زورگیری زن جوان از رانندگان تاکسی (عکس)

زن جوان که به همراه دو نوچه‌اش اقدام به زورگیری از رانندگان تاکسی و مسافران بین شهری می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
زورگیر

یک نت ـ در ساعت 24:00 مورخه 23 اسفند ماه سال 93 فردی با مراجعه به ایستگاه کلانتری 181 عوارضی به مأمورین اعلام نمود که خودرو پراید وی مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است.

صاحب خودرو در اظهارات اولیه خود عنوان داشت : یک خانم و دو نفر آقا را به عنوان مسافر سوار ماشین کردم ؛ در میانه ی راه ، این افراد با تهدید چاقو و در حالیکه یک نفر از آنها از پشت سر طنابی را به دور گردنم انداخته بود اقدام به سرقت تمامی مدارک ، گوشی تلفن همراه ، وجوه نقد و ... کرده و پس از آن در مکانی تاریک ، مرا از ماشین به بیرون پرتاب و ماشین را سرقت و از محل متواری شدند .

کشف خودرو و دستگیری دو نفر از متهمین :
با اعلام خبر وقوع سرقت خودرو به شیوه زورگیری و احتمال تردد سارقین جهت انجام سایر سرقت در همان محدوده ، مشخصات خودرو سرقت شده به شماره پلاک *** هـ 45 ایران 68 به واحد های گشت کلانتری 181 و همچنین سایر کلانتری های مجاور اعلام شد .
 
در ساعت 04:15 مورخه 24 اسفند ماه سال 93 ، مأمورین کلانتری 154 چیتگر در حین گشت زنی در شهرک وردآورد – خیابان امام حسین (ع) ، به دو سرنشین آقا و خانم یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند که در بررسی بعمل آمده از پلاک خودرو مشخص شد که خودرو چند ساعت پیش ، به شیوه زورگیری سرقت شده است .

اخبار,اخبارحوادث, زور  گیری, سرقت

با اطمینان از مسروقه بودن خودرو ، مأمورین کلانتری با استفاده از تاریکی شب و قبل از اطلاع دو سرنشین خودرو از حضور مأمورین در محل به خودرو پراید نزدیک شده و دو سرنشین آقا و خانم داخل خودرو را دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو موفق به کشف یک قبضه سلاح سرد ، یک رشته طناب سفید رنگ - دو انتهای طناب بگونه ای بسته شده بود که امکان خفه کردن افراد از پشت سر وجود داشته باشد – موادمخدر از نوع شیشه و همچنین مدار شناسایی مالک خودرو کشف شد .

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور قاضی عموزاد ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات شاکی پرونده :
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی و شناسایی کامل دو متهم دستگیر شده ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در ساعت 23:00 مورخه 23 اسفند ماه در ابتدای مشکین آباد به صورت دربست یک خانم و دو نفر آقا را به مقصد وردآورد سوار خودرو کردم . پس از رسیدن به ورودی وردآورد ، از من درخواست کردند تا در داخل یک جاده خاکی توقف کنم ؛ به محض توقف ، خانمی که در صندلی عقب نشسته بود رشته ای را به دور گردنم انداخت و همزمان با وی دو نفر آقا که یک نفرشان در صندلی جلو نشسته بود با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه ، کیف پول ، مدارک شناسایی ، وجوه نقد داخل ماشین و ... کرده و سپس با تهدید چاقو مرا از خودرو به بیرون پرتاب و ماشین را نیز سرقت کردند .

 

اخبار,اخبارحوادث, زور  گیری, سرقت

 
اظهارات دو متهم :
متهمه بنام "فاطمه . هـ" ( 32 ساله ) در اعترافات خود ضمن تأیید اظهارات مالک خودرو ، به کارآگاهان گفت : " از حدود یک ماه پیش با "علی . ص" ( 30 ساله – دیگر متهم دستگیر شده ) آشنا شدم و نفر سوم در سرقت ها نیز بنام سجاد از دوستان علی است " .

"علی . ص" نیز صراحتا به زورگیری خودرو پراید و همچنین یک فقره سرقت مشابه در شهر اندیشه اعتراف و عنوان داشت : "سرقت ها را به پیشنهاد سجاد انجام می دادیم ؛ سجاد از مدتی پیش فراری شده بود و به همین جای مشخصی را از خود را به کسی نشان نمی داد ".

شناسایی دومین شاکی پرونده :
با اعتراف صریح متهمین به ارتکاب سرقت مشابه ( زورگیری یک دستگاه خودرو در پوشش مسافر ) در شهر اندیشه ، کارآگاهان اقدام به شناسایی دومین شاکی پرونده کردند ؛ این شخص پس از شناسایی کامل هر دو متهم ، در خصوص نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت : "در ساعت 20:00 مورخه 11/12/1393 در فاز سه شهر اندیشه ، سه نفر را به مقصد وردآورد سوار ماشین کردم . وقتی به مقصد رسیدیم ، نفر پشت سر بنده (سجاد ) قمه را زیر گلویم گذاشت و این دو نفر تمامی مدارک ، وجه نقد و ... مرا گرفته و نهایتا در کوچه ای خلوت و تاریک مرا از ماشین به بیرون پرتاب کردند ؛ چند روز پس از آن (مورخه 20/12/1393) و در حالیکه تعدادی از لوازم ماشین ( لاستیک زاپاس ، سیستم پخش و ... ) سرقت شده بود ، خودرو در منطقه قلعه حسن خان کشف شد " .

شناسایی سجاد در داخل زندان :
در شرایطی که دو متهم پرونده عنوان کرده بودند که هیچ اطلاعی از مخفیگاه سجاد ندارند ، کارآگاهان در بررسی پرونده مجرمین سابقه دار و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ضمن شناسایی "سجاد . ص" (متولد 1369 ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار اطلاع پیدا کردند که وی در مورخه 05/01/1394 توسط پلیس آگاهی شهر قدس به اتهام زورگیری و سرقت های بعنف خودرو دستگیر شده و در حال حاضر روانه زندان شده است ؛ بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و سجاد جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

سجاد پس از انتقال به پایگاه پنجم و مواجه حضوری با دو همدست خود ، با تأیید اعترافات آنها عنوان داشت : " بهمراه [ دو همدست خود ] ابتدا در پوشش مسافر ، ماشین سرقت کرده و پس از آن اقدام به زورگیری از مسافرین درون شهری در مناطق مختلف تهران بویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص ، ورودآورد ، آزاد راه تهران – کرج می کردیم ؛ پس از انجام چندین فقره سرقت و زورگیری از مسافرین ، ماشین ها را رها و مجددا به دنبال ماشین دیگری می رفتیم " .

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که تحت عنوان مسافر مورد تهدید و زورگیری قرار گرفته و همچنین اعتراف صریح متهمین به سرقت های مشابه خودرو در پوشش مسافرنما ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام محترم قضایی جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

منبع:yjc

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده