داعشی ها بنی صدر وار پا به فرار گذاشتند

یک نت ـ ژنرال قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق در نشست خبری در بغداد تاکید کرد : تروریست های عضو گروه داعش با پوشیدن لباس های زنانه تلاش کردند از شهر تلعفر فرار کنند.
داعشی ها بنی صدر وار پا به فرار گذاشتند

یک نت به نقل از رجانیوز؛ ژنرال قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق در نشست خبری در بغداد تاکید کرد : تروریست های عضو گروه داعش با پوشیدن لباس های زنانه تلاش کردند از شهر تلعفر فرار کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی خاطر نشان کرد: حمله بعضی از اعضای داعش که کارت های شناسایی جعلی و تصاویر مراجع دینی را در دست داشتند، ناکام ماند.

پایگاه اینترنتی خبری « الوسط » به نقل  از سومریه نیوز هم اعلام کرد سخنگوی  نیروهای مسلح عراق همچنین از کنترل کامل نیروهای امنیتی عراقی بر منطقه بحیرات در استان بابل و به هلاکت رسیدن 21 تروریست در استان  الانبار خبر داد. سرلشکر قاسم عطا در این کنفرانس خبری گفت :« منطقه بحیرات در استان بابل به طور کامل در کنترل نیروهای امنیتی است. از این منطقه به بابل ، کربلا و استانهای دیگر حملات تروریستی می شد.

نخست وزیر عراق : همپیمانی داعش با بعثی ها

نخست وزیر عراق گفت : گروه تکفیری داعش با عناصر بعثی این کشور همپیمان شده است.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر نوری المالکی در سخنرانی هفتگی خود خطاب به مردم عراق با بیان اینکه رسانه های عربستانی و قطری انزوای مذهبی وتنگنای موجود مذهبی در این دو کشور را نادیده می گیرند تاکید کرد آنچه درعراق روی داد یک توطئه و برنامه حساب شده منطقه ای بود.مالکی افزود تروریسم به کشورهای دیگر خواهد رفت و نظام های دیگری را در منطقه به لرزه درخواهد آورد.

نخست وزیر عراق افزود : امروز تروریسم ایجاد شده در عراق ، نتیجه جلوگیری نکردن از خطر تروریسم در سوریه است که گریبان ِ شعله ور کنندگان آن را خواهد گرفت.

نوری المالکی با اشاره به این که ما یک ارتش ملی می خواهیم افزود کوتاهی هایی در پایبندی به قانون اساسی و منافع ملی و تعامل با قدرت های منطقه ای وجود دارد ولی این مسئله باید به پایان برسد.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر مقابله با تروریسم و شکست دادن توطئه افزود:  آنهایی که می گویند فرآیند سیاسی در عراق در خطر است اشتباه می کنند و فرآیند سیاسی عراق روند عادی خود را طی می کند.

نوری المالکی با بیان اینکه همه ملت عراق از سنی و شیعه برای یاری ارتش عراق داوطلب شدند گفت: افراد داوطلب برای مبارزه با تروریسیم ستون ارتش عراق خواهند بود.

مالکی همچنین از نقش مرجعیت دینی قدردانی و آن را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد.

نخست وزیر عراق شماری از فرماندهان نظامی را برکنار کرد.

شبکه العراقیه گزارش داد: نوری مالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای اعلام کرد به زودی ملت عراق را در جریان واقعیت هایی که موصل را دچار این فاجعه کرد خواهیم گذاشت.

وی افرود: من بر اساس اختیارات خود تعدادی از افسران خاطی را تنبیه کردم و شماری از آنان به دادگاه نظامی معرفی شده اند.

رهبران سنی و شیعه عراق وحدت ملی در این کشور را خواستار شدند

رهبران سیاسی شیعه و سنی عراق روز سه شنبه پس از نشستی در پشت درهای بسته ، در بیانیه ای مشترک وحدت ملی در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد ، این رهبران سنی و شیعه ازجمله نوری مالکی نخست وزیر شیعه عراق و اسامه النجیفی رئیس سنی پارلمان عراق که این ماه منحل شد در این نشست حضور داشتند.

ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق در این نشست دفاع از کشور و محافظت از حق حاکمیت و شان آن را خواستار شد.

هزاران نفر از ساکنان و عشایر بصره در جنوب عراق از جمله عشایر اهل تسنن، به دعوت مرجعیت جهت نبرد با گروه های بعثی تکفیری لبیک گفتند.

عقب نشینی داعش از تلعفر

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین جنگنده های ارتش عراق مواضع داعش را در تلعفر هدف حمله قرار دادند و آنها را وادار به عقب نشینی به سمت محله های واقع در غرب موصل کردند.

خبرنگار المیادین همچنین از تحکیم سیطره ارتش عراق بر مناطق واقع بین بغداد و شهر بلد در استان صلاح الدین خبر داد.

ارتش عراق همچنین با حمله گروه داعش در پالایشگاه شهر بیجی مقابله کرد و توانست شماری زیادی از اعضای این گروه را بکشد.

العالم همچنین با اعلام این خبر تصریح کرد: نیروهای عراقی توانستند شهرهای «الاسحاقی»، «الضلوعیه» و «المعتصم» در استان صلاح الدین از افراد مسلح پاکسازی کنند.

هلاکت 250 تروریست در شمال فلوجه

شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق با به هلاکت رساندن دویست و پنجاه نفر از تروریستهای وابسته به گروه داعش در منطقه الصقلاویه واقع در شمال شهر فلوجه این منطقه را آزاد کردند.

نیروهای عراقی همچنین بار دیگر کنترل ورودی اصلی به شهر تکریت را به دست گرفتند و شماری زیاد از افراد مسلح را کشتند.

دهها افسر اطلاعاتی عربستان در استان نینوا بر جنایات داعش نظارت می کنند.

برخی منابع خبری به نقل از منابع امنیتی عراقی فاش کردند دهها افسر اطلاعاتی عربستان سعودی با استقرار در استان نینوا و موصل فعالیت و جنایات گروهک تروریستی داعش را هدایت می کنند.

داعش؛ آموزش دیده امریکا در اردن

منابع آگاه اردنی از اقدام آمریکا به آموزش دادن تروریست های داعش در یکی از پایگاه های نظامی اردن خبر دادند.

منابع اردنی تأکید کردند که ده ها تن از اعضای گروه تروریستی داعش در یکی از پایگاه های نظامی این کشور آموزش دیده اند و این اقدام به عنوان بخشی از کمک های پنهانی آمریکا به گروه های مسلح مخالف سوریه صورت گرفته است.

العالم هم گزارش داد: براثر عملیات ارتش سوریه ابو الحسن التلی فرمانده تشکل موسوم به «لواء الغرباء» وابسته به گروه موسوم به «جبهه نصره» درجرود در منطقه قلمون کشته شد.

کشف دستگاه های ارتباطاتی متعلق به ارتش عربستان در عراق .

شبکه العالم گزارش داد : نیروهای امنیتی عراقی، دستگاه های ارتباطاتی متعلق به ارتش عربستان سعودی همراه تروریست های داعش را ضبط کردند.

یکی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد دولت عراق در برابر دخالت های مستمر  عربستان  سعودی در امور داخلی عراق سکوت نخواهد کرد.

عبد السلام المالکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه  گفت :« ما به عربستان سعودی درباره اصرار بر عداوت علیه عراق هشدار می دهیم  و در برابر تعرضات و  دخالت های ریاض در  امور داخلی عراق بی تفاوت  نخواهیم  نشست ».

پسرعموی استاندار استان نینوای عراق از فرماندهان عالی داعش است.

به گزارش پایگاه خبری المسله یک منبع امنیتی در موصل گفت عناصر داعش به فرماندهی حسن النجیفی پسر عموی استاندار نینوا و پسرعموی اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق ، با تجهیزات کامل نظامی ، وارد روستای الجدیده در منطقه نمرود شهر موصل شدند . پسرعموی استاندار و رییس پارلمان ، با هماهنگی استاندار محصولات جو و گندم مزارع موصل را برای تامین مواد غذایی عناصر داعش برداشت کرده است.

کشف 18 جسد نیروهای نظامی عراق در شمال بغداد

یک سرهنگ پلیس به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد اجساد 18 عضو پلیس عراق در نزدیکی شهر سنی نشین سامرا کشف شد.

تلاش نیروهای کرد برای تسلط بر کرکوک

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار نیروهای کرد با پوشش مقابله با داعش از منطقه کردستان عراق در تلاشند بر مناطق نفت خیز در کرکوک مسلط شوند به خصوص آنکه کردها نفت را بدون اجازه بغداد به ترکیه صادر می کنند

نیچرفان بارزانی نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق فراتر از این رفته و پرچم تقسیم را بر اساس مذهب و طائفه بلند کرده و گفته است راه حل مشکل ، نظامی نیست و باید فرآیند سیاسی آغاز شود که در آن عشایر و گروههای مختلف شرکت کنند .

نیچرفان بارزانی گفته است بهترین وضع نیز ایجاد منطقه سنی‌نشین همانند منطقه کردستان است.

کشته شدن هفت سرباز عراقی در نزدیک فرودگاه حبانیه

به گزارش خبرگزاری آلمان یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان الانبار اعلام کرد در حمله مسلحانه به مقر ارتش نزدیک فرودگاه الحبانیه در شرق الرمادی، هفت سرباز کشته و شش سرباز نیز زخمی شدند.

دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق با صدور بیانیه ای خبر سقوط پالایشگاه بیجی در شمال شهر تکریت را بی اساس خواند و تکذیب کرد.

خبر دیگر از بغداد اینکه در چند انفجار در بغداد و شهرک شیعه نشین صدر در شمال بغداد دستکم 16 نفر کشته و 34 تن زخمی شدند .

نشست فوق العاده وزرای خارجه عرب درباره اتهامات عراق به عربستان برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بررسی اتهامات عراق به عربستان درباره حمایت از گروه تروریستی داعش، در شهر جده نشست فوق العاده برگزار می کنند . دولت عراق ، سران عربستان را حامیان اصلی گروه تروریستی راعش میداند . دو روز پیش "رابرت فیسک" روزنامه نگار مشهور انگلیسی در مقاله ای در روزنامه "بلفاست تلگراف" نوشت:عربستان سعودی منبع مالی اشغالگران موصل و تکریت در عراق است.

واکنش برخی نخبگان عراقی به پیشنهاد دخالت امریکا

بگزارش المنار برخی نخبگان عراقی به پیشنهاد اختصاص پولهای جنگ آمریکا در افغانستان به عراق واکنش نشان داده اند. نجیب قصاب تحلیلگر سیاسی عراقی گفت:« بسیاری از اقشار عراق با ورود نیروهای اشغالگر و مهاجم آمریکایی به عراق مخالفند زیرا آنچه در این کشور رخ می دهد نتیجه اقدامات همین نیروهای اشغالگر آمریکایی است.»

عراق از یک هفته قبل شاهد حمله تکفیری های گروه افراطی داعش است که منطقه وسیعی را در شمال و شرق این کشور اشغال کرده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده