خواستگارم تو اولین جلسه منو به خودش جذب نکرد

یک نت ـ ۲۶ ساله ام خواستگاری دارم که از همه لحاظ خوبه فقط ۱- کارش جزو کارهای اطلاعاتیه ۲- ازمن یکسال کوچکتره ۳- چهره اش خیلی جوونه ۴- تو اولین جلسه منو به خودش جذب نکرد ( به دلم ننشسته). به نظرتون چکارکنم؟
جذب

یک نت ۲۶ ساله ام خواستگاری دارم که از همه لحاظ خوبه فقط ۱- کارش جزو کارهای اطلاعاتیه ۲- ازمن یکسال کوچکتره ۳- چهره اش خیلی جوونه ۴- تو اولین جلسه منو به خودش جذب نکرد ( به دلم ننشسته). به نظرتون چکارکنم؟

باعرض سلام و تشکر

یکی از موضوعاتی رایجی که ما در ارتباطات انسانی مواجه می شویم و باعث ادامه یا قطع روابط می شود موضوع به دل نشستن و یا به دل ننشتن است . این موضوع به گذشته های بسیار دور یعنی به دوران کودکی برمی گردد وقتی که ما با اطرافمان ارتباط برقرار می کنیم و واکنش نشان می دهیم در این اثر این ارتباطات ما از اشیاء و انسان هایی خوشمان می آید که این موضوع باعث به وجود آمدن طرحواره و یا مدل و الگو می شود .

به عنوان مثال کودک در سال اول متوجه می شود که دیگران کفش می پوشند از طرفی با توجه به کفش هایی که خریده می شود و هیجان هایی که نسبت به این رنگ و مدل کفش در ذهن الگوسازی می شود این عناصر متنوع در مورد تمام پدیده ها باعث به وجود آمدن طرحواره هایی می شود پس به تدریج ما در بزرگسالی پدیده های مختلف از اشیاء گرفته تا انسان ها را بر اساس درجه شباهت با آن الگوهای ذهنی انتخاب می کنیم و یا رد می کنیم.

آنچه که از این فرایند استعلام ذهنی نسبت به انتخاب و یا عدم انتخاب هشیار انه و آگاهانه است پیام  به دل نشستن و یا ننشستن است ممکن است عنصر هر چند جزیی و ریز در این فرد وجود داشته است که با پردازش چهره ایشان در ذهن احساس ناخوشایندی در شما ایجاد شده و طرحواره ها به شما می گویند که به دل نمی شیند مثلا رنگ موی فرد وقتی که در ذهن پردازش می شود به صورت کاملا ناهشیار ذهن متوجه یک صحنه ترسناک در کودکی با رنگ موی همین فرد می شود و ما فورا از فردی که اولین بار دیده ایم و از ایشان هیچ خاطره و تجربه نداریم ، متنفر می شویم و بدمان می آید. و یا از فردی دیگر که یکی از عناصر ظاهری و گاهی کلامی آن یادآور خاطرات خوش است به طور کلی می گوییم خوشم آمد از ایشان .

همانطور که مشخص است طرحواره ها ما دچار مشکل اساسی می کنند ممکن است از یک فردی به دلیل شباهت با فردی دیگر خوشمان بیایید ولی رفتارهای محیطی مناسب نداشته باشد و صرفا شباهت باشد. پس شما باید با آگاهی و هشیاری و شناسایی این طرحواره ها از اینکه در کار انتخاب منطقی شما خللی ایجاد کنند و شما را به اشتباه بیاندازند جلوگیری کنید . با خود بنشینید و این احساس را آنالیز کنید از چه چیز ایشان خوشم نمی آید؟ کدام قسمت ؟ به صورت دقیق و جزیی  و ریز مثلا از صورتش از کدام بخش صورتش چرا ؟

آیا در رفتار و اخلاقش هم تأثیر دارد ؟

اینها و خیلی از سوال های دیگر باعث خنثی کردن طرحواره های ناهشیار و اتوماتیک و خرابکار خواهد شد بعد از اینکه به یک بینش اساسی و منطقی رسیدید سعی می کنید تصمیم بگیرید و تا آن زمان به هیچ وجه اقدام نکنید. نسبت به شغل ایشان توانایی خودتان را بسنجید و امتیازها و دردسرهای این شغل را از اهل فن بپرسید و حداقل با 5 نفر از خانم های متأهل که شغل مشابه شغل این آقا را داردن گفت و کنید و از تجربیات شیرین و تلخ آنها با خبر شوید و از محدودیت ها و امتیازات شغلی هسمرشان در زندگی مطلع شوید .

نسبت به موضوع شغل معمولا افرادی که در این پست های حساس هستند هیچ وقت مسوؤلیت خود را افشا نمی کنند و معمولا بعد از افشا به قول معروف به یک مهره سوخته تبدیل می شوند در عوض عده ای هم برای فریب اقدام به گفتن این شغل هستند تا از آن به مقاصدشان برسند پس از این جهت هم تحقیق دقیق انجام دهید و صحت و سقم  آن را جویا شوید. نسبت به موضوع  سنی هم اگر چه مانعی ایجاد نمی کند ولی برای پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از این تفاوت حتما بعد از تصمیم قطعی نسبت به مسایلی که از ناحیه اختلاف سنی متوجه زندگی شما خواهد شد از مشاوره حضوری کمک بگیرید تا با آگاهی و آمادگی بتوانید خطرات احتمالی را مدیریت کنید .

موفق باشید.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده