داعش چشم آبي /عكس

یک نت ـ در پی اذعان صریح آمریکا و متحدان غربی اش به شکست قطعی طرح سرنگونی دولت سوریه و اشاره به اشتباه در قبال این کشور، تروریست های تکفیری، از بیم رویدادهای احتمالی آینده، تحرکات تازه ای در موضع گیریشان صورت دادند.
داعش

در پی اذعان صریح آمریکا و متحدان غربی اش به شکست قطعی طرح سرنگونی دولت سوریه و اشاره به اشتباه در قبال این کشور، تروریست های تکفیری، از بیم رویدادهای احتمالی آینده، تحرکات تازه ای در موضع گیریشان صورت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اعتراف آشکار مقامات آمریکا به شکست قطعی و برگشت ناپذیر در سوریه و اعلام اشتباه بودن عملکردشان در قبال این کشور، زمینه ای فراهم کرد تا تکفیری ها و حامیان وهابی آنها به شدت نگران شوند.

اظهار نظر برخی اعضای داعش به ادامه فعالیتهای تروریستی در کشورهای اروپایی، سران این کشورها را بشدت برآشفته کرده و باعث شده تا سرویسهای اطلاعاتی خود را که تا امروز به تقویت این گروهها میپرداختند، در جهت حفاظت از این مار "خود ساخته" بکار گیرند.

از سوی دیگر احتمال قطع شدن کمک های مالی و نظامی برخی حامیان غربی و متوقف شدن پشتیبانی آنها از گروه های تکفیری، وضع تروریست ها را در مقابل ارتش سوریه، بدتر از پیش خواهد کرد. از این رو، هر دو گروه عمده تکفیری در سوریه، یعنی «داعش» و «جبهه النصره»، اقدام به جابجایی برخی مقرها کرده و به احتمال زیاد در روزهای آینده نیز، این جا به جایی ها ادامه می یابد.

گروهک داعش که تمام تحرکات اخیر خود را روی عراق متمرکز کرده بود، دیروز پس از اطلاع از خروج یگان های نظامی ارتش سوریه از منطقه الطبقه، به سرعت بخشی از نیروهایش را در منطقه شمالی استان حمص به کمک تروریست های منطقه الطبقه فرستاد تا از این فرصت طلایی برای تصرف فرودگاه استفاده کنند، اما ساعتی بعد، ارتش سوریه در شمال حمص پیشروی کرد و تمام این منطقه را پس از دو سال، از حضور تکفیری ها پاکسازی کرد.

در پی ورود تروریست ها به فرودگاه و در حالی که آنها تصور پیروزی داشتند، یگان هایی که با عقب نشینی از منطقه، راه را برای پیشروی داعش باز گذاشته بودند، به موقعیت خود بازگشتند و بسیاری از تروریست هایی را که وارد فرودگاه شده بودند، به دام انداختند.

ارتش سوریه هنوز اقدام به درگیری با تروریست های محاصره شده نکرده و به نظر می رسد، پس از فرسایش و تضعیف تروریست ها، ارتش با آنها درگیر خواهد شد.

* داعش برای افزایش روحیه تروریست ها، باز هم اقدام به بریدن سر چند شهروند سوری در رقه کرد و سرهای آنها را به نمایش عمومی گذاشت.

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

 

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

جنایات داعش

منبع : سايت شبكه خبر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده