آموزش درست کردن پانا کُتا Panna cotta

یک نت ـ آموزش درست کردن پانا کُتا Panna cotta
آموزش درست کردن پانا کُتا Panna cotta

پاناکتا یه دسر ایتالیاییه که خیلی  خیلی خیلی خیلی ……خوشمزست . درست کردنش خیلی سادست با این صورت که خامه و شیر و شکر پخته شده و با ژلاتین ترکیب میکنیم  و بعد از بستن به صورت قالبی سرو میشه. هر کسی که عاشق طعم خامه هست عاشق این دسر میشه .
مواد لازم :
شیر ۲ لیوان
پودر ژلاتین ۱ ق غ
خامه ۱ لیوان
شکر ۴/۱ لیوان
وانیل ۱ ق چ
 طرزتهیه:
شیر سرد رو توی یه کاسه میریزیم. پودر ژلاتین رو روش میپاشیم دقت کنید که باید بپاشید . هم نمیزنیم. اجازه میدیم خودش حل شه . یه ۳ تا ۴ دقیقه بهش زمان بدید.
میتونید از ورق ژلاتین هم استفاده کنید به این صورت که اول ورق ژلاتین را خیس کنید ، بعد از چند دقیقه تکونش بدید تا آب اضافیش گرفته بشه بعدش  و ژلاتین رو توی شیر بریزید و بزارید رو اجاق گاز تا خوب داغ بشه و به آرامی هم بزنید تا ژلاتین کاملا در آن حل بشه.
خامه و شکر رو یک دقیقه توی مایکروفر میزاریم . شما میتونید روی اجاق این کار رو بکنید. فقط خیلی دقت کنید که نباید بجوشه. به محض اینکه به جوش میخواست بیاد باید از روی حرارت برش دارید.
حالا همه مواد رو ترکیب میکنیم و وانیل رو هم در این مرحله اضافه میکنیم و قبل از این که تو قالب بریزیم موادمون رو باید از صافی ردش کنیم که تیکه های ژلاتین حل نشده توی دسرمون نره . بعد از این که از صا فی رد کردیم مواد رو توی قالب میریزیم. تو هر قالبی میتونید بریزید من از لیوان استفاده کردم ،  میزاریم تو یخچال تا به مدت ۴ تا ۶ ساعت بمونه و حسابی خودشو بگیره .
واسه جدا کردن از قالب اول با نوک کارد لبه اش رو از قالب جدا میکنیم بعد هم کافیه که چند ثانیه توی آب جوش بذارید. بعد توی بشقاب برش گردونید راحت ازقالب جدا میشه .
روشو با خامه فرم گرفته شده و شکلات تزیین میکنیم و یا از انواع سس ها میوه مثل سس توت فرنگی استفاده میکنیم .

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده