نمک خطرناک است یا هروئین ؟

رئیس انستیتو تغذیه در مورد مصرف نمک پیش و پس از غذا گفت: مقدار نمک مصرفی باید در حد نوک انگشت و چند صدم گرم باشد چرا که مصرف زیاد به انواع بیماری ها از جمله فشار خون می انجامد.
نمک

یک نت ـ  مجید حاجی فرجی نسبت به مصرف بیش از اندازه نمک هشدار داد.

وی با بیان اینکه 17 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی سالانه جان خود را از دست می‌دهند به فارس گفت: 9 میلیون نفر از این افراد به علت فشار خون می‌میرند که علت اصلی فشار خون نیز مصرف نمک است.

رئیس انستیتو تغذیه ایران ذائقه‌سازی و مصرف غذای سالم در افراد را یکی از عوامل مهم در پیشگیری از فشار خون عنوان کرد و گفت: بعضی مناطق کشور الگوی مصرفی متفاوتی دارند و تحقیقات نشان می‌دهد که این الگوهای غذایی نقش مهم در ابتلا به انواع بیماری ایفا می‌کند.

به گزارش فارس، مصرف روزانه نمک نباید از 3 گرم تجاوز کند ضمن اینکه با توجه با اعلام متخصصان تغذیه در هر صد گرم پنیر  2.2گرم، در هر صد گرم نان 2.3 و حتی در هر صد گرم سس گوجه 1.8 گرم نمک وجود دارد و این میزان در نان سنتی به 1.75 می‌رسد.

حاجی فرجی در ادامه به عادت غذایی ایرانیان اشاره کرد و گفت: برخی عادت دارند قبل و بعد از غذا مقداری نمک مصرف کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که مصرف نمک در پیش و پس از غذا خوردن به این دلیل بوده که معده را تحریک و سبب ترشح شیره‌های مختلف شود.

رئیس انستیتو تغذیه افزود: این مقدار نمک باید در حد نوک انگشت باشد و نباید از چند صدم گرم تجاوز کند آن هم در شرایطی که مقدار مصرفی نمک روزانه ما از 3 گرم تجاوز نکند.

به گزارش فارس، از نمک به همراه شکر و هروئین به عنوان سم سفید یاد می‌شود که سالانه جان عده بسیاری را می‌گیرد.

طبق آمار اعلامی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، نمک بسیار مضرتر از هروئین است و جان‌ انسان‌های بیشتری را نسبت به هروئین می‌گیرد.

منبع : فارس

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

خب تعداد نفراتی که نمک مصرف میکنن خیلی بیشتر از اوناییه که هرویین مصرق میکنن. اگه اندازه هم بود مصرف کننده ها این حرف درست بود