سرنوشت گروگان روسی داعشی

یک نت ـ منابع خبری اعلام کردند گرورگان روسی که در سال ۲۰۱۳ به دست گروه تروریستی "داعش" ربوده شده بود اعدام شده است.

داعش

یک نت ـ پایگاه خبری صدای روسیه، تروریست های دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " در ویدئویی نحوه اعدام سرگئی گوربونوف مهندس روسی را که در اکتبر ۲۰۱۳ به گروگان گرفته بودند به نمایش گذاشتند. در آن زمان یعنی در تاریخ به گروگان گرفته شدن این تبعه روسی به دست داعش تندروها در ابتدای امر به صورت مناسبی با وی رفتار می کردند و غذا و امکانات مورد نیاز وی را تامین می کردند اما بعد از مدتی داعش تصمیم گرفت وی را با خالد سلیمان سعودی الاصل مبادله کنند و برای این امر هم مهلت ۵ روزه ای را تعیین کردند اما با پایان یافتن این مهلت سرانجام داعش این گروگان را به قتل رساندند.
پیش از اعدام این گروگان روس در ویدیویی از روسای جمهوری سوریه و روسیه و صلیب سرخ جهانی درخواست کمک کرده بود، اما بعد از مدتی بر اساس اعلام رسانه های آمریکایی داعش این گروگان روسی را اعدام کرد.

آخرین باری که گروگان روسی دیده شده بود در اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی بود، وی در آن زمان گفته بود: آنها با من به خوبی رفتار می کنند و به من غذا می دهند، اما اگر ظرف مدت ۵ روز مبادله من با خالد سلیمان تبعه عربستان سعودی انجام نگیرد مرا بلا درنگ اعدام خواهند کرد، از این رو من از روسای جمهوری سوریه و روسیه و صلیب سرخ جهانی می خواهم برای نجات من اقدام کنند من واقعا ً می ترسم .

گوربونوف به همراه شماری دیگر از گروگان های خارجی با ملیت های دیگر از سوی داعش در شهر رقه سوریه به گروگان گرفته شدند و در بهار سال ۲۰۱۴ داعش گوربونوف را به ضرب گلوله اعدام کرد و مراحل اعدام وی را به تصویر کشید اما در آن زمان این نوار پخش نشد، تا این که اخیراً داعش اقدام به انتشار این ویدئو کرد، و این نوار را برای ترساندن دیگر گروگان ها بارها برای آنان پخش کرد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده