به نظرتان، نباید از بیماری گذشته‌ام می‌گفتم؟

یک نت ـ بنده پسری 26 ساله هستم. چندسال قبل به خاطر اشتباه دکتری، آمپولی به من تزریق شد که دچار تشنّج کوچکی شدم و تا الان زیرنظر پزشک، قرص فنی توئین مصرف می‌کنم. این اواخر هم که نزد پزشک رفتم، معتقد بود که تا چندین ماه بعد، احتمالا دیگر نیازی به مصرف قرص نباشد. در این اواخر، به خواستگاری دختری رفتم و این موضوع را هم صادقانه مطرح کردم، امّا متاسفانه روز بعد، پاسخ منفی از خانواده طرف مقابل دریافت کردم.
شکست در زندگی

یک نت ـ با سلام، بنده پسری 26 ساله هستم. چندسال قبل به خاطر اشتباه دکتری، آمپولی به من تزریق شد که دچار تشنّج کوچکی شدم و تا الان زیرنظر پزشک، قرص فنی توئین مصرف می‌کنم. این اواخر هم که نزد پزشک رفتم، معتقد بود که تا چندین ماه بعد، احتمالا دیگر نیازی به مصرف قرص نباشد.

لازم به ذکر است که بعد از آن اتفاق، هیچ گونه مشکلی برای بنده پیش نیامد و خدا را شکر از هر جهت سالم هستم و در حال حاضر هم مشغول به کار هستم. دکتر در همان زمان گفت: مصرف این قرص بین 5 تا 10 سال زمان می‌برد و نباید یکباره آن را قطع کرد. 

بنده در این اواخر به خواستگاری دختری رفتم و این موضوع را هم صادقانه مطرح کردم، امّا متاسفانه روز بعد پاسخ منفی از خانواده طرف مقابل دریافت کردم. البته من قصد نداشتم این موضوع را مطرح کنم، ولی با خود گفتم که اگر مطرح نکنم و برفرض مثال خانواده طرف به بنده جواب مثبت بدهند و روزی ببینند من قرص مصرف می‌کنم، چه جوابی باید به آن‌ها بدهم یا اینکه اگر از اقوام خودم، کسی این موضوع را مطرح کند و بنده دروغگو خطاب شوم، چی؟!

بنده این موضوع را حتی در جلسه اول مطرح نکردم، ولی طرف مقابل چه برداشتی از حرف‌های بنده کرده را نمی‌دانم. به نظرتان نباید مطرح می‌کردم؟ اگر مطرح نمی‌کردم و بعدا متوجه می‌شدند، چی؟!

پاسخ سوال:
سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

نکته اول: در جلسات خواستگاری لازم نیست که شما همه چیز را به طرف مقابل بگویید یا اینکه لازم نیست بعضی از موارد مسأله ساز را در همان جلسه اول یا دوم، گفت؛ زیرا امکان دارد که طرف مقابل برداشت دیگری از حرف‌های شما داشته باشد و سوء برداشت‌هایی برای او و خانواده‌ش بوجود آید. از این رو اجازه بدهید که طرف مقابل نسبت به شما اولا شناخت پیدا کند تا در بستر شناخت درست بتواند ارزیابی بهتر و مناسبی از شما داشته باشد. بطوریکه با شنیدن موضوع فوق، تصمیم درستی اتخاذ کند.

نکته دوم: با توجه به گفته دکتر متخصص مبنی براینکه شما از هر جهتی سالم هستید و عارضه‌ای هم ندارید و قرص مصرف کردنتان هم صرفا جنبه توصیه‌ای است، پس از این بابت جای نگرانی و مشکل ساز نیست.
پس شما از جهت جسمی فرد سالمی هستید و دیگر بیمار و مریض نیستید که در صورت نگفتن آن، دروغ گو خطاب شوید و یااینکه مشکل ساز شود. زیرا به گفته شما در حال حاضر دکتر متخصص سلامتی شما را تایید کرده است، پس لزومی ندارد که گذشته خود را تام وتمام، به طرف مقابل بگویید.

چه بسا از ناحیه مصرف قرص، نگران باشید که باید عرض کنم، نباید این موضوع را در جلسات اولیه خواستگاری مطرح کنید، بلکه لازم است صبر کرده تا مدتی بگذرد و آشنایی و شناخت نسبی حاصل شود و ایشان به نقاط قوت و مثبت شما پی ببرند و بعد از آنکه شناخت نسبی حاصل شد، می‌توان موضوع مصرف قرص را مطرح کرد که البته لزومی هم ندارد که تمام مسأله گفته شود و از طرفی این مسأله را به گونه‌ای کم اهمیت مطرح کنید و بگویید که به توصیه پزشک این قرص‌ها را برای مدتی مصرف می‌کنید و اگر هم جای شک و ابهامی باقی باشد، می‌توانید پیشنهاد بدهید که حاضر هستید نزد هر دکتر متخصصی بروید تا تست سلامتی را بدهید تا جای هیچ گونه شک و تردیدی نباشد.

بنابراین در موردهای بعدی، سعی کنید اشتباه گذشته را تکرار نکنید و با توکل بر خدا و کمک از او اقدام کنید. 

با آرزوی موفقیت

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده