بعد از ازدواج یاد پسرخالم کردم

من ۲۳ سال دارم و سه سال هست که ازدواج کردم و اکنون هم باردار هستم.قبل از ازدواج پسرخاله پدرم خواستگارم بود. اما فامیلهای پدرم از حسودی نذاشتن که ما با هم ازدواج کنیم
عشق

یک نت ـ  من ۲۳ سال دارم و سه سال هست که ازدواج کردم و اکنون هم باردار هستم.قبل از ازدواج پسرخاله پدرم خواستگارم بود. اما فامیل های پدرم از حسودی نذاشتن که ما با هم ازدواج کنیم. اون هم رفت و با دختر عموی من ازدواج کرد و اکنون در همسایگی ما زندگی میکنند. و من هروقت اونو میبینم دلم میریزه انگار خیلی دوستش دارم.

هر کاری می کنم که بهش فکر نکنم نمیشه.البته اون هم ی جور خاصی به من نگاه میکنه.همش دلم میخواد ببینمش. میخواستم بدونم آیا فکر کردن من به اون گناهه؟ چیکار کنم فراموشش کنم؟

ممنون میشم زودتر جواب بدید.

باعرض سلام و تشکر

با توجه به اینکه ما انسان ها احساسات و عواطف و اتفاقاتی که از زمان به دنیا آمدنمان تا زمان از دنیا رفتنمان را با خود حمل می کنیم مخصوصا اتفاقاتی که بار هیجانی و احساسی دارد و در سنین بالاتری به ذهن سپرده می شود، شما هم از این قاعده مستثنی نیستید و تکلیف خاصی نسبت به این موضوع ندارید .

پس نباید با این احساسات مستقیم بجنگید و یا ناراحت و نگران شده و یا احساس گناه و عذاب وجدان کنید چون اگر این احساس گناه هم به آن احساس اضطراب و دل لرزیدن اضافه شود شما دچار وسواس فکری می شوید و اوضاع بدتر می شود . پس افکار ، احساسات و هیجانات تا زمانی که به مرحله عمل نرسیده اند باید با پذیرش و مدیریت فکر با آن ها مواجه شد و سعی بر دستکاری و سرکوب کردن آن نباید داشت.

پس شما بدون نگرانی و با پذیرش این احساسات ولی بدون اهمیت دادن و توجه به این افکار سعی کنید با تمرکز بر امور و برنامه های بیرونی به این افکار بها ندهید .

بهتر است ساعت ورود و خروج خود را طوری تنظیم کنید که چشمتان به ایشان نخورد تا هیجانات فعال شود از طرفی آن چند لحظه ای که بیرون می روید با کنترل فکر و پرهیز از جست و جو در محیط به کار خود بپردازید و با خود بگویید به من ارتباطی ندارد که ایشان در حال حاضر هستند یا نیستند و مشغول برنامه و هدف خودتان و کاری که به خاطرش بیرون آمده ای شوید . و به افکارتان که وسوسه جست و جود کردن دارد نه بگویید.

اگر چند موقعیت برخلاف خواست و میل و وسوسه درونی تان عمل کنید از شدت آن افکار و وسوسه ها که به شما می گوید بگرد ببین هست یا نه کمتر می شود و شما می توانید افکار و احساسات خود را به تدریج تحت تسلط خودتان دربیاورید. از طرفی سعی کنید با دیدن نقاط مثبت همسرتان و پرهیز از مقایسه ایشان با فرد مورد نظر ، تمام احساسات و انرژی خود را به همسرتان تمرکز کنید و محبت و توجه را به ایشان بدهید و از ایشان دریافت کنید.

موفق باشید.

منبع: شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده