مقابل تلویزیون هوشمند حرف خصوصی نزنید

یک کاربر توییتر در واکنش به این هشدار سامسونگ ، آن را با رمان 1984 مقایسه کرده و می نویسد:" سامسونگ به کاربران تلویزیون های هوشمند خود گفته است در مقابل تلویزیون حرف های خصوصی نزنند ، این درست مثل رمان 1984 جورج اورول است."
تلویزیون هوشمند

یک نت ـ شرکت سامسونگ به دارندگان تلویزیون های هوشمند ساخت این شرکت هشدار داده است بهتر است در مقابل این تلویزیون حرف های خصوصی نزنند و اطلاعات حساس و مهم خود را بیان نکنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا این هشدار به دلیل سیستم تشخیص صدای به کار رفته روی تلویزیون های هوشمند است که قادر است صدای افراد را ضبط کرده و ذخیره کند.

سامسونگ هشدار داده است  قابلیت  ضبط و ذخیره صدا تلویزیون های هوشمند ممکن است از سوی طرف های ثالث به عنوان یک ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت سامسونگ در بخشی از  دستورالعمل حفظ حریم خصوصی کاربران تلویزیون های هوشمند آورده است:"  لطفا هوشیار باشید که اگر در مورد مسایل شخصی و یا حساس خودتان صحبت می کنید، این اطلاعات به صورت دیتا ضبط می شود و به بخشی سوم که قابلیت تشخیص صدای شما را دارند منتقل خواهند شد."

دیلی تلگراف می نویسد: این بخش از هشدار نگرانی هایی را درباره اینکه بخش سوم چیست به وجود آورده است. با این حال سخنگوی شرکت سامسونگ در پی ابراز نگرانی ها به وب سایت دیلی بیست گفته است جای نگرانی وجود ندارد و شرکت سامسونگ با استفاده از استانداردهای امنیتی و رمز گذاری اطلاعات ، از اطلاعات شخصی کاربران تلویزیون های هوشمند حفاظت می کند. از سوی دیگر به گفته سخنگوی سامسونگ کاربران اگر می خواهند می توانند به راحتی سیستم اجرای فرامین صوتی تلویزیون را که به شکل یک میکروفون بر روی صفحه نمایشگر نشان داده شده است،غیر فعال کنند و در این صورت صدای آنها ضبط نمی شود.

یک کاربر توییتر در واکنش به این هشدار سامسونگ ، آن را با رمان 1984 مقایسه کرده و می نویسد:" سامسونگ به کاربران تلویزیون های هوشمند خود گفته است در مقابل تلویزیون حرف های خصوصی نزنند ، این درست مثل رمان 1984 جورج اورول است." این کاربر سپس در سمت چپ صفحه خود هشدار سامسونگ و در سمت راست صفحه خود بخشی از متن کتاب 1984 را که مضمونی مشابه درباره ضبط صدای شخصیت وینستون در رمان جورج اورول می باشد را آورده است.

تلویزیون های هوشمند سامسونگ به اینترنت وصل بوده و به جای استفاده از دستگاه کنترل از راه دور برای فرامین کاربران ، با شنیدن صدای کاربران عمل می کند.

با توجه به وصل بودن این تلویزیون ها به اینترنت ممکن است اطلاعات تلویزیون ها شامل صدای کاربران که در سیستم تلویزیون ضبط می شود، از سوی سارقان و هکرها به سرقت برده شود.

سخنگوی سامسونگ برای کاهش نگرانی های کاربران گفته است تلویزیون های هوشمند قابلیت رمز گذاری داده ها را داردو سیستمی ایمن از داده ها و اطلاعات شخصی کاربران حفاظت می کند.

با این حال در سال های گذشته وقوع هک های گسترده و سرقت های اینترنتی و نفوذ هکرها به سیستم هاو سایت های حساس و مهم این نگرانی را ایجاد کرده است که سارقان اینترنتی و هکرها بتوانند اطلاعات داخل این تلویزیون ها را نیز سرقت کنند.
 

اخبار,اخبار علمی ,تلویزیون های هوشمند

 

به نظر می رسد صدور این پیام هشدار به منظور کاستن از عواقب احتمالی هک شدن سیستم های این تلویزیون هوشمند از سوی هکرها باشد. در آن صورت شرکت سامسونگ می تواند این توجیه را داشته باشد که به کاربران خود درباره احتمال سرقت اطلاعات شخصی شان هشدار داده است.

هنوز مشخص نیست که این هشدار تا چه میزان می تواند روی فروش تلویزیون های هوشمند سامسونگ تاثیر منفی بگذارد چرا که با این هشدار ممکن است ذهنیت  کاربران از لذت داشتن یک وسیله با آخرین فناوری های روز دنیا، به خرید یک ابزار فی نفسه خطرناک که حتی می تواند در خصوصی ترین حریم آنها نیز اطلاعات آنها را جمع آوری کرده و در اختیار دیگران قرار دهد، تغییر یابد.

منبع : عصر ایران

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده