حفظ تناسب اندامم را در ماه رمضان

تناسب اندام هر فردی در ماه رمضان به دلیل خوردن غذاهای شیرین و نداشتن ورزش مناسب از بین می رود. حال این سوال باقی است که برای حفظ تناسب اندام مان در ماه رمضان چه کنیم؟
تناسب اندامم

یک نت ـ تناسب اندامم را در ماه رمضان چگونه حفظ کنم؟

 

پنج راه برای حفظ تناسب اندام در ماه مبارک رمضان 

برخی از مردم در ماه رمضان به علت روزه گرفتن نمی توانند فعالیت های ورزشی شان را انجام دهند و به همین دلیل در این یک ماه به خاطر ورزش نکردن ،به احتمال زیاد انرژی کمتری از دست می دهند و در نتیجه اضافه وزن پیدا می کنند . 
پس چگونه می توانیم در حالی که روزه هستیم فعالیت داشته باشیم و ورزش کنیم ؟ در اینجا پنج دستورالعمل را برایتان آورده ایم که می توانید از آنها کمک بگیرید.

 

حفظ تناسب اندام در ماه رمضان با کم کردن طول تمرینات : 

مهم نیست که هدفتان از تناسب اندام چیست ، مهم آن است که به دنبال آن باشید که در این ماه هم مانند ماه های دیگر از تناسب اندامتان غافل نشوید .با این تفاوت که در ماه رمضان و در طول این 30 روز باید طول تمرینات و شدت تمرینات خود را کاهش دهید نه اینکه به طور کلی ورزش کردن را کنار بگذارید.

 

برای حفظ تناسب اندام تان در ماه رمضان در ساعاتی که روزه نیستید ورزش کنید

در ساعاتی از طول روز که روزه هستید ورزش نکنید چرا که هنگامی که ورزش می کنید نیاز به انرژی کافی دارید و در حالی که روزه باشید و ورزش کنید ، بدنتان به طور قابل توجهی هورمون کورتیزول را افزایش می دهد ، که این می تواند باعث از کار افتادگی ماهیچه شود. یک ساعت پس از افطار بهترین زمان برای ورزش کردن است.

 

در ماه رمضان برای حفظ تناسب اندام مان چه نوع ورزش هایی انجام دهیم؟

انجام تمرینات وزنه و یا ورزش های قلبی را به تنها دو بار در هفته محدود کنید. انجام تمرینات آرامش بخش مانند یوگا به مدت 20 دقیقه در روز بسیار پیشنهاد می شود. اگر شما مایل به تغییر روال در ورزش کردنتان در این ماه هستید ، می توانید بسکتبال ، اسکواش و یا فوتبال بازی کنید. بعضی از مردم ترجیح می دهند سریع پس از افطار بیرون بروند و پیاده روی کنند که این یک ورزش همیشگی می باشد و بهتر است در طول این ماه تمرینات ورزشی جدید انجام دهید . مثلا اگر بعد از افطار با دوستان و آشنایان دور هم در پارکی جمع می شوید انجام ورزش های گروهی بسیار زیبا و مفید می باشد.

 

برای حفط تناسب اندام تان در ماه رمضان مراقب آنچه که می خورید باشید 

مصرف غذاهای سالم و نوشیدنی های مفید بین افطار تا سحر ، باعث می شود که در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و مواد غذایی مانند خرما، ماهی، عسل ، انجیر و روغن زیتون بسیار مفید می باشد. یک وعده غذایی کوچک و در عین حال سالم دو ساعت یکبار از افطار تا سحر توصیه می شود.

 

انجام ورزش های مورد علاقه

اینکه شما چه ورزشی را در طول این روزها انجام می دهید باید تا 80 درصد با علایق شما سازگاری داشته باشد و ورزش هایی که از انجام آنها لذت نمی برید اصلا برای این روزها پیشنهاد نمی شود. حتی اگر این ورزش ها برای شما تجویز شده باشد و بهتر است که ورزش هایی را انتخاب کنید کهانگیزه ی شما برای انجام آنها بالا باشد.

پس واقعیت این است، برای آنکه از تناسب اندام خود دور نمانید و ناگهان اضافه وزن پیدا نکنید در کل باید سرعت و طول تمرینات را در طول این روزها با توجه به انرژی خودتان تنظیم کنید و به آنچه که در طول ساعات سحر تا افطار می خورید اهمیت زیادی دهید و یک ساعت پس از افطار را زمان ورزش کردن خود قرار دهید و توصیه می شود ورزش هایی انجام دهید که با انجام آنها احساس شادابی و سرزندگی پیدا می کنید.
با توجه کردن به این توصیه هایی که برایتان بیان کردیم مطمئن باشید که هرگز در این 30 روز از تناسب اندام خود به دور نخواهید ماند.

منبع: سیمرغ

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده