مخالفت خانواده با ازدواج

یک نت ـ برای من حدودا یه ماه پیش یه خاستگاری اومد که من همه جوره پسندیدمش . ایشون مومن با نماز چشم پاک با خدا مثه خودم عاشق راهیان نور و شهداو... بودن از نظر مالی هم الحمدلله توانایی چرخوندن یه زندگی دو نفره رو داشتن .
خواستگار

یک نت ـ برای من حدودا یه ماه پیش یه خاستگاری اومد که من همه جوره پسندیدمش . ایشون مومن با نماز چشم پاک با خدا مثه خودم عاشق راهیان نور و شهداو... بودن از نظر مالی هم الحمدلله توانایی چرخوندن یه زندگی دو نفره رو داشتن .

ولی تمام اعضای خانواده من مخالف بودن دلایلشون هم خیلی غیر منطقی بود . مثلا برادرم بخاطر اینکه پیرهن خاستگارم رو شلوارش بود و مدل مو هاش و قیافش مثه بچه بسیجیا بود و چون جلسه اول خاستگاری کت نپوشیده بود شدیدا مخالف بود بابام هم رفته بود بدون تحقیق همون جلسه اول ک تموم شد استخاره کرد ، بد اومد ، موافق نبود . منم که اصرار داشتم باز جلسات ادامه داشته باشه ولی خانواده مخالف بودن و مامانم هم می گفت وقتی رضایت بابات نباشه چجوری میخای ازدواج کنی؟

خلاصه وقتی من اینا رو دیدم مجبور شدم جواب منفی بدم با اینکه واقعا نظرم مثبت بود. یکی از چیزایی که باعث شد ، این بود که اگ اصرار میکردم همه چی پیش میرفت ، اگه در اینده کوچکترین مشکلی پیش میومد خانوادم حتما به من می گفتن که : ما همون اول بهت گفتیم که ای بدرد نمیخوره.

بسمه تعالی

با سلام و عرض تحیت

از فاکتورهای اساسی موفقیت ازدواج این است که پسر و دختر همدیگر را بپسندند و در عین حال از حمایت و موافقت خانواده ها نیز برخوردار باشند. اما لازم است خانواده ها با انعطاف بیشتر تصمیم نهایی را به فرزندان واگذارند.

به این منظور و پیش از اینکه خواستگاری موضوعیت بیابد لازم است اعضاء خانواده با یکدیگر گفتگو کرده و سهم تاثر گذاری هر یک از اعضا تعیین شود. ضمن اینکه در صورتی که قرار است نظر خانواده مبنا قرار بگیرید، لازم است از قبل معیارهای خانواده لحاظ شود و پیش از خواستگاری با خواستگار مورد نظر تطبیق داده شود و جلسه خواستگاری به موافقت اولیه مشروط شود.

به هر حال در صورتی که معیارهای خانواده منطقی نیست، لازم پسر و دختر مستقیم و یا با واسطه سعی در متقاعد نمودن خانواده داشته باشند.

در مورد خواستگاری این فرد نیز از شما، اگر احتمال درخواست مجدد خواستگار وجود دارد برای راضی کردن خانواده تلاش خود را بکار بگیرید و البته دقیق و جدی تر به ارزیابی و کسب شناخت از ایشان بپردازید. در غیر اینصورت در گذشته توقف نکنید و به فرصتهای بعدی که در انتظار شما است بیندیشید.

در پناه خدای متعال موفق باشید

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده