آشپزخانه تکانی نوروز 95

کابینت ها حداقل سالی یک بار به گردگیری و شست وشو نیاز دارند و اگر نایلون های کف آن ها را هم عوض کنید لطف بزرگی در حق خودتان کرده اید
خانه تکانی-نوروز

یک نت ـ آشپزخانه تکانی نوروز 95

همیشه تمیز کردن آشپزخانه بیشترین وقت خانم ها در خانه تکانی آخر سال را به خود اختصاص می دهد.سر و سامان دادن به کابینت ها، تمیز کردن یخچال، فر و گاز در کنار تمیز کردن ظروف و وسایل آشپزخانه وقت، حوصله و انرژی زیادی می طلبد.
 
کابینت ها
کابینت ها حداقل سالی یک بار به گردگیری و شست وشو نیاز دارند و اگر نایلون های کف آن ها را هم عوض کنید لطف بزرگی در حق خودتان کرده اید. شاید نوع نایلونی که برای کف قفسه ها انتخاب می کنید چندان اهمیتی برای تان نداشته باشد، اما بهتر است از این به بعد به این موضوع توجه کنید. کابینت هایی که نزدیک زمین است به نایلون های مقاوم تر و کلفت تری نیاز دارد، ولی می توانید از نوع جدیدی از نایلون های شیشه ای نیز استفاده کنید که کف کابینت ها می چسبد. پس از این که گرد و خاک بین شیارها و درزهای کابینت ها را کاملاً تمیز کردید با خیال راحت نایلون را پهن کنید و ظرف و ظروف را روی آن بچینید.
 
شوهرتان را دست کم نگیرید
همیشه هم حضور مردها در آشپزخانه مترادف با خرابکاری و ریخت و پاش نیست. از شوهرتان بخواهید بدنه کابینت ها را بدنه ماشین خود فرض کند و آن ها را با روغن جلای مخصوص برق بیندازد. با این کار سطح کابینت ها و رویه میزها در برابر خراشیدگی مقاوم و اثر انگشت نیز به راحتی از روی آن ها پاک می شود.
 
یخچال
قبل از هر چیز درباره محتویات یخچال خود تجدید نظر کنید. بهتر نیست جعبه گز سال قبل را که تقریباً سنگ شده از یخچال بیرون کنید؟ پس از خارج کردن مواد غذایی و ظرف و ظروف بی مصرف نوبت به تمیز کردن کشوهای پایینی یخچال می رسد.آن ها را کاملاً بیرون آورید و زیر شیر آب بشویید و یا با یک دستمال خیس آن ها را تمیز کنید. برای جلوگیری از کپک زدن مواد غذایی در داخل این کشوها یک تکه اسفنج کوچک قرار دهید تا رطوبت را به خود جذب کند. پس از این که بدنه داخلی یخچال و سطح قفسه های آن را تمیز کردید، یخچال را از برق درآورید و آن را جلو بکشید تا از دیوار فاصله بگیرد. سطح پشت یخچال را از گرد و خاک تمیز کنید تا خیال تان از همه جا راحت باشد.
 
گاز
می دانیم که خانم ها به تمیزی گاز خود بسیار اهمیت می دهند و همیشه در حال پاک کردن آن هستند، اما به هر حال این کار هم جزئی از خانه تکانی است. شما می توانید پس از برداشتن وسایل روی گاز بدنه آن را با یک تکه ابر آغشته به مواد شوینده کاملا بشویید و سپس با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

منبع : hamshahrionloine.ir

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده