی: فدراسیون افغانستان خودش خواست بلیت ۵۰ هزار تومان باشد

ارتباط تلفنی با حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره حواشی مسابقه فردای ژاپن و افغانستان در ورزشگاه آزادی برقرار شد.

حسینی با تکذیب صحبت هایی مبنی بر اینکه گفته شده بلیت بازی از ۵۰ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان کاهش یافته گفت: خیر بلیت همان ۵۰ هزار تومان است و کم نشده.

وی در پاسخ به این که آیا این قیمت بلیت بی انصافی نیست گفت: همین هفته پیش بازی تیم ملی عراق در ایران برگزار شد که ما قیمت بلیت را ۱۰ هزار تومان گذاشتیم اما خود مسئولان عراقی قیمت را ۲۵ هزار تومان قرار دادند و بلیت فروشی انجام دادند. همه این کشورها خودشان دنبال درآمدزایی هستند و خود فدراسیون فوتبال افغانستان این مبلغ را مکتوب به ما اعلام کرد و خواست ۵۰ هزار تومان باشد.

حسینی درباره اینکه درآمد بازی به چه کسی خواهد رسید گفت: ما با فدراسیون افغانستان قرارداد داریم و کلیه امور جاری بازی انجام می شود و بعد از بلیت فروشی و پرداخت حق پخش که خودشان قراردادش را بسته اند و پرداخت هزینه تبلیغات همه در اختیار فدراسیون افغانستان قرار می گیرد و فدراسیون فوتبال ایران هزینه هایش را دریافت می کند.
مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه در بازی های رسمی طبقه دوم ورزشگاه آزادی دیگر به هیچ عنوان قابل استفاده نیست گفت: خیر نمی توانیم استفاده کنیم تا زمانی که این طبقه صندلی دار شود.

.........

کلیپی درباره پرونده انتقال جنجالی پروپئیچ به تیم فوتبال استقلال ۳۰ دقیقه پس از پایان زمان نقل و انتقالات پخش شد.

هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال روی خط آمده و از انتقال پچیچ به استقلال دفاع کرد و گفت چون زمان فسخ قرارداد وی هنوز به وقت آلبانی ساعت ۱۲ شب نشده بود تاریخ فسخ قرارداد او ۲۳ جولای انجام شده و مشکلی برای انتقال به استقلال نداشته است.در پایان این گفتگو فردوسی پور و نصیرزاده هر دو گفتند می خواهند سرشان را بکوبند به میز.

در میان گفتگو با نصیرزاده کشتی ۹۸ کیلوگرم قاسم رضایی با حریف روس برگزار شد و رضایی موفق به شکست حریف خود شد.

پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره حواشی مختلف استقلال صحبت کرد.

مظلومی: کرار اخراج نمی شود

سرمربی استقلال در پاسخ به این که آیا تعداد قهر و آشتی های کرار زیاد نشده گفت: در هر تیمی بازیکن بی انضباطی می کند و وظیفه ما است که جلوی او را بگیریم. کرار در اردوی ما آخر شب نزد من آمد تا اجازه بگیرد و به خانواده اش در تهران در اردو حاضر نباشد اما من با توجه به اینکه بچه های دیگر تیم همین درخواست را کرده بودند مخالفت کردم.

وی اضافه کرد: با خبر شدیم وی ساعت ۱۲ شب اردو را ترک کرده و صبح هنگام صرف صبحانه برگشته و با فرزاد مجیدی بحثی پیدا کرده. من او را پس از اطلاع به خاطر بی انضباطی اخراج کردم. من مسئولیت نظم و انضباطی اردوها را به مجیدی داده ام و ایشان عصای دست من است. حرفی که همکاران من می زنند حرف خود من است. به من اطلاع دادند و آمدم ایشان را از اردو اخراج کردم و به باشگاه نامه دادم کرار در اختیار کمیته انضباطی قرار بگیرد. ایشان در کمیته انضباطی اظهار ندامت کرد و از کادرفنی و کل مجموعه استقلال هم عذرخواهی کرد و به جای اخراج برای او جریمه ای در نظر گرفتیم. وی با ما قرارداد دارد و مبلغ قراردادش را تا نیم فصل گرفته و از همان مبلغ وی را جریمه می کنیم.

وی درباره مصاحبه های پیشکسوتان از جمله منصور پورحیدری که گفته بودند کرار باید اخراج شود نشانه اختلاف نیست گفت: نه ما هماهنگی کامل داریم. من به عنوان سرمربی نمی توانم بازیکن را اخراج کنم و باید او را در اختیار کمیته انضباطی قرار دهم و کمیته انضباطی هنوز تشکیل نشده. افشارزاده ماموریت رسیدگی به این پرونده را به نظری جویباری داده و تحقیق درباره این مسئله آغاز شده و تصمیم گرفته شد تا اطلاع ثانوی در تمرینات شرکت کند تا جلسه کمیته انضباطی تشکیل شود.
مظلومی درباره غیبت مربیان استقلال در تمرینات این تیم گفت: ما هیچ مشکلی درباره تمرینات نداشتیم و برنامه تمرینات منظم انجام شده و کارهایمان را با مربیانی که داشتیم با وجود غیبت ۷ تا ۸ بازیکن به شکل منظم انجام دادیم. دو نفر از مربین ما از قبل برنامه ریزی برای انجام سفر داشتند.

سرمربی استقلال درپاسخ به این شایعه که می گویند شب ها در اردو حاضر نبوده و اردوی تیم آن قدر آزاد بوده که کرار برادر همسرش را به اتاق پروپئیچ برده گفت: من خودم ۲۴ ساعته بالا سر تیم بودم و همان شب هم که این اتفاق افتاد ۱۲ شب با کرار صحبت کردم و اجازه خروج به وی ندادم. خودم معمولا سر صبحانه حاضر نمی شوم و این مسئله را ایجاد کردند. ممکن است دور از چشم ما اتفاقاتی بیفتد و من از مسئله برادر خانم کرار خبر ندارم و اگر می دانستم با آن برخورد می کردم.

پرویز مظلومی درباره اینکه بالاخره ریوالدو از این تیم جدا می شود یا خیر گفت: ۱۵ روز است این بازیکن در تمرینات ما حاضر نیست و گویا مشکل خانوادگی داشته. من رسما او را به باشگاه واگذار و موافقت خودم را با جدایی اش اعلام کردم. او پولی که گرفته را باید به باشگاه برگرداند به جز پولی که برای سه بازی انجام داده به وی تعلق می گیرد.
سرمربی تیم استقلال در پایان درباره فهرست قراردادهای منتشر شده این تیم و ابهامات درباره وجود بازیکنان با قیمت یک میلیون تومان در این فهرست گفت: ما بازیکن یک میلیونی نداریم. به جز سه یا چهار بازیکن قراردادهای ما نسبت به باشگاه های دیگر هم درباره بازیکنان و هم مربیان قیمت پایین تری دارد. ما قراردادهای سال گذشته تیم را ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش دادیم.

تقویم هفته و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته جاری پخش شد.
بازی تاریخی ۱۶ شهریور پرسپولیس ۶-۰ استقلال، بازی مقدماتی جام جهانی سال ۱۳۸۰ ایران با تایلند و اولین نمایش خوب ابراهیم میرزاپور در ترکیب تیم ملی از جمله بخش های تقویم این هفته بودند که به همین بهانه میرزاپور مهمان مصاحبه تقویم این هفته بود. تولد کارلوس والدراما و رود گولیت، سالروز ضربه عقرب هیگوییتا در بازی انگلیس و کلمبیا، روز جهانی داور و مرور عجیب ترین داوران و اشتباهات داوری هم از بخش های تقویم هفته بود.

روح اله سیف الهی به عنوان مهمان ویژه برنامه به استودیو آمد و گفتگو با او آغاز شد.

پس از آغاز صحبت ها با او کشتی دوم سعید عبدولی با برتری مقابل حریف آلمانی انجام و پخش شد.

صحبت ها ادامه پیدا کرد و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه به کمک سیف الهی انجام شد.

مسابقه کشتی دوم قاسم رضایی با برتری مقابل حریف کوبایی پخش شد.

حاشیه مسابقه امیدهای پرسپولیس و استقلال و بررسی مشکلات تیم های پایه بخش بعدی بود.

قرار بود مناظره ای درخصوص وضعیت بازیکنان سرباز بین مجید جلالی و سردار کمالی و باران چشمه برگزار شود که فقط مجید جلالی به استودیو آمد و سردار کمالی و باران چشمه به برنامه نیامدند.

مجید جلالی گفت قانون بازیکنان سرباز پروسه سازندگی در فوتبال را کاملا نابود کرده است. باشگاه روی بازیکن ۱۰ - ۱۲ سال سرمایه گذاری می کند و درست موقع بهره برداری هیچ اختیاری درباره او ندارد و به همین خاطر دیگر هیچ کس این کار را نمی کند.

گزارشی درباره بازیکنانی که در سال های اخیر از لیگ های پایین تر چهره شدند و به لیگ برتر آمدند پخش شد.

سومین کشتی سعید عبدولی پخش شد که باز هم با برتری برابر حریف گرجستانی همراه شد.
قاسم رضایی هم در سومین کشتی برابر حریف ترکیه ای به برتری رسید.
صبحت های پایانی مجید جلالی انجام شد و بار دیگر برنامه قطع شد و کشتی چهارم و نیمه نهایی سعید عبدولی پخش شد که این بار او برابر حریف دانمارکی شکست خورد و راهی مسابقه رده بندی شد.
قاسم رضایی در نیمه نهایی برابر حریف بلغارستانی قرار گرفت و راهی مسابقه فینال کشتی وزن ۹۸ کیلوگرم قهرمانی جهان شد.
مسابقات فینال و رده بندی از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد.
فردوسی پور درگذشت ایرج کریمی منتقد وکارگردان سینما را تسلیت گفت و سپس روزنامه های ورزشی سه شنبه را مرور کرد.

بخش از ۹۰ تا ۹۰ شامل بررسی حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد.

گزارشی از اردوی تیم ملی امید در هلند پخش شد.

نتایج و گل های هفته چهارم لیگ دسته اول پخش شد.

مسابقه پیش بینی، ۹۱ درصد برد ایران و ۹ درصد برد تیم هند در بازی فردا را پیش بینی کردند. پرتکرارترین نتیجه هم بر سه بر صفر ایران بود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده