با پسری دوست شدم که 9 سال ازم بزرگتره

یک نت ـ من 21 سالمه و دچار معلولیت از ناحیه پا هستم. حدود دو ساله که با پسری آشنا شدم که 9 سال ازم بزرگتره و شرایط فیزیکیش تا حدودی مثل منه... از لحاظ سطح فکری و رشته فعالیت و تحصیل شباهتهای زیادی به هم داریم
دوست پسر

یک نت ـ سلام وقت بخیر. من 21 سالمه و دچار معلولیت از ناحیه پا هستم. حدود دو ساله که با پسری آشنا شدم که 9 سال ازم بزرگتره و شرایط فیزیکیش تا حدودی مثل منه... از لحاظ سطح فکری و رشته فعالیت و تحصیل شباهتهای زیادی به هم داریم و می تونیم با هم تعامل های سازنده ای از لحاظ کاری و تحصیلی ایجاد کنیم. به خاطر شرایط جسمی ام همیشه اعتماد به نفس کمی داشتم، به همین خاطر هر وقت ازم خواست که ملاقات حضوری داشته باشیم، من نپذیرفتم. و ملاقات هامون از طریق محیط مجازی بود...

و از طرفی هم معلولیت باعث شده نتونیم به صورت جدی به ازدواج با هم فکر کنیم. البته این آقا خیلی گرم مزاجه و نسبت به من خیلی کشش جنسی داره ولی خب من موافقت نمی کنم. همیشه رفتار خوب و انسانی با من داره ولی این سردرگمی و معلق بودن واسه جفتمون خسته کننده شده و من نمی دونم در مقابلش چه رفتاری باید داشته باشم و چه جوری رفتار کنم...

ممنون میشم من رو هم راهنمایی کنید.

 با عرض سلام

هر فردی ممکن است در جنبه ای از زندگی آنطور که می خواهد، نباشد.  اصولا همه افراد عادی بشر با نقائص ظاهری و یا باطنی خاص خود مواجه هستند، لذا شما نباید خود را از این جهت متمایز با دیگران بدانید.

اگر با دقت بیشتری به اطراف خوسد بنگرید تصدیق خواهید کرد که افراد فراوانی هستند که نسبت به شما شرایط بدی را تجربه می کنند، اما در عین حال از اعتماد به نفس لازم برخوردار هستند و اجازه نداده اند این موضوع مجموعه شخصیت آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

بنابراین لازم است حضرتعالی نیز مجموعه شخصیت خود را مد نظر قرار دهید و اجازه ندهید معلولیت ظاهری به عنوان بخشی از وجود شما، تمام وجود و شخصیتتان را تحت الشعاع قرار دهد. طبعا شما به عنوان یک انسان در کنار نقاط ضعف دارای نقاط قوت منحصر به فردی نیز هستید که باید بیشتر آنها را ببینید. نقاط قوتی که ممکن است افراد فاقد معلولیت از آنها برخوردار نباشند.

پس راه در این است که معلولیت خود را به عنوان یک واقعیت بپذیرید اما آن را فاجعه تلقی نکنید بلکه وزن آن را با لحاظ نقاط قوت خود محاسبه نمایید.

در خصوص ازدواج نیز لازم است موضوع را با خانواده مطرح نمایید و اجازه ندهید گذشت زمان شما را دچار وابستگی  و سردرگمی نماید. بر این اساس لازم است با هماهنگی خانواده ها هر چه سریعتر ملاقات حضوری شما با یکدیگر رقم بخورد و در صورتی که وی واجد معیارهای اولیه شما بود می توانید جدی تر موضوع ازدواج را دنبال کنید.

در عین حال لازم است مراقبت باشید که مانند گذشته به درخواستهای خارج از چارچوب وی پاسخ مثبت ندهید.

در پناه خدای متعال موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده