مردی هستم 25 ساله چند وقت است به خاطر استرس گريه مي كنم

یک نت ـ من مردی هستم 25 ساله و حدود 2 سال است که ازدواج کردم از همسرم کاملا راضی هستم و از لحاظ مالی هم مشکل خاصی نداریم. اما نمیدانم چرا چند وقت است به حدی استرس و ناراحتی بهمن رو کرده که حتی ب دلیل گریه میکنم.
گريه

یک نت ـ من مردی هستم 25 ساله و حدود 2 سال است که ازدواج کردم از همسرم کاملا راضی هستم و از لحاظ مالی هم مشکل خاصی نداریم. اما نمیدانم چرا چند وقت است به حدی استرس  و ناراحتی بهمن رو کرده که حتی ب دلیل گریه میکنم.

البته مشکلاتی هم دارم مثل شرایط بد شغلی با یک صاحب کار خیلی بد اخلاق و بی منطق .خودم احساس میکنم دلیل استرسم همین باشه ولی در جایی که فعلا ما ساکن هستیم اصلا کار نیست و با این که درس هم خواندم مجبورم این شرایط را تحمل کنم.خسته شدم خواهش میکنم راهنمایی کنید. با تشکر

باعرض سلام و تشکر

با توجه به این وضعیت بهتر است به یک روان شناس حضوری مراجعه کنید و تست افسردگی را پر کنید قطعا ارزیابی و تشخیص روان درمانی به علت و ریشه این کاهش آستانه تحمل شما پی برده و درمان های شناختی و رفتاری را برای شما در نظر خواهد گرفت اما تا زمانی که شما اقدام حضوری داشته باشید به راهکارها و پیشنهادات زیر توجه و به کار بگیرید:

1- افکار خود را دقیقا زمانی که دچار استرس و یا گریه می شوید از دور نگاه کنید با این کار دقیقا متوجه خواهید شد که چه افکاری باعث چه رفتاری می شوند.

2- ورزش و تحرکات بدنی را در برنامه روزانه قرار دهید قطعا بدانید فعالیت و تحرکاتی که با هدف های دیگری در طول روز انجام می دهید به هیج وجه جای ورزش و تحرکات بدنی مورد نظر را ندارد.

3- برای اینکه بتوانید شرایط کاری را تحمل کنید سعی کنید به هدفی که برای این کار در نظر دارید فکر کنید حتی مجبور بودن هم خود یک هدف است .

4- سعی کنید در فضای مناسب و با لحن مناسب صاحب کار خود را نسبت به رفتار و یا گفتارش هشیار کنید .

5- سعی کنید یک وقت خاصی را در روز در نظر بگیرید و هیجانات خود را تخلیه کنید و به هیچ وجه نگران قضاوت دیگران و یا بدتر شدن حالاتان نباشید.

6- حرفای دلتان را بنویسید و یا با همسرتان در میان بگذارید و یا ضبط کنید و بعد از مدتی به آن گوش کنید.

7- از فاجعه سازی و یا افکار ناکارامدی که فعالیت مثبت و انرژی شما را کاهش می دهد بعد از شناسایی آنها رها شوید. موفق باشید

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده