خطرناک ترین داعشی استرالیا +عكس

یک نت ـ حدود 10 روز پس از آنکه فیلم حراج پرچم داعش در یک مرکز وابسته به عربستان سعودی در استرالیا، حساسیت های مردم و دولت این کشور نسبت به تکفیری ها را علنی کرد، مقامات استرالیایی مجبور شدند بزرگ ترین عملیات امنیتی تاریخ این کشور را علیه تروریسم تکفیری انجام دهند.

یک نت ـ حدود 10 روز پس از آنکه فیلم حراج پرچم داعش در یک مرکز وابسته به عربستان سعودی در استرالیا، حساسیت های مردم و دولت این کشور نسبت به تکفیری ها را علنی کرد، مقامات استرالیایی مجبور شدند بزرگ ترین عملیات امنیتی تاریخ این کشور را علیه تروریسم تکفیری انجام دهند.

آنچه در پی می آید گزارش کاملی از این عملیات و انگیزه های آن است که به شکل اختصاصی از سوی ابـنا منتشر می شود:

عملیات بزرگ برای خنثی کردن یک جنایت وحشتناک

پلیس و نیروهای امنیتی استرالیا در یک عملیات ضد تروریستي بزرگ 15 تن از افراد مشکوک به داعشی بودن را دستگیر و اعلام کردند: سازمان اطلاعات این کشور یک حمله غیرمعمول و خشونت‌آمیز را که برای اجرا در خاک استرالیا برنامه‌ریزی شده بود، کشف و خنثی کرد.

طی این عملیات حدود 800 پلیس فدرال، پلیس محلی و نیروهای اطلاعاتی با استفاده از خودروهای مخصوص و بالگرد به بیش از ده‌ها منطقه در سراسر شهر "سیدنی" یورش بردند. همچنین عملیات‌های جداگانه‌ای در شهرهای شرقی "برسیبین" و "لوگان" اجرا شد. در این عملیا که دهها خانه در آن مورد جستجو واقع شد گروهی شامل 15 تروریست عضو یا حامی داعش، دستگیر شدند.

پلیس ادعا کرد که این گروه قصد داشته تا پس از کشتن قربانی‌ها با پرچم داعش، یک تن از شهروندان استرالیایی را به صورت تصادفی انتخاب کرده و وی را ذبح نماید!

در همین حال «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا و جمعی از سیاستمداران استرالیا این عملیات بزرگ را با عناوینی همچون "شجاعانه" و "موفقیت آمیز" توصیف کردند.

ابوت بدون اشاره به جزئیات اظهار کرد: "استرالیا در خطر یک حمله تروریستی بود و یکی از رهبران داعش در خاورمیانه از حامیان خود در استرالیا خواسته است تا در این کشور دست به کشتار بزنند".

وی با اشاره به رهبری شبه نظامیان القاعده و داعش در عراق، گفت: "تشویق‌ها و تصمیم‌ها جهت انجام کشتار در استرالیا توسط یک استرالیایی انجام شده که به نظر می‌رسد عضو ارشد داعش است. روشن است که این فرد شبکه‌ای از حامیان در استرالیا جهت اجرای قتل‌های نمایشی دارد".

با اینکه نخست وزیر نام این تروریست استرالیایی را فاش نکرد، اما پلیس حکم بازداشت یک نگهبان کلوپ شبانه در سیدنی را منتشر کرد که «محمد باریالی ـ Mohammad Baryalei» نام دارد، 33 ساله بوده و مظنون است که ارشدترین عضو استرالیایی داعش است.

 

 

اما خطرناک ترین بازداشت‌شده این عملیات، «عمرجان آذری ـ Omarjan Azari» شهروند 22 ساله ای است که مظنون به شرکت در برنامه‌ریزی برای اجرای حملات تروریستی جدی می باشد. وی همان شخصی است که در نظر داشت یک شهروند بیگناه استرالیایی را به صورت تصادفی انتخاب کرده و او را ذبح نماید و سپس فیلم آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کند.

 

 

این عملیات که مقدمات آن از هفته گذشته آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. هفته پیش پلیس در حمله به اماكن متفرقه ای در شهر بریسبین، سه نفر را به اتهام حمایت از تروریسم دستگیر و یک کتابخانه اسلامی را تعطیل کردند.

پلمب شرکت حامی تروریسم

در چارچوب این عملیات، شركت "بيسوتل ريه ـ Bisotel Rieh" که در حومه "لاكمبا" فعالیت می کرد نیز پلمب شد. این شرکت به «احمد علوش ـ Ahmed Alwash» تعلق دارد که همسر وی «دامور شروف ـ Damour Sharrouf» خواهر تروریست معروف «خالد شروف» است.

خالد شروف که شهروند استرالیایی است و اینک در عراق فعالیت می کند و تصاویر وی همراه با سرهای بریده در سوریه و عراق منتشر شده است. وی همچنین پسر هفت ساله خود را نیز تروریست کرده و تصویر وی همراه یک سر بریده را از رقه سوریه منتشر نمود. مراجع قضایی استراليا حکم تعقیب و جلب خالد را صادر کرده اند.

 

 

 

شرکت بیسوتل ریه سالانه 23 میليون دلار برای حمایت از تروریست ها به تركيه و لبنان ارسال می کرد.

نگرانی مسلمانان استرالیا از تبعات این عملیات

عرب ها و مسلمانان استرالیا در عین حال که از اجرای این عملیات خوشنود بوده و آن را ستوده اند، از رسانه ها خواستند که که تروریسم را به همه شهروندان مسلمان و عرب این کشور نسبت ندهد.

آنها توجه مردم استرالیا را به این نکته جلب کردند که مسلمانان، خود اولین قربانی اینگونه اقدامات تروریستی گروهها تکفیری هستند. 

حراج علنی پرچم داعش در استرالیاا !

10 روز پیش از این عملیات، حراج علنی برای فروش پرچم داعش در محله "لیوربوک" سیدنی، جنجالی را در این کشور باعث شده بود.

این اقدام در مسجد وابسته به "مرکز امام احمد بن حنبل" در این منطقه صورت گرفت و برنده مزایده، پرچم مذکور را به قیمت 2000 دلار استرالیایی خریداری کرد!

یک نوجوان مسلمان 15 ساله استرالیایی فیلم این حراجح را در صفحه خود روی شبکه "اینستاگرام" قرار داد و با افتخار اعلام کرد که آماده است تا برای کشتن «بشار اسد» به سوریه برود.

 

 

انتشار فیلم این حراج در شبکه های اجتماعی استرالیا انزجار گسترده مردم و دولت استرالیا را در پی داشت تا جایی که «فرد نايل» از دولتمردان این کشور آن را یک "عمل شرم آور" خواند و «برد» فرماندار ایالت سیدنی خواستار تجدید نظر در قوانين ایالتی شد و گفت: همه باید برای مبارزه با تروریسم با جامعه محلی همکاری کنند.

«جورج براندس» دادستان کل استرالیا نیز از نیت دولت برای قرار دادن "داعش" در فهرست سازمان های تروریستی به موجب قانون كومونولث خبر داد.

در حالی که نوجوان انتشار دهنده فیلم حراج این پرچم نیز دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت برخی از ناظران اینگونه اقدامات را "دیر" خواندند و گفتند این کارها وقتی دارد انجام می شود که تفکرات تكفيری در اکثر مراکزی که با پول سعودی و عرب های خلیج فارس تغذیه می شوند منتشر شده است.

این پرچم اسلام است، نه داعش!

در پی این اقدام تحریک کننده، خبرنگاران تلاش زیادی کردند تا با مسؤولان مرکز تماس بگیرند؛ اما کسی پاسخگوی آنان نشد؛ و تنها «شيخ ابو عدنان» امام مسجد این مرکز ــ که به ایراد خطبه های تکفیری و تنروانه معروف است ــ در اظهاراتی کوتاه گفت: ما تلاش برای خدشه دار کردن آبرویی این مرکز را رد می کنیم. این پرچم بیش از 1400 سال قدمت دارد.

در این میان «قيصر طراد» از چهره های موجه اسلامی استرالیا نیز با واکنش نشان دادن به این هجوم افکار عمومی گفت: داعش پرچم سیاه و سفیدی را که شعار "لا اله الا الله محمد رسول الله" را دارد دزدیده است.

لازم به ذکر است که آقای طراد به عنوان مشاور دولت در امور مسلمانان شناخته می شود؛ اما این سمت با انتخاب یا مشورت رهبران اسلامی این کشور صورت نگرفته است!!

 

 

راه مبارزه با داعش این نیست!

در همین حال، یکی از متفکران شیعه استرالیا علاج واقعی تحرکات داعشی را این نوع اقدامات ندانست و گفت: "به عنوان عربی الاصل های استرالیا می خواهیم این پیام را به مسؤولان کشور برسانم که اقداماتی مانند ممنوعیت پرچم داعش، راه حل واقعی این بحران نیست".

«حسین الدیراني» اضافه کرد: "راه حل واقعی، فشار آوردن به مراکزی است که تکفیر، نفرت و دعوت به خشونت را ترویج می کنند. مراکزی که جوانان ار شستشوی مغزی می دهند و با آموزش های مسموم آنان را برای منفجر کردن خود آماده می کنند". 

وی ادامه داد: "باید خطیبانی که دیگران را به آدم کشی تشویق می کنند را به زندان انداخت تا شعارهایی مانند آزادی بیان، مستمسکی برای نشر تفكر تكفيری نگردد. هم اکنون می بینیم که بیشتر کسانی که خود را در سوريه و عراق منفجر می کنند جوانانی هستند که در خارج از این دو کشور رشد کرده و پای منبرهای تکفیری و افراطی نشسته اند. پس ممنوع کردن فکر تروریستی مهم تر از ممنوع کردن پرچم داعش در اینجا و آنجاست".

شایان ذکر است بیش از 160 استرالیایی یا در کنار داعش در خاورمیانه می‌جنگند یا در استرالیا به صورت فعالانه از آن حمایت می‌کنند.

گفته می شود دست کم 20 تن از این افراد از مناطق جنگی داعش به موطن خود بازگشته اند و برای امنیت ملی استرالیا خطر محسوب می‌شوند.

منبع : ابنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

ایرانی بوده