نادرترین کوسه جهان (تصاویر)

کوسه,کوسه عجیب‌وغریب, کوسه چین‌دار, کوسه, فسیل‌ماهی, اختاپوس‌ها, ماهی‌گیر, کوسه ترسناک, اخبار, اخبار گوناگون, تصاویر جالب, تصاویر عجیب
کوسه

یک نت ـ این کوسه با نام علمی Chlamydoselachus anguineus که به کوسه چین‌دار هم معروف است، بازمانده خانواده‌ای 80 میلیون ساله است و به همین دلیل فسیل‌ماهی هم خوانده می‌شود.

طول کوسه صیدشده 1.5 متر است و آرواره‌اش حاوی 300 دندان به شکل سوزن‌های به‌عقب‌برگشته است که در 25 ردیف مرتب شده‌اند. کوسه چین‌دار از اسکوییدها و اختاپوس‌ها تغذیه می‌کند و می‌تواند آرواره‌اش را آن‌قدر باز کند که طعمه‌ای با ابعاد نصف خودش را شکار کند.

کوسه چین‌دار معمولا در آب‌های عمیق و سرد سواحل نیوزیلند و ژاپن زندگی می‌کند و از آن‌جا که ماهی‌گیری در زیستگاه این نوع کوسه ممنوع است، به ندرت پیش می‌آید که یکی از این کوسه‌های عجیب‌وغریب در تور صیادی به دام بیفتد؛ اما این بار شانس با دیوید گویلوت، ماهی‌گیر استرالیایی یار بود و او توانست این کوسه را در نزدیکی سواحل جنوب‌شرقی ویکتوریا و از عمق حدود 1100 متری صید کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,کوسه چین‌دار

 

نکته جالب در مورد این کوسه، دوره بارداری طولانی‌مدت آن است که حدود 3.5 سال طول می‌کشد، چراکه جنین این کوسه در هر ماه حدود 1.4 سانتی‌متر رشد می‌کند.

منبع : خبرآنلاین

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده