دخترانی که میل روابط به آن‌ها فشار آورده

سلام، برای دخترانی که لبه ی پرتگاه هستند چه توصیه ای می‌کنید ؟منظورم از لبه ی پرتگاه دخترانی که میل روابط به آن‌ها فشار آورده.؟
عشق

یک نت ـ دخترانی که میل روابط به آن‌ها فشار آورده

سوال: سلام، برای دخترانی که لبه ی پرتگاه هستند چه توصیه ای می‌کنید ؟منظورم از لبه ی پرتگاه دخترانی که میل روابط به آن‌ها فشار آورده.؟

غالب دختران به همسر آينده شان به ديد تكيه گاه و مونس نگاه مي‌كنند و بزرگترين خواسته آن‌ها محبت و عشق مي‌باشد و اين يك خواسته كاملا طبيعي و به حق مي‌باشد.

دختراني كه به هر علتي موفق به ازدواج نمي‌شوند براي اين كه بتوانند به اين نياز عاطفي و واقعي پاسخ مثبت بدهند و ضمن شكوفا كردن آن از داشتن چنين روحيه و حسي لذت ببرند شايسته است اين نياز را از منبع اصلي آن تامين كنند و منبع اصلي براي تامين اين نياز (احساس تكيه گاه و نياز به انيس و مونس) خداوند مهربان مي‌باشد .

واقعا چه تكيه گاه و چه مونس و آرامش بخشي مثل خداوند مهربان و يكتا مي‌شود در جهان پيدا كرد؟ بله اوست كه تكيه گاه همه مردم و به خصوص نيازمندان است؛ چه كسي همانند خداوند مي‌تواند دل را به آرامش برساند؟ چه لذت و هم صحبتي مثل و مانند خداوند مهربان در جهان هستي يافت مي‌شود؟ كسي كه تكيه گاهش را خداوند قرار بدهد و تنها مونسش او باشد به محكم ترين و استوار ترين تكيه گاه ها متصل شده است همان گونه كه خداوند مي‌فرمايد:

هر كه روى خویش به خدا كند و نیكوكار باشد هرآینه به دستگیره استوارى چنگ زده است، و پایان همه كارها به سوى خداست. [۱]

رسول اكرم در اين زمين مي‌فرمايد:

هر که خدا همدم و مونس او باشد، دل پریشان و نگران نمی‌شود. [۲]

و خداوند در قرآن كريم مي‌فرمايد:

آنها كسانى هستند كه ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرامش می ‏گیرد، آگاه باشید كه تنها با یاد خدا دلها آرامش پیدا می ‏كند. [۳]

راهکارهاى ديگر عبارتند از:

۱: هفته‏ اى یکى دو روز روزه مستحبى بگیرند.

۲: هر روز به منظور تخلیه انرژى جسمانى خود به مقدار زیاد ورزش کنند.

۳:اوقات فراغت خود را با انجام کارهاى هنرى، فنى، و کمک به هم اطاقى‏ ها و... پر کنند.

۴:در خوردن مواد غذایى انرژى‌‏زا و محرک مثل، خرما، پیاز، فلفل، تخم‏‌مرغ و... به حداقل لازم اکتفا کنند.

۵:از صحبت ‌هاى تحریک کننده جدا خود دارى کنند

۶:براى تمام اوقات شبانه روز خود برنامه ‏اى منظم تدوین کنند و هیچ زمانى را بدون برنامه قبلى سپرى نکنند زیرا براى آن اوقاتي كه  خالي است شیطان برنامه‏ ریزى مى‌‏کند.

۷:با شرکت در مجالس مذهبى، دعا، خواندن نمازهاى نافله و نافله شب پیوسته در صدد تقویت نیروى ایمان خود باشند.

۸:همیشه به یاد خدا باشند و با یاد و نام او کمک بگیرند

۹:سعی کنید افكار شهوت انگیز را از خود دور سازند.

۱۰:عدم معاشرت و دوستى با افرادی که نقل کلامشان سخن از ازدواج و مباحث مربوط به آن است - تا چه رسد به افرادی که دچار انحراف هستند.لذا باید در پی انتخاب دوستان مؤمن و سالم باشند.

طبیعى است براى نجات از این وضعیت لازم است با عزمى راسخ و اراده‏‌اى محکم به راه‏ کارهاى فوق پاى بند باشید که در پرتو عمل به آن نکات و بدون هیچ گونه تنبلى،سستى، اهمال‏ کارى موفقیت خود را تضمین خواهید کرد.

منابع:
[۱]. وَ مَنْ یُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ وَ إِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ«لقمان آیه ۲۲»
[۲]. لا یستَوحِشُ من کانَ اللهُ انیسَهُ «مشکاة الأنوار، ص۱۲۵.»
[۳]. الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ «سوره رعد آیه ۲۸.»

منبع :jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

تا کی باید شعار بدهید یعنی چه؟صورت مسئله را پاک نکن .جواب قانع کننده بدهید که با زندگی جسمانی هم قابل درک باشد،همه قدیس نیستند.
الان اینی که گفتید رژیم غریضه هستش یعنی با این دستورات طرف غزیزش تحلیل میره بابا ای والله دمتون گرم
خیلی سادست که بحرفی ولی نفهمی این نوشته نشون میده مثل همیشه داریم حرف میزنیم وحتی به اندازه پر مگسی شعور و فهم نداریم
حرفتون درسته اما همیشه درمان معنویت نیست کنارش باید از مادیات حلالم استفاده کرد چطور استفاده کنم؟ یه طوری جواب میدن که انگار من تو کلیسای مسیحیا هستم باید مجرد بمونم متاسفم جواب قانع کننده و به روز بدین با تشکر
نکه یه وقت کاری کنین ازدواج راحت شه...مردم همه برن آخوند شن!
واقعا بمیری با این جواب دادنت. حرف نزنی بهتره. وضع اقتصاد کشور رو درست کنین تا جوانها ازدواج کنن. واقعا اگر جواب ندی کسی نمیگه لال هستی.
jتا کی میخواین سرکوب کنید جواب قانع کننده نیست همه هم قدیس و مسلمان نیستن
ابلهانه ترین پاسخ ممکن با تشکر
من ازدواج کردم-به نظر من هم این راه حل ها مسخره است و فقط برای پیغمبران جواب میده مگه آدم چقدر تحمل داره-چند سال؟چقدر کور باشه و نبینه؟چقدر کر باشه و نشنوه؟
یعنی به جای ارضای نیاز جنسی دخترای مردم برن نماز بخونن و دعا کنن؟ خودشون چهارتا چهارتا زن میگیرن اونوقت بچه های مردم به جای ازذواج برن نماز بخونن و دعا کنن!
بخدا اینا از داعش و طالبان بدترن. هیچ برنامه ای ندارن برا جوونا. . اگه اسلام اینه من نخواستم.
afarin, kheyli khoob goftin karshenasa, albate inam begam ke inai ke goftin bedarde kasai mikhore ke mikhan bedoone feshar, ba paki zendegi konan, pak bashano khoshhal, ba khiale rahat, khiale rahati ke lezateshe javoonaye alan omran becheshan, inaiam ke injoori nazar midan, manie eshgho mohabato, ma boodano zendegie moshtarako nemifahman ke, faghat mikhan eyne heyvanat beparan roo ham,