خود ارضایی دانش آموز رشته رياضی

یک نت ـ کسی که خود ارضایی کرده چه اسیب هایی به خودش زده، ایا سردرد ، عدم توفیق تو درس ها با وجود تلاش ، اثر خود ارضایی
خودارضایی

سلام،علی دانش اموزه پیش ریاضی هستم

سوالای من بیشتر علمی نه دینی ولی فقط به شما اعتماددارم که ازتون میپرسم

کسی که خود ارضایی کرده چه اسیب هایی به خودش زده، ایا سردرد ، عدم توفیق تو درس ها با وجود تلاش ، اثر خود ارضایی

چه احادیثی در مورد این کار وجود داره،کسی که ۳ سال این کارو ماهی یکبار انجام داده فاتحش خوندس؟؟؟

از چه راهی این اخوندا میفهمن طرف این کارو انجام میده

خیلی ممنون

لطفا واقعیت رو بگین، خیلی تو این زمینه تحقیق کردم همه یه چیز میگن ، اصله ماجرا رو به اینکه عیبی نداره، خدا غفوره توم دیگه این کارو نکن همه ی اثراتش برمیگرده

پاسخ:

از امام صادق (ع) راجع حکم استمنا می پرسند. آن حضرت می فرمایند: " گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمنا کننده مثل این است که با خودش ازدواج کرده، اگر کسی که چنین کاری می کند بشناسم با او هم غذا نمی شوم". راوی حدیث از ایشان می پرسد: از کجای قرآن این حکم فهمیده می شود؟ ایشان جواب می دهند "از آیه فمن ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون" یعنی هر کس با غیر همسر شهوتش را دفع کند، اینان تجاوز کارانند (1).

همچنین امام صادق (ع) فرمودند: سه دسته اند که خداوند با ایشان سخن نمی گوید و به ایشان با نظر رحمت نمی نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است: ... و کسی که به وسیله عضو خود شهوتش را دفع می کند و کسی که با او لواط کرده باشند (2).
رسول خدا (ص) فرمودند: هر کس با دست شهوتش را بیرون کند. ملعون است. (3)

امام صادق (ع) فرمودند: امیرمومنان (ع) به مردی برخورد که با آلت خود بازی می کرد، حضرت آن چنان بر دستش زدند که دستش سرخ شد و سپس از بیت المال او را داماد کرد.(4) با توجه به روایات اهل بیت (ع)، روشن می شود که در اسلام عمل خود ارضایی حرام و از گناهان بزرگ به شمار می رود.
بيش تر افرادي كه دچار خودارضايي شده اند، از دو جهت نگراني دارند: از گذشته و از عوارض جسمي و رواني. از اين رو احساس نا اميدي مي كنند در حالي كه آنان نبايد تصوّر كنند بعد از چند بار توبه و شكستن آن، ديگر اميدي وجود ندارد. در توبه هميشه به روي بندگان گناهكار باز است و امكان بازگشت فراهم مي باشد.
اين درگه ما درگه نوميدي نيست صد بار اگر توبه شكستي باز آي
امام باقر(ع) فرمود: «محبوب ترين افراد پيش خدا گناهكاراني هستند كه بيشتر در معرض گناه بوده و توبه كرده اند. كافي است از صميم دل توبه كنيد و بر ترك گناه تصميم بگيريد. اگر اين اتفاق بيفتد، مانند كسي هستيد كه اصلاً گناهي مرتكب نشده است.

برادر گرامی؛ مشکل خودارضایی، از جمله اختلالاتی است که در اولین فرصت ممکن، باید از آن اجتناب کرده و با مساعدت یک روان درمان گر مجرب، گام به گام از میزان انجام این عمل کاهش داد. بنابراین ترک این عمل هیچ گاه دیر نیست و بابت این چند سال، نباید به خودتان ناامیدی راه دهید. در ذیل به ذکر آسیب های عمل خودارضایی پرداخته تا در ضمن آن بتوانید به پاسخ خود دست پیدا کنید. اما دوباره تاکید می کنیم که به هیچ وجه از رحمت خدا مایوس نشوید.

مثال زمين كشاورزي، درخت ليمو، و رسيدن دانه هاي ليمو را در ذهن مجسم كنيد. اگر اولين برداشت پيش از رسيدن كامل ميوه ها باشد، و كشاورز ميوه هاي نارس را از درخت بچيند، عمر درخت كم شده، و توانايي باروري آن نيز به شدت كاهش پيدا مي كند. اين امر در مورد حيوانات نيز صدق مي كند به همين دليل هم هست كه دامپزشكان اهميت بسيار زيادي براي اين امر قائل هستند. بايد بدانيد كه مطلب فوق در مورد انسان ها نيز صحت پيدا مي كند. اگر آقايون شروع كنند به برقراي روابط زياد جنسي با افرا مختلف، و يا پيش از رسيدن به سن 21 سالگي، خود ارضايي را تجربه كرده باشند -يعني زماني كه اسپرم ها به بلوغ كامل نرسيده اند- اين امر خلل جبران ناپذيري را به قواي جنسي شان وارد مي كند و بعدها عواقبي را در زندگي جنسي شان به وجود خواهد آورد. زماني كه مركز فعاليت هاي جنسي به دليل وجود مزاحمت هايي نظير خود ارضايي و يا آزار و اذيت هاي جنسي نتواند به درستي رشد پيدا كند، اندوخته قواي جنسي از سن 35 سالگي به بعد رو به تحليل مي رود و اين مورد نه تنها تاثير نامطلوبي بر روي دستگاه تناسلي مي گذارد. بلكه عملكرد كليه سيستم هاي بدن را نيز تحت الشعاع قرار مي دهد: دستگاه هاظمه، گردش خون، عملكرد غدد مترشحه، سيستم عصبي و ...

اين افراد به سرعت از سن 35 سالگي به بعد شاهد فرايند سالخورده شدن خواهند بود. خيلي زودتر از حالت طبيعي توانايي هايشان را از دست مي دهند. در چنين شرايطي ارگان هاي جنسيشان نيز دچار اختلالات مختلفي شده و انواع بيماري هاي گوناگون جنسي به همراه بيماري هايي نظير اختلال سيستم عصبي و دگرگوني سيستم سمپاتيك و پاراسمپاتيك و غدد درون ريز مي شوند. همچنین این مساله در زنان نیز به گونه ای دیگر نمود پیدا می کند.

خودارضايي كه از جمله نقص هاي فردي به شمار مي رود، سبب ايجاد تصورات شهواني در ذهن فرد مي شود. در دراز مدت فرد عدم تمايل جنسي نسبت به جنس مخالف خود را پيدا مي كند، از نظر ذهني خسته مي شود، و دچار ناتواني هاي جنسي خواهد شد.

ساموئل اون وير در بخش 9 كتاب خود با عنوان "ازدواج موفق" اينطور مي نويسد كه: "تصورات جنسي و تخيلات شهواني سبب ايجاد ضعف جنسي و ذهني مي شوند. شايد در نگاه اول اينگونه افراد نرمال به نظر برسند و مانند افراد عادي تحريك پذير باشند، اما زماني كه مي خواهند با همسرشان ارتباط برقرا كنند و خواسته هاي او را براورده سازند، به سرعت ارضا مي شوند، آلت تناسلي به حالت اوليه باز مي گردد، در بدترين حالت ممكن قرار مي گيرند، و دچار نااميدي و افسردگي مي شوند. آنها در توهمات جنسي خودشان را غرق كرده اند كه اين توهمات هيچ ارتباط و يا شباهتي به دنياي واقعي ندارند. به همين دليل هنگامي كه در شرايط طبيعي قرار مي گيرند، نمي توانند از خود واكنش مناسب نشان داده و شكست مي خورند. "ضعف جنسي-ذهني ترسناك ترين تراژدي است كه مي تواند براي هر زن و يا مرد با احساس و با منطقي اتفاق بيفتد."

زماني كه يك فرد جوان دست به خود ارضايي مي زند، بازده زماني، براي او هيچ اهميتي ندارد و ترجيح مي دهد كه هر چه سريعتر خود را تخليه كند. در علم روانشناسي اين امر نهايتاً منجر به بروز عارضه ي انزال زودرس در فرد مي شود. علاوه بر اين، استمناء سبب انبساط عضلات اسفنكتر مي شود كه اين عامل به نوبه ي خود موجبات انزال زودرس را بيش از پيش فراهم خواهد آورد.

از سوي ديگر نبايد از اين امر غافل شد كه "ملاتونين" هورمون بي چون و چراي جواني است. فرايند سالخوردگي مستقيماً به ترشح اين هورمون در بدن بستگي دارد. اين هورمون در زمان جواني به وفور در بدن ترشح مي شود و از سن 25 سالگي به بعد ترشح آن در بدن كاهش پيدا مي كند. خود ارضايي، به ويژه در زمان جواني، باعث از دست رفتن ميزان بسيار زيادي ملاتونين در بدن مي شود. اين امر غده ي كاجي شكلي كه در بدن ملاتونين ترشح مي كند را ضعيف كرده، خاصيت مغناطيسي موجود در اين غده را كاهش مي دهد و بطور كلي سبب كاهش طول عمر آن مي گردد.

وقتي انزال به واسطه خود ارضايي پديد مي آيد، حركات كرم وار جذب ايجاد مي شوند كه اين حركات براي هر مردي كاملاً قابل درك و تشخيص است و به واسطه ي تاثير خالي بودن كيسه هاي مني، اين كيسه ها سعي مي كنند تا خود را پر كنند و به همين دليل هواي مرطوب از طريق آلت تناسلي مرد با همان حركات كرمي شكل، جذب مي شود. اين سيگنال ها به مغز فرستاده مي شوند، به همين دليل مايع مغزي زيادي در اين ميان از بين مي رود، و در نتيجه فرد از نظر ذهني خسته مي شود. بد نيست بدانيد كه تعداد بيشماري از مردها به دليل عمل منفور خودارضايي ديوانه شده اند. مغزي كه پر از هوا شود ديگر توانايي تفكر ندارد و قابليت هاي ذهني خود را به طور 100% از دست خواهد داد. به همين دليل ما هم اين عمل نادرست را 100% محكوم مي كنيم.

از آنجايي كه ميزان زيادي كلسيم به همراه مني از بدن خارج مي شود، فرد احساس خستگي شديد در استخوان ها مي كند و ممكن است دچار كوفتگي پا شود. لازم به ذكر است كه استخوان هاي تنومند نشان دهنده ي ميزان قدرت فرد هستند. همانطور كه مي دانيد گلبول هاي قرمز خوني و پلاكت ها در مغز استخوان توليد مي شوند. فرد جواني كه خودارضايي مي كند، اجازه نمي دهد كه مايع مغز استخوان به خوبي شكل بگيرد و بايد تا آخر عمر خود شاهد عواقب آن باشد. زمانيكه فسفر بيش از حد طبيعي به واسطه خودارضايي از بدن خارج مي شود، مشكلات عصبي از قبيل رعشه براي فرد ايجاد مي شود. در زمان خود ارضايي لسيتين نيز از بدن خارج مي شود كه اين امر سبب فرسودگي سيستم عصبي مي شود و به مرور زمان موجبات بي حالي، ضعف اعصاب و نهايتاٌ مرگ تدريجي سلول هاي عصبي را فراهم خواهد آورد.

برای دریافت راه کارهای لازم می توانید در مکاتبات بعدی با ما همراه باشید. البته بهترین درمان، مشاوره حضوری و همراهی یک روان درمانگر مناسب است. برای دریافت آدرس مشاورین و روانشناسان تهرانی یا شهرستانی با شماره تماس 09640 این مرکز تماس بگیرید.
پی نوشت ها :
1. جواهر الکلام،ج 41، ص 547.
2. وسایل الشیعه، ج 14، ص 268.
3.باب نکاح مستدرک الوسائل، ص 570 و شرح لمعه شهید ثانی، ج 9، ص 331.
4.وسایل الشیعه، ج 14، ص 267.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

خب اونيكه ازدواج نكرده يا شرايطشو نداره چي؟ بميره؟؟؟؟؟؟؟
به خدا هزار بار خواستم ترک کنم نمسشه غیر ممکنه .محاله.نمیشه.اگه 3ماهم خودمو نگه دارم باز میرم سراغش .چیکار کنم دارم میمیرم.بدبخت شدم بهخدا
سلام.نگران نلاشید.من میتونم ترکتون بدم تا حالا چندین نفرو ترک دادم