بزرگترین دشمنان پوست

استرس يکي از مهم ترين دلايل ايجاد چروک پوست به حساب مي آيد. استرس علاوه بر ايجاد کدري، لکه و جوش در پوست به مرور زمان باعث ايجاد چروک مي شود. با انجام دادن يوگا، مطالعه کتاب، آشپزي و پياده روي با استرس مقابله کنيد.

پوست

یک نت ـ پوست بخش حساسی از بدن است که نیاز به مراقب ویژه دارد. مراقب کردن از پوست به راه های مختلفی قابل انجام است اما مورد مشترک همه این راه ها شناخت بزرگترین دشمنان پوست است. برای شناخت بزرگترین دشمنان پوستتان باید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

- استرس يکي از مهم ترين دلايل ايجاد چروک پوست به حساب مي آيد. استرس علاوه بر ايجاد کدري، لکه و جوش در پوست به مرور زمان باعث ايجاد چروک مي شود. با انجام دادن يوگا، مطالعه کتاب، آشپزي و پياده روي با استرس مقابله کنيد.

-استفاده بي رويه از موچين براي شکل دادن ابرو يا کندن موهاي زائد صورت به پوست آسيب جدي مي رساند. قبل از استفاده از موچين حتي در منزل ابتدا آن را با صابون ضدباکتريايي ضدعفوني کنيد. قبل از برداشتن مو، حوله گرم روي صورت قرار دهيد تا منافذ باز شود. پس از اتمام کار، از لوسيون پاک کننده آلوئه ورا استفاده کنيد.

-بعضي از افرادي که از عينک استفاده مي کنند به علت نامناسب بودن شماره عينک، مجبورند چشم خود را جمع کنند. اين کار باعث ايجاد خط هاي چروک در اطراف چشم مي شود. بنابراين براي پيشگيري از ايجاد اين چروک ها به چشم پزشک مراجعه کنيد تا شماره عينک شما به درستي تعيين شود.

-دوش داغ و طولاني باعث خشکي پوست مي شود. مواد تصفيه کننده اي که به آب شهري افزوده مي شود، به مرور زمان روي پوست تاثير مي گذارد. براي مقابله با آن تصفيه کننده سردوش تهيه کنيد تا ماده شيميايي مانند کلر را که به پوست و مو آسيب مي رساند، جذب کند.

-مکالمه طولاني با تلفن باعث ايجاد جوش در اطراف فک و گونه مي شود. زيرا اغلب گوشي ها در کيف يا سطح ميزي که مملو از باکتري است، قرار مي گيرد. براي پيشگيري قبل از استفاده، گوشي را با دستمال ضدباکتري تميز کنيد.

-براي کاهش وزن، بايد برنامه رژيمي داشته باشيد نه اين که از خوردن وعده غذايي صرف نظر کنيد. نخوردن وعده غذايي باعث خشکي و پيري سريع تر پوست مي شود. هميشه ماده غذايي حاوي ويتامينC (مانند پرتقال)، B3 (بادام هندي)، ويتامين E (آواکادو) و ويتامين A به برنامه غذايي خود اضافه کنيد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده