آموزش ساخت کت قلاب بافی دایره ایی

یک نت ـ آموزش کت قلاب بافی دایره ایی
کت قلاب بافی

آموزش کت قلاب بافی دایره آيی,

آموزش ساخت کت قلاب بافی دایره آيي,

آموزش دوخت بلوز قلاب بافي,

کت قلاب بافی

براي بافت اين مدل از بافت دايره‌اي استفاده ‌كنيد. طبق معمول اول 5 زنجيره بافته آن را به صورت گرد حلقه كرده يك رديف پايه بلند در آن مي‌زنيد. در هر رديف طبق سليقه خود با توجه به طرح‌هايي كه تاكنون آموخته‌ايد طرح بيندازيد. در طرحي كه در تصوير مي‌بينيد در يك رديف تمام دايره را با پايه بلند پر كنيد. در رج بعدي با بافت 6 زنجيره و يك پايه بلند در هر سه دانه.

در رج بعدي در هر يك از پايه‌هاي بلند چهار پايه بلند و ميان آنها سه زنجيره مي‌زنيد و دورهاي بعدي را به همين ترتيب تكرار مي‌كنيد. وقتي شعاع دايره به 15 تا 20 سانت (بستگي به سايز شخص دارد) رسيد از محلي كه مي‌خواهيد جاي آستين را شروع كنيد به تعداد دانه‌ها و زنجيره‌هايي كه بايد مي‌بافتيد زنجيره مي‌زنيد و آن تعداد دانه را مي‌شماريد و جلو مي‌رويد و بعد از اين تعداد كه بايد در حدود 25 سانتي‌متر باشد يك پايه مي‌زنيد. قرينه اين حلقه آستين در سمت ديگر هم حلقه آستين مي‌بافيد. رج‌هاي ديگر را مثل قبل مي‌بافيد و در پايان كار بافت تزييني مي‌زنيد.

براي اين مدل مي‌توانيد آستين نيز ببافيد. براي بافت آستين تعدادي مناسب دور مشت خود زنجيره مي‌گيريد و بدون اضافه كردن آن را به صورت راسته با همان الگوي بدنه مي‌بافيد. وقتي به دور بازو رسيديد در هر رج سه دانه اضافه مي‌كنيد بعد به زير بغل كه رسيديد از هر سمت اول 4 دانه بعد دو رج يك بار يك دانه و بعد از رسيدن به ارتفاع لازم كه بايد با حلقه آستين چك كنيد به يك باره دانه‌هاي باقي مانده را به سه بخش كرده و دو بخش را در طرفين‌ و بخش آخر را در بالاي بافت خاتمه دهيد. براي كمكردن يك بخش بافتني با قلاب كافي است روي دانه رج قبل را نبافيد وكار را از دو سه يا 4 دانه مانده به انتها برگردانيد.

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

باسلام چرا عکس گل رو یاد ندادیدوساده ترین مدل رو یاد دادین