ميخوام با پسري ازدواج كنم كه پدرش هندوانه فروش است

یک نت ـ دختري 26 ساله هستم ميخوام با پسري ازدواج كنم كه پدرش هندوانه فروش است
هندونه فروش

من یک دختر ۲۶ ساله هستم. مذهبی، چادری، امروزی و فوق لیسانس. خانواده‎ام نیز همه اهل تحصیلات عالی هستند. در حال حاضر دوتا خواستگار دارم که در انتخابم مردد شده‎ام، چون هر دو فوق لیسانس هستند. یکی از آن‎ها همان‎طور که دوست دارم، فوق‎العاده مذهبی، اهل خمس، مخالف با ماهواره و واقعا پاک و خوب است. اما دو مشکل دارد: یکی این‎که کار ندارد و دوم این‎که تا به‎حال در حال تحصیلاتش بوده است و هیچ پولی ندارد. اما مشکل اصلی‎ام با او در این است که پدرش هندوانه فروش است و مادرش هم از این خانم‎های خانه‎دار سنتی و قدیمی است، احساس می‎کنم این تفاوت اجتماعی مشکل ایجاد می‎کند و خجالت می‎کشم به کسی بگویم پدرش چه کاره است.

خواستگار دومم خانواده خوبی دارد. مادرش فرهنگی و پدرش هم استاد دانشگاه است. خیلی هم خانواده مذهبی و خوبی هستند. اما خودش از نظر مذهبی معمولی هست. نماز و روزه‎اش را به جا می‎آورد و اهل مراسمات مذهبی در مناسباتی مثل تاسوعا و عاشورا هم هست. یا اینکه در محرم و صفر آهنگ شاد گوش نمی‎کند. اما معلوم است خیلی مذهبی نیست، در صفحه فیس‎بوکش یه صفحه باز کرده به نام لب‎بازی و خواننده‎های زنی مثل گوگوش و اینا رو دوست دارد. متولد ۶۴ هست و دوساله سر کار می‎ رود و دستش به دهانش می‎رسد. واقعا مانده‎ام چه کار کنم؟

پاسخ:

در مورد خواستگار دومتان باید عرض کنم که ایشان به لحاظ مذهبی دارای نواقصی هستند چون کسی که طرفدار خواننده زن باشد در صورتی که آهنگ آن‎ها را گوش دهد، مسلما نقصی در دینش وجود دارد و یک جای کارش می‌لنگد  و اگر خود شما مبتلا به چنین مواردی نیستی پس از لحاظ اعتقادی باهم تناسب ندارید، چون تناسب‎های لازم ازدواج که قابل چشم‎پوشی کردن هم نیست عبارتند از: تناسب‎های اعتقادی، فکری، اخلاقی، رفتاری. پس توجه داشته باشید که با این عدم تناسب از لحاظ اعتقادی احتمال آلوده شدن شما هم وجود دارد و در آینده فرزندان شما نیز تاثیر خواهد داشت.

درمورد مشکلات خواستگار اولتان، به هرحال ایشان نیز سر کار خواهد رفت هر چند الان درس می‎خواند، البته شاید در ابتدای زندگی رفاه چندانی نداشته باشید ولی اگر با ایشان از تناسب‎های لازم برخوردار باشید، علاقه‎تان روزافزون خواهد بود که در این‎صورت مشکلات مادی چندان به چشم نمی‌آيد.

در مورد فاصله طبقه اجتماعی خانواده‎ها، آن‎چه در ازدواج مهم است این است که فاصله طبقاتی فاصله فکری ایجاد نکرده باشد، پس اگر خانواده‎ها همدیگر را همان‎طور که هستند بپذیرند و احترام هم را داشته باشند، معمولا مشکلی پیش نمی‌آید.

اما درمورد شغل پدرشان، هندوانه‎فروشی کسب حلال می‎باشد وکسب حلال عیب نیست بلکه یک مزیت حساب می‌شود. از نظر اجتماعی هم عیب نیست. شاید فکر می‌کنید که پشت سرتان حرف در بیاورند یا احساس کنید کلاستان پایین می‎آید؛ اولا لزومی ندارد که شغل پدرش را به همه بگویید دوما بعد از اینکه دیدند چه همسر با لیاقت و باکفایتی است وشاهد خوشبختی شما بوده‎اند می‌گویند ارزش انتخاب را داشته است.

البته اگر وضعیت طوری است که نمی‌توانید شغل پدرش را مخفی کنید لازم است با خانواده هماهنگ باشید و کاری کنید که کسی جرات حرف زدن نداشته باشد. یعنی آن‎قدر از خوبی‎هایش بگویید که این مساله (شغل پدرش) در آن گم شود و اصلا با خجالت برخورد نکنید و اگر کسی حرفی زد بگویید: مگر کار عیب است ؟ مهم این است که فرد آدم خوبی باشد. و می‎تونید به پیامبران خدا مثال بزنید که چوپان بوده‎اند و خلاصه اگر بتوانید با قیافه حق به جانب و بدون خجالت جلو بروید همون بار اول بار آخر می‎شود و دیگر کسی در مورد شغل پدرش حرفی نمی‌زند.

امیدوارم با توکل و توسل به خداوند متعال واهل بیت عصمت وطهارت درزندگی پیروز و سربلند باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

خواهرم ببین کدوم برات از نظر قیافه و احساست جذاب تره اما خداوند تو قرآن مبنای ازدواج موفقو ایمان قرار داده با اونکه با ایمانتره ازدواج کنی بهتره البته تشخیص با ایمانی افراد سخته..
هر کی ب صدای خواننده خانوم گوش کنه یعنی دینش کامل نیست؟؟؟؟