گزارش روز: مهدی شریفی از زمین خاکی تا جام جهانی

یک نت ـ زدن چهار گل ارزشمند آن هم به تیم‌های قدرتمندی مثل السد قطر والهلال عربستان از سوی بازیکنی که تا قبل از این حتی یک دقیقه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه نکرده بود در درجه اول نشان از اعتماد به نفس مهدی دارد
گزارش روز: مهدی شریفی از زمین خاکی تا جام جهانی

زدن چهار گل ارزشمند آن هم به تیم‌های قدرتمندی مثل السد قطر والهلال عربستان از سوی بازیکنی که تا قبل از این حتی یک دقیقه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه نکرده بود در درجه اول نشان از اعتماد به نفس مهدی دارد

 

 یک سانتر دقیق از احسان حاج صفی و تعقیب به موقع محل فرود توپ توسط مهدی شریفی مدافع تراکتورسازی را وادار به اشتباه کرد تا دروازه تیمش را باز کند و نام مهاجم جوان سپاهان از همان روز به عنوان زننده گل در لیگ سیزدهم ثبت شود.
به گزارش آی اسپورت به نقل از ایمنا شریفی چند روز بعد و برای اینکه هیچ شک و شبهه‌ای در مورد گلزنی‌اش مقابل تراکتور سازی نباشد دو گل به فجر سپاسی زد و در ادامه هم سهمیه یک گل در هر بازی را برابر تیم‌های صبا، داماش، راه آهن و استقلال خوزستان کنار گذاشت و فقط حیف که با اشتباه داور در بازی هفته ۲۵ مقابل پرسپولیس اخراج شد وگرنه آن مسابقه هم می‌توانست با گلزنی شریفی همراه شود و امروز سپاهان به جای قرار گرفتن در رتبه چهارم جای پرسپولیس را در عنوان نایب قهرمانی لیگ سیزدهم گرفته باشد.

اما چه شد که شریفی با وجود نیمکت نشینی کامل در نیم فصل اول که حتی دقایق بازی‌اش در پانزده مسابقه از مرز ۱۲۰ دقیقه عبور نکرد به یک‌باره اینطور فرشته نجات سپاهان شد و با گلزنی‌هایش چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا اسباب موفقیت نسبی سپاهان را تا به امروز فراهم کرد؟
زدن چهار گل ارزشمند آن هم به تیم‌های قدرتمندی مثل السد قطر والهلال عربستان از سوی بازیکنی که تا قبل از این حتی یک دقیقه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه نکرده بود در درجه اول نشان از اعتماد به نفس مهدی دارد . این مهاجم ۲۲ ساله از شهرستان تیران در غرب اصفهان به فوتبال ایران معرفی شده دارای استعداد ذاتی بازی فوتبال هم هست و این را از پدرش به ارث برده که قبل از این در سطوح نیمه حرفه‌ای و زمین‌های خاکی بازی کرده و همین ژن فوتبالی بودن به پسرش هم انتقال پیدا کرده است وگرنه کمتر فوتبالیستی را به یاد می آوریم که در اولین سال حضور جدی‌اش در سطح اول فوتبال ایران این‌طور با اعتماد به نفس بازی کرده باشد و تبدیل به جوان اول لیگ ایران هم شده باشد.

شریفی شاید به مانند اکثر مهاجمان فوتبال دنیا بازیکن آنچنان با تکنیک نباشد اما سرعت قابل ملاحظه او در کنار چهارچوب شناسی ذاتی‌اش که مطمئناً با تلاش و تمرین فراوان حاصل شده او را تبدیل به بازیکنی گلزن کرده که در فاصله چهار ماه از اولین گلی که در لیگ برتر به نامش ثبت شد به اردویی در آفریقای جنوبی دعوت می‌شود که خیلی از فوتبالیست‌های ایرانی برای آن سر و دست می‌شکنند.
چند شوت پشت محوطه جریمه گرفته تا ضربه سر و گلزنی در داخل محوطه جریمه کارنامه این چند ماهه مهاجم سپاهان است که خوشبختانه گل زشت نمی‌زند و مرور گل‌هایش در این چند ماه بینندگانش را به وجد می آورد. بینندگانی حضور شریفی در جتم جهانی هم برایشان عجیب نیست .

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده