اولین زن میلیونر ایرانی (عکس)

عکسی که می بینید، خبر انتخاب اولین زن میلیونر ایرانی را در جریان اعلام برندگان بلیط بخت آزمائی در قبل از انقلاب اسلامی نشان می دهد.
زن میلیونر

یک نت ـ عکسی که می بینید، خبر انتخاب اولین زن میلیونر ایرانی را در جریان اعلام برندگان بلیط بخت آزمائی در قبل از انقلاب اسلامی نشان می دهد. این بلیتها تحت عنوان «اعانه ملی» یا عناوین مشابه در سال های دهه چهل و پنجاه هجری شمسی در ایران فروخته می شد اما از آنجا که از نظر علمای مذهبی، چنین کاری، « قمار» تلقی می شود، پس از پیروزی انقلاب، فروش آن ممنوع شد.

جایزه اولین بلیتهای بخت آزمایی که در سال 1341 منتشر شد، ابتدا حداکثر مبلغ 100 هزار تومان بود اما تا پایان این دهه به 700 هزار تومان هم رسید گرچه با این مبلغ، امکان خرید خانه های خوب، خودروهای لوکس و صدها سکه وجود داشت. در دهه 50 شمسی بتدریج مبلغ جایزه این بلیتها که هر قطعه آن به ارزش 50 ریال به فروش می رفت، تا آنجا افزایش یافت که در اسفند سال 1354، بالاترین میزان جایزه به دو میلیون و پانصدهزار تومان هم رسید.

اولین زنی که برنده جایزه بلیت بخت آزمایی با مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان در اواسط سال 1354 شد، یک بانوی فرهنگی ساکن شهر تهران به نام «سیما مشیرسلیمی » بود:

 

منبع: بولتون

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده