با همکلاسی پسر آشنا شدم

مدتی است که یکی از هم‌دانشکده‌ای‌هایم که فرد با ایمان نیز هست، در یکی از کلاس‌ها باهمدیگر آشنا شدیم و گاهی با همدیگر باحفظ شئونات عرفی و شرعی صحبت می‌کنیم. اوایل ایشان درباره شخصیت خودم و محل زندگی‌ام و ...
همکلاسی

یک نت ـ مدتی است که یکی از هم‌دانشکده‌ای‌هایم که فرد با ایمان نیز هست، در یکی از کلاس‌ها باهمدیگر آشنا شدیم و گاهی با همدیگر باحفظ شئونات عرفی و شرعی صحبت می‌کنیم. اوایل ایشان درباره شخصیت خودم و محل زندگی‌ام و ... سوال می‌کرد، ولی بعدها جدی‌تر برخورد کردند و در حال حاضر هردو بیشتر پی‌گیر پروژه پایان نامه ارشد هستیم.

در مورد ایشان می‌توانم بگویم که ایشان فردی جدی، محترم و با ادبی هستند و از طرفی می‌دانم که ایشان اصلا قصد مزاحمت ندارند؛ از دو نفر از خانم‌های همکلاسی ایشان در مورد رفتارشان سوال کردم و متوجه شدم رابطه‌ای که با من دارند با دیگران تا به حال نداشته‌اند.
امّا با گذشت چند ماه از این آشنایی، هنوز ایشان حرف جدی درباره ازدواج نزده‌اند و همین مسأله کمی مرا نگران کرده است و واقعا نمی‌دانم هدفشان از این آشنایی چیست؟! به همین خاطر نمی‌دانم چگونه برخورد کنم؟! لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

قبل از هرچیز باید گفت تا زمانی که طرف مقابل به صورت جدی و مستقیم درباره ازدواج حرفی نزده‌ است، نمی‌توان برداشت‌های خاصی از رفتارهای طرف مقابلتان داشت؛ گرچه هم امکان دارد که طرف مقابلتان به شما علاقه‌مند باشد، ولی ممکن است این علاقه به آن اندازه‌ای نباشد که منجر به درخواست ازدواج از سوی او شود و چه بسا اصلا ایشان علاقه‌ی خاصی نسبت به شما نداشته باشد و این صرفا برداشت‌های شما از رفتارهای ایشان باشد.
لذا اگر طرف مقابلتان نسبت به شما تمایلی داشته باشد حداقل به صورت غیرمستقیم عنوان می‌کرد.

از این رو تا زمانی که اطمینان به این تمایل از سوی طرف مقابل ندارید، نباید در ذهن خود این موضوع را بپرورانید. از طرفی هم لازم است با ایشان همچون دیگر همکلاسی‌های خود (در چارچوب شرع و عرف) برخورد طبیعی داشته باشید و باتوجه به اطمینانی که نسبت به ایشان دارید مبنی براینکه ایشان قصد سوئی از این آشنایی ندارند، نیازی به برخورد منفی و غیرطبیعی نیست؛ چرا که ممکن است ایشان در این مدت قصد محک زدن شما را داشته باشد؛ به همین خاطر لازم است از هرگونه رفتار و برخورد شتابزده و غیرمحترمانه خودداری کرد.

امّا برای اینکه بفهمید که واقعا ایشان، نسبت به شما نظری دارند یا نه، می‌توانید در صورت وجود واسطه قابل اعتماد از او بخواهید بدون اینکه از سوی شما حرفی بزند، نظر مقابل را نسبت به شما جویا شود و اینکه آیا او واقعا قصد ازدواج دارد یا نه. ولی در صورت نبود واسطه، شما می‌توانید به ایشان به صورت غیرمستقیم وانمود کنید که خواستگاری دارید که می‌خواهد اقدام رسمی کند و در این حال می‌توانید عکس العمل او را بفهمید که آیا واقعا نظری نسبت به شما دارد یا نه. البته این دو راهکاری که ارائه شد نیاز به احتیاط خاصی است و نمی‌توان به راحتی بی گدار به آب زد.

با آرزوی موفقیت
 

منبع:jonbeshnet

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

میخواد ببینه خوبه ؟ اگر خوب بود اونوقت برسه خدمتت
مورد داشتیم طرف که واسطه شده خودشو جای دوستش غالب کرده به پسره. واقعیت داره راس می گم به مولا!
بنظر من راه دوم بهتره ولی بازم نا امید نشید چون بعضی از پسر انقدر حیا دارن که یه وقتایی نمیتونن حرفشنو بزنن
در راه حل دوم احتیاط کنید. چون اگر او هم به قضیه بال و پر داده باشد ممکن است یک مدت منزوی شود.
به نظر من دومی بهتر اگه نظری داشت اون موقع اونم میاد جلو نظرشو میگه منم تو موقعیتی مثل شما بودم دومی جواب داد
مواظب دام شیطانی اون پسر باش که گرفتار نشی اون با احساساتش میتونه تو رو جذب خودش کنه و از همه نظر به تو آسیب برسونه پس طرف روبروت رو قشنگ بشناس
Khkhkh