انجام گناه بعد از گوش دادن به موسيقي

یک نت ـ برادرم به فوتبال و موسيقي علاقه بسيار دارد ، ولي بعد از گوش دادن به موسيقي معمولا دچار حالت خود ارضايي مي‌شود. به‌نظر شما در اين زمينه چه بايد بكنم؟
خود ارضايي بعد از گوش دادن به موسيقي

برادرم به فوتبال و موسيقي علاقه بسيار دارد ، ولي بعد از گوش دادن به موسيقي معمولا دچار حالت خود ارضايي مي‌شود. به‌نظر شما در اين زمينه چه بايد بكنم؟

پاسخ :

يكي از عوارض بد خود ارضايي اين است كه حسّاسيّت هاي شهواني ايجاد مي‌كند و با اندك جرقّه اي تحريك مي‌شود . اين‌گونه افراد بايد از نگاه كردن به مناظر و عكس هاي مهيّج و پوشيدن لباس‌هاي تنگ، نگاه كردن به فيلم‌هاي ورزشي از قبيل كشتي و ژيمناستيك و شنيدن موسيقي خودداري كنند ، تا كم‌كم از حساسيت‌ها كاسته شود و به حالت عادي برگردد.

شما بايد از برادرتان مواظبت كنيد و به او گاه و بيگاه گوشزد كنيد و با اخلاق و برخوردهاي زيبا او را راهنمايي كنيد. كتاب‌هايي در زمينه‌هاي مختلف اخلاقي ، تربيتي و علمي تهيه كرده و به او بدهيد و او را به رفتن به مسجد تشويق كنيد.

فعاليت‌هاي سالم ، مقدار فراواني از انرژي هاي جوان را به خود اختصاص مي‌دهد و از تحريكهاي جنسي و شهوت انگيز جلوگيري مي‌نمايد . بايد بدانيد مبتلايان به اين عادت زشت ، بيشتر ميل له گوشه گيري دارند . شركت در فعاليت‌هاي تربيتي و اجتماعي و گره‌هاي قرآن در مساجد و كتاب خانه‌ها و تماس با افراد مؤمن و پاك در تقويت روحيه و ايمان اين‌گونه جوانان بسيار مؤثر است.

منبع:WWW.eporsesh.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده