چندین بار توبه کردم اما نتونستم توبه ام را نشکنم

من دختری 22ساله هستم و خودارضایی داشتم وچندین بار توبه کردم اما نتونستم توبه ام را نشکنم به دلیل تحریکات محیطی ازتون درخواست کمک دارم بهم روشی رو بگید که نتونم توبم رو بشکنم بخدا خیلی عذاب وجدان دارم شرایط ازدواج هم ندارم تورو خدا کمکم کنید.
 دختری 22ساله هستم و خودارضایی

من دختری 22ساله هستم و خودارضایی داشتم وچندین بار توبه کردم اما نتونستم توبه ام را نشکنم به دلیل تحریکات محیطی ازتون درخواست کمک دارم بهم روشی رو بگید که نتونم توبم رو بشکنم بخدا خیلی عذاب وجدان دارم شرایط ازدواج هم ندارم تورو خدا کمکم کنید.

پاسخ :

تصميم شما بر ترك خودارضايي گامي بسيار مهم است كه مي تواند پشتوانه قوي براي آن باشد؛ اما هرگز كافي نيست . بايد با مراجعه به روانپزشك به دارودرماني بپردازيد . بعد از مدت دو هفته براي روان درماني توسط روانشناس باليني اقدام نماييد. براي موفقيت بيش تر در ترك آن توجه شما را به نکات ذيل جلب مي‌نمايم:

1- اضطراب نقش مؤثري در تشديد قواي جنسي دارد . در توليد نياز جنسي کاذب سهم به سزايي دارد. ارضاي جنسي تا حدودي براي کاهش اضطراب مفيد است، ولي اگر ارضاي جنسي از طريق حرام (مانند استمنا) صورت گيرد، با اين که به صورت موقت از اضطراب مي‌کاهد ، ولي پس از مدت کوتاهي به خاطر تشديد احساس گناه سطح اضطراب را دو چندان مي‌کند . با اين وصف اضطراب هم علت و هم معلول استمنا محسوب مي‌گردد.

2ـ همان طور که اضطراب در گرايش به خودارضايي مؤثر است، کاهش اضطراب از طريق ورزش سنگين منظم، تنفس عميق 25 تا 30 بار در روز، تن‌آرامي (ريلکسيشن) و داروهاي گياهي و شيميايي سهم بسزايي در کاهش ميل به خودارضايي دارد.

3ـ به هيچ وجه خود را ناپاک ندانيد، دختر مؤمني هستيد که به هر دليلي دچار يک رفتار ناپسند گشته‌ايد. هيچ‌گاه خودتان مساوي با رفتار ناشايست خود ندانيد. در پيشگاه خداوند عزيز و دوست داشتني هستيد و براي جبران گناهان ريز و درشت راه روي همه بندگان باز است.

4ـ احساس گناه افراطي به هيچ وجه مطلوب خدا و دين نيست، بلکه احساس گناه فزاينده در راستاي وساوس شيطاني است. احساس گناه يکي از بزرگ‌ترين منابع اضطراب‌زاست . به نيکي مي‌توان دريافت که همين احساس گناه بيش از حد زمينه‌اي براي خودراضايي بيش تر فراهم مي‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و اميد به لطف و بخشش بيکران الهي به تعديل احساس گناه بپردازيد. احساس گناه تا حدي خوب و مفيد که فرد را به سمت جبران خطايا از طريق انجام اعمال نيک و خداپسندانه رهنمون سازد، نه آن که ناخواسته موجب اضطراب بيش تر شده و به گناه بيش تر سوق دهد.

5ـ براي کاهش اضطراب و افکار وسواس‌گونه به يک روانپزشک مراجعه نماييد. در برخي موارد يک دارو درماني سبک بسيار مؤثر است.

6ـ مانند يک محقق دست به تحقيق در زمينه افکار، احساسات و رفتارهاي انگيزاننده ميل به خودارضايي در خود بزنيد. در طي مدت يک ماه مراحل آغاز تا پايان يک وهله خودارضايي را در برگه‌اي ياد داشت نماييد . اين کار را براي وهله‌هاي ديگري که اتفاق مي‌افتد، تکرار کنيد. زمان و مکان و شرايط جسمي و روحي در قبل و بعد از خودارضايي را ثبت نماييد، در طي يک ماه ببينيد يک وهله خودارضايي با چه فکري آغاز مي‌گردد، سپس اين فکر مزاحم چه احساس در شما برمي‌انگيزد . احساس چگونه به رفتار خودارضايي در شما مي‌انجامد، همچنين معمولاً در چه زماني‌هايي و در چه مکان‌هايي و در چه شرايط جسمي ـ روحي ميل به خودارضايي در شما تشديد مي‌گردد.

پس از پايش و رصد رواني يک ماهه به تجزيه و تحليل و جمع‌بندي نتايج بپردازيد. از نتايج اين تحقيق مي‌توانيد راهکارهاي کارآمد ترک يا لااقل تعديل خودارضايي را استخراج نماييد، مثلاً وقتي که اعصاب تان خرد است، وقتي که دوستان متأهل خود را مي‌بينيد، وقتي که با مادرتان جر و بحث مي‌کنيد، وقتي که اضطراب امتحان داريد، يا وقتي که به پسر خاصي مي‌انديشيد. عيناً همين قضيه در زمينه مکان‌هاي تحريک‌زا تکرار مي‌گردد .وقتي در اتاق خواب هستم، وقتي تنها در خانه هستم، وقتي دستشويي مي‌روم و... از سوي ديگر نگاهي موشکافانه به پرونده گذشته خودارضايي خويش بيفکنيد، ببينيد در چه شرايطي توانسته‌ايد بر خودارضايي فايق آييد و با چه تکنيک‌هاي فاصله بين وهله‌هاي خودارضايي را افزايش داده‌ايد، چه زماني براي ترک کوتاه مدت يا دراز مدت خودارضايي موفق بوده‌ايد. در اين مرحله نيز تحقيق نيز به تجزيه و تحليل و جمع‌بندي نتايج بپردازيد. اين پايش رواني دست شما را براي اتخاذ يک راهکار مناسب باز مي‌کند.

7ـ منصف باشيد. همان طور که به تنبيه ذهني ـ عملي خودارضايي خويش مي‌پردازيد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيت‌هايي هرچند اندک خود در ترک خودارضايي بپردازيد. اگر حتى يک روز هم در ترک موفق بوديد، با کمال سخاوت به تشويق خود بپردازيد. خودتشويقي مي‌تواند علاوه بر ارتقاي سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شاياني کند. خودتشويقي مي‌تواند به صورت کلامي يا غير کلامي (مانند خريد يک بستي يا ديدن يک فيلم جذاب يا سجده شکر و ...) باشد.

8ـ با پرهيز از هر گونه خودسرزنشي وخود ملامتگري به يادداشت نکات مثبت خود بپردازيد، هزاران نکته مثبت داريد که نبايد با بزرگنمايي نکات منفي‌تان به بوته فراموشي سپرده شود.

9ـ براي 24 ساعت خود برنامه‌ريزي سبک و سهل الوصول انجام دهيد. با اشتغال ذهني به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکري به تفکرات تحريک‌زا پرهيز نماييد.

10ـ سعي نماييد از تکنيک‌هاي انزجاردرماني و شرطي‌زدايي استفاده کنيد. لذت کاذب خودارضايي را با يک امر منزجر کننده ذهني مانند تصور صحنه تهوع‌آور يا خوردن داروي تلخ پيوند بزنيد و با آن تداعي نماييد يا آن که فرايند شرطي شده (اضطراب - خودارضايي) را به (اضطراب - ورزش يا تفريح سالم، تنفس عميق، رفتن به سر يخچال و آب خوردن و...) تبديل نماييد.

11ـ به هيچ وجه خود را دست و پا بسته فرض نکنيد. بدانيد صدها هزار توانسته‌اند که ترک کنند و شما از آنان مستثنا نيستيد

 

منبع: www.pasokhgoo.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

سلام بانوشتن کاری درست نمیشه یا به مشاوره روان شناس برو یا اگر دوست داشتی بامن تماس بگیر تا مکالمه ای انشالاه حل شود ***********
ma pesara khod erzaee mikonim bade vali base shoma dokhtara khod erzaee bad nist
به نظر من از سه چيز پرهيز كن : از مكانهايي كه وسوسه انگيزه و ترو به خود ارضايي ميكشونه . اگه احتمالا كساني هستند كه با اونها اين كارو انجام ميدي دوري كن . اگه با وسيله اي اين كارو ميكني اونو از خودت دور كن .
1) به گناه خیال نکن( به گناه فکر نکن ) 2) به عکس وفیلم و کلا چیزای محرک نگاه و فکر نکن 3) محیط زندگی تو از وجود چیزای محرک پاک کن 4) هیچ وقت تنها تو خونه نباش 5) زیاد تو حموم و دستشویی واتاقت نباش 6) هیچ وقت بیکار نباش( هرگاه انسان بیکار شود شیطان اورا از بیکاری در می آورد )
.... چرا خودارضایی
biya pishe.........
خودت را به کاری سرگرم کن فکرخودارضایی نکن
نماز قوی ترین سلاح وازادی از این مشکل وبیماریه.منم این مشکل رو داشتم.با نماز 4 ساله راحت شدم.اصلا باور نمیکردم
با سلام من این مشکل رو داشتم توبه کردم ونماز خیلی به من کمک کرد و به هر چیز نا مشروع که به ذهنم میرسید حمد سوره می خوندم و از خدا کمک گرفتم کاملا مشکلم حل شد اول رابطه رو قطع کن بعد این کاری رو که گفتم انجام بدین یا علی
به خدا قسم که نصف بیشتر همین شما ها بخاطر راهنمایی هاتون حقتونه جهنم... فقط تصورتونه میرید بهشت.. چرا مردم رو به سختی و آزار جنسی تشویق میکنید ؟ ... خدا آخرین راه کنترل میل جنسی رو خویشتنداری گذاشته... خودتونو راحت کردین و هر کی که از روی درد و سادگی یه حرفی میزنه.. براش نسخه میپیچید که فیلم نگاه نکن. بیرون نرو . از تنها نباش .. 40 روز اعتکاف کن و ... خجالت بکشید... دوست عزیز... این حرفا فقط از یه مغز معیوب میاد . بدون که حس تو کاملا طبیعیه... یه آدم متولد شدی ، پس شرایطش رو قبول کن ... میتونی ازدواج کن و از لدتی که خدا برات آفریده ، استفاده کن... نمیتونی ازدواج کنی، حستو با جاهای حساس دیگه کم کن... بدون که ارضا صرفا خود ارضایی نیست... این روش ها خیلی هستن.. از روش های سکسولوژی استفاده کن... بی تجربی در ارضا زندگی آیندت رو هم تحت تاثیر قرار میده.. پس نترس... ریاضت گام آخره.. و این رو هم بدون که خود ارضایی از گناه های کبیره دیگه بهتره.. هر چند خود ارضایی خودش هم گناهه و تا حد امکان دوری کن ازش. خدا میدونه شرایط رو.. پس به خدا اعتماد داشته باش که الرحمن الرحیمه سرت رو بالا بگیر که خیلی ها از تو بدترن و صداشون در نمیاد ...
به نظرم درهم برهم نظر دادید. بالاخره خود ارضایی بد هست؟ من متن پاسخ مدیر وبلاگ و که دیدم خیلی فنی و با قاعده علمی ودینی بود.
نميدونم چطور قانعت كنم ولي اينو بدون ك اگه از خدا كمك بخواي مطمعن باش حتما كمكت ميكنه اينو بت قول ميدم .وقتي ميخواي كاري انجام بدي به خدا و اون دنيا فكر كن كه چه عذاب هايي داره.يكم به خودت فكر كن.چطور ميخاي جونيتو حروم كني؟؟؟
خودت رو با مردای جذاب ارضا کن تا بتونی راحت تر ازدواج کنی و با تجربه بیشتر خوب و بد رو هم از همدیگه راحت تر تشخیص میدی خودارضایی چیزی جز عذاب نداره
به نظر من يه كتابي بهت معرفي ميكنم خيلي مفيده و صددر صد تاثير دارهبه اسم (براي ان بسوي تو مي ايم)نوشته جي جي واسواني ترجمه فريبا مقدم.
سایت بسیار عالی و مفیدی دارین واقعا خسته نباشید.خوشحال میشم به ما هم سر بزنید(http://p30file.com)
فقط دعاکن۰زودازدواج کنی
دیدن کلیپ ها و سخنرانی های استاد راعفی
نماز نماز نماز
با اینکه من سنم کمه ولی رفقای ناباب وسوسه های شیطان اومدن.منم خیلی توبه کردم ولی بازم شکستم از آخرین توبه ام 5دقیقه ای گذشته و دستمو گذاشتم رو قرآن و توبه کردم من دیگه نمیخام این توبه هم شکسته بشه.من میتونم...