دومین خبرنگاری که داعش سرمیبرد؟

یک نت ـ همکاران استیون سوتلوف خبرنگار ۳۱ ساله آمریکایی در بند شبه نظامیان داعش، که احتمال می رود اعدام شود، اعلام کردند وی سال ها با ناآرامی ها را در کشورهای منطقه پوشش داده است و هم اکنون در معرض خطر مرگ قرار دارد.
خبرنگار

دومین خبرنگاری که داعش سرمیبرد؟

سوتلوف روز سه شنبه در ویدئویی دیده شد که شبه نظامیان داعش منتشر کردند. این گروه جیمز فولی همکار سوتلوف را در ویدئویی که منتشر شده است سر بریدند.

جلاد که صورت خود را پوشانده بود و با لهجه سلیس لندنی صحبت می کرد با نشاندن سوتلوف مقابل دوربین تهدید کرد اگر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که دستور حملات هوایی بر ضد مواضع داعش را در عراق صادر کرده است تغییر رویه ندهد ، وی نیز خواهد مرد.

سوتلوف خبرنگار اسیر در دست داعش

در این ویدئو سر سوتلوف تراشیده شده است و لباس یکسره نارنجی رنگی مانند لباس جیمز فولی به تن دارد که این لباس شبیه به لباس مظنونان به فعالیت های تروریستی در زندان گوانتاناموست. سوتلوف که بیش از یک سال پیش در تاریخ چهارم اوت سال 2013 میلادی ربوده شد به عنوان خبرنگار آزاد برای هفته نامه تایم ، کریستین ساینس مانیتور ، فارن پالسی و ورلد افرز کار کرده است.

آن مارلو نویسنده ای که در جنگ لیبی با سوتلوف ملاقات کرده است در توئیتر گفت : وی سال ها در یمن زندگی کرد ، به خوبی عربی صحبت می کند ... برای همین وی به اعدام به شیوه بریده شدن سر تهدید شده است.

جانین دی جیوانی دبیر هفته نامه نیوزویک که با سوتلوف در سوریه کار می کرد گفت :  وی جوان پرشور ، شوخ ، راوی بسیار خوب و خبرنگار متعهد و باهوش و ذکاوتی است.

خانواده سوتلوف پس از انتشار ویدئوی داعش از اوباما خواسته اند هر چه سریعتر برای نجات وی اقدام کند.  حدود نه هزار نفر تا جمعه شب ، عریضه ای را که در پایگاه اینترنتی کاخ سفید منتشر شده است امضا کرده اند.

منبع : سايت شبكه خبر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده