بيشتر از يكساله با دختری دوست شدم

پسری 25 ساله هستم مدت یکسال بیشتره با دختری آشنا شدم که تو این مدت به نوعی سنگ صبور هم بودیم در ضمن ما با هم مقالات علمی خوبی هم کار کردیم
عشق

یک نت ـ پسری 25 ساله هستم مدت یکسال بیشتره با دختری آشنا شدم که تو این مدت به نوعی سنگ صبور هم بودیم در ضمن ما با هم مقالات علمی خوبی هم کار کردیم من مقاله نوشتن ازش یاد گرفتم و در کل چند بار بیشتر ندیدمش اونم بیشتر برا کلاس مقاله اهل بیرون رفتن واینا نیست منم اینطوریم ولی با دوستان قدیمیش سفر زیاد میره .

اینطوری بگم که من کلا آدم ساده و باهوشی هستم ولی سادگیم بیشتره اونم مثل منه ولی با تجربه تره . در کل هر دومون حس میکنیم تنهاییم . قبل از عید تو یه برنامه ای که جمع دوستان هم زیاد بود بهش گفتم که من یه دوست واقعی دارم اونم تویی بعد از اون فکر میکنم دیگه من براش مهم نیستم البته اون با آدم های خیلی زیادی در ارتباطه ولی من در این مورد ازش چیزی نپرسیدم .

یک ماهی میشه که بد جور افکارم خراب شده به نوعی خیلی دوسش دارم ولی اون تو این یکماه جواب اس وزنگمم نداده ولی هر موقع جواب بده ما با هم همیشه خوب صحبت میکنیم مثل دیروز که باور کنید خیلی حس کردم دوسش دارم ولی نگفتم بهش . آخه خودش میگه تو فاز ازدواج نیست تازه منم که یه رده از خودش کمترم نمیدونم چه ارتباطی بین ما هست اخه ازدواج هم بگم بهش قبول نمیکنه . با اینکه باهاش خوب حرف زدم ولی باز حس میکنم دلش با یکی دیگست . نمیدونم میخام این سری حرفامو بهش بگم بنظرتون چی بگم بهش ؟ خواهش میکنم منو درمورد این ارتباط راهنمایی کنید به خوبی به سرانجامش برسونم .

باعرض سلام و تشکر

اگر اجازه بدهید قدری دلسوزانه و صریح با شما صحبت کنیم خدمت شما عرض کنم ارتباط با جنس مخالف بدون هدف مشخص و منطقی صرفا برای درددل و سنگ صبور بودن نشان دهنده مشکلات عاطفی و شخصیتی شماست . هر فرد ممکن است مشکلاتی در زندگی شخصی و خانوادگی اش داشته باشد که برای حل و کنار آمدن با این مشکلات باید از روش و مسیر مناسب اقدام  کند مثلا با یک متخصص و یا مشاور درباره مشکلات صحبت کند اینکه شما صرفا برای انتخاب یک سنگ صبور با جنس مخالفی ارتباط بگیرید مشکلات شما را بیشتر خواهد کرد .

همانطور که متوجه شده اید ایشان فردی که تماس ها و ارتباطات متعددی دارد و نمی تواند حتی یک هم صحبت خوبی باشد . سخن این جاست که چرا شما اینقدر خودتان را تحقیر و ذلیل کرده اید که با کسی که روابط ایشان آشکار است خودتان را تحمیل می کنید و ارزش و قیمت خودتان را تا این حد پایین می آورید. قدری ارزش و جایگاه و اعتبار خود را دوباره به دست آورید و اینقدر به خود شخصیتتان آسیب نزنید وابستگی شما هم باعث افسردگی شما می شود و هم باعث انتخاب ناسالم مسیر زندگی و تخلیه هیجانی خواهد شد لذا توصیه های زیر را جدی بگیرید:

.1 نگاه های خود را کنترل کنید زیرا هر نگاهی می تواند شعله های این ارتباط را بیشتر کند و شما را با مشکل جدی مواجه نماید از این رو خداوند متعال زنان و مردان مؤمن را از نگاه به نامحرم منع کرده است سوره نور، آیات 30 و 31.

2. سعی کنید به هیچ وجه به بدن، به ویژه صورت و چشمان او نگاه نکنید. این نگاه ها حتی اگر در آغاز به قصد لذت نباشد مقدمه آن را فراهم می کند و تکرار آن مشکل ساز می شود.

3. علاوه بر کنترل نگاه، دل خود را کنترل کنید و از فکر کردن به او خودداری کنید و هرگونه آثاری که شما را به یاد او می اندازد از قبیل نوشته، جزوه، کتاب، عکس و... را از خود دور کنید.

4. از هرگونه تماس تلفنی یا مکاتبه ای با او خودداری کنید.

5. برنامه کاری و درسی خود را به گونه ای تنظیم کنید که کم با او برخورد داشته باشید و او کمتر در تیررس دید شما باشد.

6. تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.

7. به خود تلقین کنید که «من نباید به فردی که نسبت به من بی تمایل است و به فرد دیگری تمایل داشته، علاقه داشته باشم».

8. به خود تلقین کنید که چرا من باید علاقه و انرژی عاطفی خودم را روی فردی هزینه کنم که معلوم نیست با من باشد، من باید این علاقه ها و عواطف ر ا برای کسی خرج کنم که خریدار باشد و برای زندگی آینده ام مفید».

9.با توجه و تمرکز روی مسائل معنوی به ویژه نماز و شرکت در مراسم مذهبی به خود آرامش دهید.

. 10.  از لحاظ روانشناسی یکی از علل ایجاد افسردگی در افراد, شکل گیری دلبستگی های بیجا بین افراد و سپس گسسته شدن این دلبستگی است.تحقیقات متعدد هم این امر را اثبات نموده است.پس قبل از اینکه سروکارتان با قرص های آرام بخش و شوک الکتریکی و ... بیفتد به فکر سلامت روان خود باشید و ارداه جدی در فراموشی  فرد مذکور را پیشه خود کنید.

با توجه به این كه نظر او در موردارتباط سالم با شما که نهایتا به ازدواج ختم می شود  منفی بوده تأكید می كنیم راهکارهایی که ارائه شد به ویژه راهکار 7 و 8 و 9 را مورد توجه قرار داده به آنها عمل کنید و فکر او را از ذهن خود خارج کنید .

سعی کنید نیازها و کمبودهای عاطفی خودتان را شناسایی کنید و راه مناسبی برای برآورده کردن آن با کمک مشاور پیدا کنید و اینقدر نیاز به توجه و محبت دیگران نداشته باشید .

موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده