امسال عربستان از حج تمتع اين مقدار درآمد دارد

یک نت ـ نتایج یک تحقیق جدید در عربستان نشان می دهد که درآمد ریاض از مراسم حج سال جاری با سه درصد رشد نسبت به سال گذشته دست کم به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می رسد.
حج تمتع 93

امسال عربستان از حج تمتع اين مقدار درآمد دارد

اکتبر سال جاری نیز عربستان همانند سال های دیگر شاهد برگزاری بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان برای شرکت در مراسم حج خواهد بود. پیش بینی می شود که در مراسم امسال نزدیک به دو میلیون نفر شرکت کنند که ۷۰ درصد آنها را مسلمانان کشورهای دیگر تشکیل می دهند.

با توجه به آنکه اعمال اصلی حج در پنج روز انجام می شود هزینه پنج روز اقامت در مکه برای مسافران خارجی در ایام حج چهار هزار و ۶۳۳ دلار (معادل ۱۷ هزار و ۳۸۱ ریال سعودی) و برای اتباع عربستان یک هزار و ۳۱۹ دلار است.

بر همین اساس پیش بینی می شود که درآمد عربستان از مراسم حج سال جاری با سه درصد رشد نسبت به سال گذشته به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

البته با توجه به آنکه مسافران برخی از کشورها در ایام حج بیش از پنج روز در عربستان اقامت دارند درآمد ریاض از این مراسم دینی به مراتب بیشتر از رقم ذکر شده خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در این تحقیق فقط هزینه هایی که مسافران در شهر مکه خواهند داشت محاسبه شده و مخارج آنها در مدت اقامت در شهر مدینه محاسبه نشده است.

منبع: مهر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

با سلام و خسته نباشید شما هم اکنون در وبلاگ من لینک شده اید منتظرم که شما هم من را لینک نمایید لطفا بعد از لینک آدرس صفحه ای که لینک من در آن است را برای من بفرست! متشکرم. مدیر وبلاگ boy-shomal.mihanblog.com