راه‌های جذب فرزند نوجوان به مسجد

یک نت ـ اگر شما والدین بخواهید فرزند نوجوانتان در زندگی پیش روی خود انسانی موفق باشد، لازم است مربی و مکانی تربیتی مثل مسجد برای فرزندتان فراهم کنید تا با نظارت و کمک آنان فرزندانی معنوی، سالم و موفق در جامعه رشد دهید.
مسجد

یک نت ـ اگر شما والدین بخواهید فرزند نوجوانتان در زندگی پیش روی خود انسانی موفق شود، لازم است مربی و مکانی تربیتی مثل مسجد برای فرزندتان فراهم کنید تا با نظارت و کمک آنان فرزندانی معنوی، سالم و موفق در جامعه رشد دهید.
ولی برای اینکه فرزندانمان جذب مسجد و محیط آن شوند، نیازمند عمل به راهکارهایی است که مطمئنا در نحوه تربیت آنان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
امّا راهکارها:
1. خود به عنوان الگوی فرزندتان باشید: اگر شما والدین همراه فرزندتان وارد مسجد شوید و به اطرافیان خود سلام و احوالپرسی کنید، با این کار زمینه الگودهی به فرزندتان را آماده می‌کنید.
2. فرزندتان را در فعالیت‌های مختلف مسجد شرکت دهید. مانند شرکت در کلاس‌های ورزشی، هنری، آموزش‌های قرآنی، مهارت‌های زندگی و…
3. سعی کنید به فرزندتان در محیط مسجد(با هماهنگی هیئت امنای مسجد) مسئولیت دهید: مسئولیت نظم دادن به قفسه‌های کتاب، قرائت اذان و مواردی از این دست. این کار باعث سرور و عزت نفس در فرزندتان خواهد شد.
4. می‌توانید مسجد را مکانی جهت تشویق بچه‌ها قرار دهید. یکی از راه‌های تشویق این است که شما پدر گرامی چند هدیه به مناسبت‌های مختلف مانند کتاب داستان و ... گرفته و از امام جماعت محل بخواهید که این هدیه را به فرزندتان اهدا کند. این هدیه برای تمام عمر در ذهن فرزندتان خواهد ماند و به او عزت‌نفس خواهد بخشید.
5. برای اینکه فرزندتان، انگیزه و تمایل بیشتری برای مسجد رفتن داشته باشد، بهتر است با دوستان و آشنایان خود که هم سن و سال فرزندتان می‌باشند، هماهنگ کنید و با آن‌ها به مسجد بروید. با این کار خاطره خوشی از رفت‌وآمد به مسجد برای فرزندتان می‌سازید.

نویسنده: عقیل مصطفوی مجد

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده