خواستگاری همکلاسی

یک نت ـ دختری 24 ساله هستم که یکی از هم دانشگاهی هایم بعد از 4 سال هم کلاس بودن از بنده خواستگاری کرد و به اتفاق خانواده اش سال گذشته به منزل ما آمدند،مادر ایشان خانمی مذهبی و چادری هستند اما پسرشان همسر چادری نمیخواهند و انتخابشان بنده هس
خواستگاری

یک نت ـ با سلام،دختری 24 ساله هستم که یکی از هم دانشگاهی هایم بعد از 4 سال هم کلاس بودن از بنده خواستگاری کرد و به اتفاق خانواده اش سال گذشته به منزل ما آمدند،مادر ایشان خانمی مذهبی و چادری هستند اما پسرشان همسر چادری نمیخواهند و انتخابشان بنده هستم،یک سال هست که این خانم اصرار بر شرط چادری شدن بنده دارند اما من چون در خودم نمیبینم و از طرفی هم آدم معتقد و پوشیده ای هستم شرط ایشان را توهین به تربیت خانوادگیم میدانم،از طرفی در این مدت با رفت و آمدهایی که زیر نظر خانواده انجام شد به این آقا علاقه مند شدم و حالا کاملا بلاتکلیف و سردرگم مانده ام،چه راه حلی برای رفع این مشکل پیشنهاد میکنید؟

با سلام

 تعیین کننده اساسی در موفقیت یک ازدواج، میزان توافق پذیری پسر و دختر (در موضوعات مختلف و از جمله مسئله حجاب و نوع پوشش) است، بر این اساس لازم است والدین در کنار راهنمایی، ارشاد و بیان نظرات خویش، در نهایت به نظر پسر و دختر احترام گذاشته و انتخاب را به ایشان واگذارند، در غیر اینصورت علاوه بر اینکه ممکن است مشکلاتی در مسیر زندگی مشترک ایجاد شود، این احتمال نیز وجود دارد که والدین یا یکی از آنها افرادی سلطه جو  باشند! مگر اینکه واقعا دلیلی منطقی برای مخالفت خویش داشته باشند.

از طرفی لازم است ازدواج بر اساس امور و خصوصیات فعلی افراد پایه گذاری شود نه امور احتمالی و بالقوه. بنابراین شرط گذاری، معمولا خلاف این قاعده است.

با توجه به این نکات لازم است مواردی از جمله سطح استقلال و قدرت مدیریت خواستگار  مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

در عین حال همانگونه که اشاره نمودید، در صورتی که از پوشیدن چادر اکراه دارید، خود را ملزم به پذیرش این شرط نکنید، زیرا پذیرش شروطی که همراه با رضایت قلبی نباشد، در مواردی می تواند آسیب زا باشد.

بر این مبنا، یا شما این شرط را با اطمینان و رضایت قلبی بپذیرید و یا اینکه با پیشنهاد مشورت نمودن مادر خواستگار با افرادی موجه از جمله کارشناسان مذهبی و مشاوران خانواده، احتمال تغییر نگرش وی را بیازمایید.

البته فرض سومی هم هست و آن اینکه باید دید که وزن چنین شرطی در قبال مجموع ویژگیهای فردی، خانوادگی و...خواستگار چه میزان است، آنگاه شاید بتوان نسبت به پذیرش همراه با اکراه چنین شرطی تسامح به خرج داد. طبعا تحلیل دقیق این فرض مستلزم مشاوره حضوری با یک روانشناس یا مشاور خانواده است

در پایان پیشنهاد می شود؛ به منظور خروج از بلاتکلیفی، حصول نتیجه را به مدت زمان معینی منوط نمایید.

در پناه خدای متعال موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده