مجرد ها چطور غريزه جنسيشون رو كنترل كنند ؟

یک نت ـ مجرد ها چطور غريزه جنسيشون رو كنترل كنند ؟
سوال

پاسخ – مواردی که در کنترل غرایز موثر است :کنترل و مدیریت نگاه، کنترل فکر و خیال،( موارد کنترل فکر و خیال عبارتند از :کنترل غذا، روزه گرفتن ،ورزش، حفظ حریم با نامحرم،دقت در پوشش و لباس و توجه به رابطه های رفاقتی)،پرهیز از تنهایی( یکی از عواملی که باعث می شود خیالات به انسان هجوم بیاورد تنهایی است.

در اسلام تاکید شده است که از تنهایی پرهیز کنید مخصوصا از تنهایی خوابیدن. زیرا این کار زمینه ی انحراف را بیشتر می کند)، مراقبت از شنیدنی و خواندنی ها (الان داستان هایی در اینترنت وجود دارد که اثر تحریکی زیادی دارد .خواندن این داستان ها گاهی خیال را بیشتر از دیدن یک فیلم فعال می کند. فیلم ،تعدادی تصویر است و خیال شما به همان تصاویر محدود می شود ولی وقتی داستانی نوشته می شود، خیال شما به بدترین شیوه آنرا خیال پردازی می کند.

خواندنی ها یکی از تحریک کننده های قوی قوای جنسی هستند و باید نسبت به آن حساس بود) ،در مورد شیوه خوابیدن باید دقت کرد. خوابیدن روی شکم، یکی از عوامل موثر در تحریک قوای جنسی است که در دین ما به آن توجه شده است.عامل مهم دیگر تقویت ایمان است. گناه لذیذ است. کسی که می گوید که گناه جنسی لذتی ندارد یا این فرد به مراتب عرفانی دست پیدا کرده است یا اینکه بیمار است.

برای اینکه ما بتوانیم بر چیزی که لذت دارد غلبه کنیم باید اراده قوی و انگیزه داشته باشیم. کاری که اراده ی شما را قوی می کند این است که اراده ی خودتان را به اراده ی خدا متصل کنید یعنی هر اندازه که ارتباط شما با خدا قویتر بشود، اراده ی و انگیزه ی شما بر غلبه برگناه بیشتر خواهد شد. در مناجات شعبانیه داریم :خدایا من هیچ قدرتی ندارم برای اینکه از وادی معصیت تو منتقل بشوم مگر اینکه مرا با محبت خودت بیدار کنی . بعضی ها گناه نمی کنند زیرا زمینه ی گناه برای آنها فراهم نیست یعنی شناگرهای خوبی هستند ولی آب نمی بینند.

این دعا می گوید که خدایا من هیچ قدرتی ندارم که از گناه دوری کنم اگر زمینه ی آن فراهم باشد. هر چقدر ایمان قویتر باشد قدرت غلبه بر گناه قویتر است . دیگر اینمه توسل به اهل بیت را فراموش نکنید. مسئله ی یاد مرگ را هم فراموش نکنید. 

ازدواج راه کار اصلی است که دین در مقابل ما گذاشته است. همه با هم باید تلاش کنیم تا ازدواج جوانان آسانتر بشود. تمام این نکته ها باید با هم انجام بگیرد زیرا انجام دادن یکی از این نکات و رها کردن نکات دیگر، اثرات آنرا کم می کند. اگر با رعایت این نکات باز دچار گناه شدید، مواظب باشید که شیطان شما را ناامید نکند که بگوید نمی توانید این گناه را ترک کنی.

فراموش نکنیم که خدا هست و بزرگتر از وسوسه های شیطان است. پس حتما توبه و پشیمانی در مقابل خدا داشته باشیم .

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده