با دختری كه قبلا دوست پسر داشته ازدواج كردم

یک نت ـ با اینکه من قبل از ازدواج می دانستم که همسرم با آقایانی ارتباط داشته ولی بخاطر عشق کر وکور کننده با ایشان ازدواج کردم. الان بعد از دوسال با اینکه همسرم توبه کرده است ولی من نمی توانم با او کنار بیایم و بشدت نسبت به او بدبین هستم . راهنمایی بفرمایید.
با دختري كه قبلا دوست پسر داشته ازدواج كردم

با اینکه من قبل از ازدواج می دانستم که همسرم با آقایانی ارتباط داشته ولی بخاطر عشق کر وکور کننده با ایشان ازدواج کردم. الان بعد از دوسال با اینکه همسرم توبه کرده است ولی من نمی توانم با او کنار بیایم و بشدت نسبت به او بدبین هستم . راهنمایی بفرمایید.

پاسخ – وقتی ما مجردها را از بعضی ازدواج ها نهی می کنیم بخاطر همین آفت ها و آسیب هاست . و می خواهیم که این مشکلات پیش نیاید.

شما الان زندگی تشکیل داده اید و باید مواظب باشید که بنیان خانواده تان تخریب نشود. همسر شما اشتباهاتی داشته اند و توبه کرده اند و شما آثار توبه را در ایشان دیده اید و مورد اشتباهی ندیده اید، شما باید خانمتان را عفو کنید

حتی امامان و خدا هم این توصیه را کرده اند. انسان ممکن الخطا است و دوست دارد که خدا او را ببخشد پس شما هم ببخشید .

حضرت علی (ع) می فرماید : از اخلاق کریمان بخشش است. روایت داریم: کسی که می بخشد و اصلاح می کند، پاداش او با خداست .

البته این کار خیلی سخت است زیرا ایشان مرد است و  ویژگی ناموس پرستی دارد .

بالاترین کارها سخت ترین آنهاست و بخاطرهمین ،خدا در رحمتش را باز می کند . شیطان می خواهد بنیان خانواده ی شما را تخریب کند . در مقابل این وسوسه ها از ذکر استفاده کنید.

(استغفار و استعاذه)اگر شما جلوی این کار خودتان را نگیرید به بیماری اختلال هذیانی دچار می شوید. یعنی سوء ظن بیمار گونه پیدا می کنید. پس اول ببخشید و با راه کارها دست از سوء ظن بردارید .

اگر خانم اول به آقا این موضوع را نگفته است و بعد آقا متوجه بشود ، در اینجا داستان عفو و بخشش مطرح است زیرا حقی ضایع شده است ولی در اینجا خانم خودش گفته و آقا با آن کنار آمده است و حتی حقی ضایع نشده است . خانم هم باید تلاش کند که زمینه های بدبینی آقا را کم کند .

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

در جواب این دوست عزیزمون فقط یک راهنمایی میتونم بکنم . یک لینک تقریبا 3 ساعته به شما میدم که ماله سخنرانیه استاد رائفی پوره . اگر این سه ساعت لینک رو گوش بدید . میفهمید دلیل سوظن و شک های شما که شما را به جدایی و از هم پاشیدن خانواده تشویق میکند چه کسی است . اونوقت دیگه فکر جدایی نخواهید بود . و به شک های خود کم تر دامن میزنید . Ostad_Raefipur-Ravayat_Ahd30-Jengiri_Va_Ramali-92.11.03.mp3
با سلام. شک زاییده ی افکار بی جهت انسانی است که احتمال اینکه حقیقت داشته باشد در ان وجود دارد.اما زندگی مشترک حقیقتی است که ما نمیتوانیم به ان شک کنیم چون با تمام وجود احساسش میکنیم. شما قبل از دیگران کمی هم به شناخت خودتون توجه کنید.
دوست من هم قبل از ازدواج فریب خورد و با همکارش ۶ ماه رابطه داشت، متاسفانه دو ماه بعد از ازدواج همسرش فهمید، الان ۹ سال است زندگی برایشان زهر مار شده است