صفوف عجیب نماز عید فطر اصفهان (تصاویر)

پس ازتقریبا ۲۰ سال از آغاز ساخت پروژه مصلای امام خمینی اصفهان، اصفهانی ها آرزو به دل نماندند و این هفته با اقامه نماز با شکوه عید فطر مصلی اصفهان افتتاح شد. افتتاحی که با شرایط موجودش شاید اگر باز هم به تعویق می افتاد ایرادی نداشت!
نماز

یک نت ـ پس ازتقریبا ۲۰ سال از آغاز ساخت پروژه مصلای امام خمینی اصفهان، اصفهانی ها آرزو به دل نماندند و این هفته با اقامه نماز با شکوه عید فطر مصلی  اصفهان افتتاح شد. افتتاحی که با شرایط موجودش شاید اگر باز هم به تعویق می افتاد ایرادی نداشت!

هر چند تلاش برای آماده سازی این مکان برای نماز عید فطر قابل تقدیر است ولی باید از مسئولین امر پرسید که این افتتاح نیم بند با این شرایط آیا در خور شأن برگزاری نماز عید فطر و مردم مومن اصفهان بود؟

نماز عید فطر امسال در مصلی برگزار شد ولی از اتفاقات نادری که در آن رخ داد این بود که قسمتی از مصلی که برای برگزاری نماز مُهیّا شده بود جوابگوی خیل مشتاقان به حضور در نماز عید فطر نبود و برخی از افرادی که برای اقامه نماز به مصلی آمده بودند موفق به خواندن نماز نشدند!

حتی برخی افراد که خود را در صفوف جماعت به نوعی جا داده بودند، به خاطر عدم مدیریت فضای بین خواهران و برادران، در قسمت اعظمی از مصلی برخی برادران نمازشان را پشت سر خواهران خواندند!!

شاید با مدیریت ساده مبادی ورودی مصلی کمی می شد از این مشکلات کاست. اگر قسمت شرقی مصلی برای برادران و قسمت غربی آن برای خواهران تعبیه می شد آن گاه در صورتی که صفوف نماز از مصلی خارج می شد مشکلی برای اتصال وجود نداشت و مردم می توانستند هر چند با مشقت ولی نماز خود را صحیح بخوانند.

از دیگر مشکلات موجود در اقامه نماز عید، سرگردان بودن مردم برای ورود به مصلی بود، زمانی مردم را به درب شرقی مصلی و زمان دیگری به درب غربی آن پاس می‌دادند. در حالی که ورودی غربی، دیگر ظرفیتی برای ورود نداشت، از نیروهای انتظامات هم خبری نبود تا جمعیت را به سمت دیگری هدایت کنند و اصلا برای این کار هیچ تمهیدی اندیشیده نشده بود.

در لحظات پایانی نزدیک به نماز مردم به سمت ورودی شرقی فرستاده شدند که باید با گذر از مسیری سخت به این ورودی می رسیدند که از این سمت هم جایی برای حضور در صفوف نماز نبود!

متاسفانه تیم برگزاری و انتظامات مراسم هم نقش خاصی در نظم صفوف نداشتند و در صفوف پایانی نماز چیزی به نام نظم که یکی از مشخصه های این نماز باشکوه بود، دیده نشد.

در آخر نیز با تشکر از مسئولین برگزاری این مراسم به خاطر تلاش های شبانه روزی شان برای آماده سازی مصلی باید گفت که مصلی هنوز شکل کارگاهی خود را در این مراسم داشت و اگر مصلا را در زمان خلوت تری افتتاح می کردند و یا زود تر به فکر استفاده از مصلی برای برگزاری نماز عید فطر می افتادند و شرایط را مهیا می ساختند، درگیر چنین مشکلاتی نمی شد، به امید روزی که اصفهان شاهد افتتاح مصلایی در شان و منزلت مردم مومن و انقلابی اصفهان باشد.

با وجود کاستی‌ها در روند برگزاری نماز عید، آن‌ چه در خور تقدیر است حضور پرشکوه مردم شهرشهیدان در مراسم عید بندگی است که باید هزاران بار از ایشان قدرانی و سپاسگزاری کرد.

تصاویر زیر از قسمت غربی مصلا می باشد ولی شرایط در سمت شرقی مصلا نیز به همین شکل بود که آقایان پشت سر خواهران به نماز ایستاده اند. ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان و نهادهای دیگر چگونه از این عملکرد خود دفاع می کنند؟

alt

alt

alt

alt

منبع:رویش نیوز

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

ذوق زده شدهاند بيچاره ها پس از بيست سال در مصلي باز شده