یک ساله با آقا پسری اشنا شدم که از من یکسال بزرگتر است.

یک نت ـ من دخترم و ۲۴ سالم است. یک ساله با آقا پسری اشنا شدم که از من یکسال بزرگتر است. من فکر نمی‌کنم دختر و پسری وجود داشته باشد که از لحاظ اخلاقی، اعتقادی، تحصیلات و ظاهر تا این حد به هم شبیه باشند. ما در مدت رابطه مان در این یک سال هیچ مشکلی نداشتیم و دو طرف هم شدیدا به هم علاقه داریم. اخلاق این آقا فوق العاده و بی نظیر است.
ازدواج

من دخترم و ۲۴ سالم است. یک ساله با آقا پسری اشنا شدم که از من یکسال بزرگتر است. من فکر نمی‌کنم دختر و پسری وجود داشته باشد که از لحاظ اخلاقی، اعتقادی، تحصیلات و ظاهر تا این حد به هم شبیه باشند. ما در مدت رابطه مان در این یک سال هیچ مشکلی نداشتیم و دو طرف هم شدیدا به هم علاقه داریم. اخلاق این آقا فوق العاده و بی نظیر است.

هفته پیش ایشان آمدند خواستگاری من. نحوه اشنایی را هم برای خانواده ها اینجوری گفتیم که ایشان من را در یک کلاس آموزشی دیدند و یک واسطه فرستادند تا شماره مرا بگیرند. خلاصه ایشان آمدند خواستگاری و مشکلات ما شروع شد. خانواده ها با هم تفاوت مالی دارند. خانواده ما نسبت به ایشان وضع مالی بهتری دارند. مادر ایشان به این موضوع چند بار در جلسه خواستگاری اشاره کردند و خانواده من هم گفتند به درد هم نمی‌خورید. خانواده ایشان در حال حاضر به خاطره اصرار این آقا حاضرند باز بیایند خواستگاری. مشکل خانواده من این است که تفاوت مالی تفاوت فرهنگی می‌آورد. در حالیکه در این مدت من فهمیدم ادب و شخصیت و اخلاق ایشان و خانوادیشان از خانواده ما حتی بهتر است. من با مشکل مالی ایشان هیچ مشکلی ندارم. چون می‌دانم مدرک تحصیلی ایشان و خودم یک جوری است که می‌توانیم در آینده بهترین زندگی را داشته باشم. مگر پدر مادر من اول زندگی چه داشتند. حالا موضوع این است که خانواده من ما را ممنوع کردند با هم بحرفیم. من چطوری خانواده ام را راضی کنم؟ آنها اصلا به گریه های من و اصرار های من اهمیت نمی‌دهند.

مگر نمی‌گویند روزی را خدا می‌دهد. مگر نمی‌گویند کسی که به خدا توکل کند خدا پشتش را خالی نمی‌کند. پس چرا خانواده من که مذهبی هم هستند می‌گویند نه. انها خودشان یاد من دادند که مسئله مالی همه چیز نیست. خودشان گفتند ایمان مهم است. حالا چه شدند؟ من در این مدت چند تا خواستگار دیگر هم داشتم که اصلا اخلاقشان هیچ ربطی به من نداشته است. بگویید چه کار کنم؟ چطوری راضیشان کنم؟ این آقا حاضرند برای جلب رضایت خانواده من هر کاری بکنند. می‌خواهم بگویم با پدرم حرف بزند ولی می‌ترسم پدرم جواب سر بالا بدهد. تو رو خدا راهنمایی کنید. از این دلم میسوزد که هرکسی ایشان را می‌بیند می‌گوید خوش بحالت، کاش به خواستگاری من آمده بود. اما خانواده ام راضی نمی‌شوند.  می‌شود سوالم را پست کنید تا جواب های دوستانم را هم بدانم. بچه ها به شما التماس می‌کنم دعایمان کنید.

پاسخ

سلام شما اشتباه کردی قبل از اطلاع و موافقت خانواده با ایشان ارتباط برقرار کردی و آشنا شدی و این اشتباهی است که بسیاری از دختر پسرها می کنند به هر حال کاری است که شده. اما برای راضی کردن خانواده ات راهش این است که ایشان از بیرون به این ازدواج اصرار کند و دوباره بیاید خواستگاری. اگر باز هم خانواده ات مخالفت کردند عقب نشینی نکند و دوباره بیاید یا اینکه کسی را که پدر شما قبولش دارد را پیدا کنند و بفرستند؛ مانند بزرگان فامیل یا روحانی محل یا ....

از این طرف شما هم باید با خانواده ات صحبت کنی تا قانع بشوند. به آنها بگوئی که اولا اختلاف مالی ما به حدی نیست که منجر به اختلاف فرهنگی شود خصوصا در صورتی که شما و خانواده پسر همدیگر را قبول کنید ثانیا اگر شما که اهل دین و ایمان هستید در مراسمات و تهیه لوازم زندگی مقداری ملاحظه آنها را بکنید دیگر هیچ مشکلی نیست که به وجود بیاید. تازه او هنوز اول زندگیش است اصل آن است که جوهره کار داشته باشد که دارد و مسلما با پشتکاری که دارد در آینده حتما موقعیت مالی خوبی خواهد داشت. کسی که می‌خواهد با او زندگی کند من هستم نه شما و من هم با همه چیزش حاضرم کنار بیایم. روی علاقه خود به ایشان تکیه کنید و بگویید اگر کسی باشد که وضع مالی خوبی داشته باشد ولی من به او هیچ علاقه ای نداشته باشم نمی‌تواند مرا خوشبخت کند اگر می‌خواهید من خوشبخت شوم با این ازدواج مخالفت نکنید اگر علت مخالفت شما منطقی بود من هم قبول می‌کردم و هیچ اصراری هم بر این ازدواج نداشتم ولی چیزی که برای ازدواج مهم است، تناسب های فکری اعتقادی اخلاقی و رفتاری است، چرا شما موقعیت مالی او را بهانه می‌کنید. مگر شما اول زندگیتان وضع حالا را داشته اید؟

پیروز و سربلند باشید

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

ببخشید لطفا اسم و مشخصات مشاور رو هم بزنید بدونیم فرد عامی رو چنین مسائل حساسی مشاوره نمیده میدونید که مسئولیت دنیوی و اخروی سنگینی داره بدون صلاحیت و از سر عقاید شخصی مشاوره دادن . ممنون
مشاور عزیز پارگراف آخرتون راهنمایی درستی نیست و کاملا بی جاست متاسفم واستون