به دختر خالم كه نامزدم هست شک دارم

سلام من با دختر خاله ام نامزد هستم. حدود چند ماهی است که مشکل عجیبی پیدا کردم. تو رو خدا به دادم برسید و کمکم کنید.
نامزدی

یک نت ـ سلام من با دختر خاله ام نامزد هستم. حدود چند ماهی است که مشکل عجیبی پیدا کردم. تو رو خدا به دادم برسید و کمکم کنید. خیلی دوستش دارم؛ بیش از حد؛ و از کوچکی ازش خوشم می‌آمده. خودم با هیچ دختری تا الان نبودم و فرد معتقدی هستم. مشکل بزرگ من رفتن به گذشته است. هر حرفی از خاطراتش را برایم می‌گوید فورا افکار بد می‌آید سراغم. بهش اعتماد دارم؛ ولی این افکار مثل خوره مغزم را می‌خورند. به خودم می‌گویم نکند دانشگاه که بیرون شهر بوده حجابش بد بوده؟ یا در خوابگاه به فیلم .... نگاه کرده؟ یا با دوستاش....؟ یا فلان عروسی از اقوام که رفته از قیافه فلان پسره خوشش آمده؟ یا نسبت به فلان پسر حسی داشته؛ چون الان اسمش را گفت؟!

تو رو خدا کمکم کنید. دارم زجر می‌کشم. نمی‌توانم از او جدا شوم. هیچی هم از او ندیدم و نشنیدم؛ ولی چرا باید افکار بد بیاید سراغ من؟ نمی‌گذارم برود جایی؛ چون می‌ترسم الان یک پسری باشد که از یک نظر بهتر از من باشد و از او خوشش بیاید. بهم می‌گوید دوستت دارم و ... ولی من قانع نمی‌شوم. شدم مانند دیوانه ها. دعا کنید یا آرام شوم یا بمیرم. چند بار خواستم خودکشی کنم بخاطر این افکار بد و کاذب.

پاسخ

سلام
در بعضی پسرهای مذهبی معمولا اول ازدواج این نگاه وجود دارد و چون نسبت به همسرش غیرت خاصی دارد، فکر می‌کند همسرش دارد به او خیانت می‌کند یا فکر می‌کند نگاه دیگران به همسرش حالت خاصی دارد. این جور افراد معمولا سعی می‌کنند با سخت گیری بیش از حد همسر خود را حفظ کنند؛ در حالی که این کار آنها باعث می‌شود همسرش روز به روز از او دورتر شود و این حس عدم اعتماد، کم کم به معضلی بزرگ تبدیل خواهد شد و علاقه همسرش به این فرد را کم می‌کند.

در بعضی موارد حتی دختر به خاطر این سخت گیری ها، خواستار جدایی و طلاق  می‌شود. حق هم دارد؛ چون این بی اعتمادی از طرف همسرش او را به ستوه می آورد. در حالی که همین افراد بعد از سپری شدن مدتی از دوران زندگیشان، دیگر این نگاه را نخواهند داشت و تازه به این نتیجه می‌رسند که در مورد همسر خود حتی اطرافیان اشتباه می‌کردند؛ ولی در بعضی موارد ممکن است کار از کار گذشته باشد و دیگر پشیمانی بی فایده باشد. شما نیز باید این آینده را ببینید و از هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. به این مسئله توجه داشته باش که غیرت بیش از حد برای زندگی آفت است که در کلام معصومین به غیرت بیجا تعبیر شده است. حتی در مواردی باعث  می‌شود زن به انحراف کشیده شود.

از طرف دیگر این بدبینی به خود شما آسیب میزند و باعث میشود آرامش شما سلب شود. وقتی دلیلی بر بدبینی وجود ندار چرا شما باید نسبت هم همسرت بدبین باشی. اینکه همسر شما در مورد فردی چیزی می‌گوید یا جایی می‌رفته است یا ... هیچ کدام دلیل بر این نیست که به شما خیانت کرده است. او اصلا در فکرش چنین چیزی نمی‌گنجد.

زن وقتی ازدواج می‌کند، حتی اگر قبلا با کسی هم رابطه داشته، باز نسبت به همسرش وفاداری بیشتری از یک مرد نسبت به زنش دارد؛ چون مردی که اهل رابطه بوده، خیلی نمی‌شود روش حساب کرد و ممکن است بعد از ازدواج هم این کار را بکند ولی زن اینطور نیست و حتی رابطه های او قبل از ازدواج هم معمولا به قصد ازدواج است؛ به خلاف مرد. البته زن های هرزه از این مورد استثنا هستند. از طرفی اگر هم در گذشته همسر شما اتفاقی افتاده، ربطی به شما ندارد و چیزی که باید برای شما مهم باشد حال فعلی ایشان است. یعنی باید ببینی در حال حاضر ایشان فرد معتقد و متعهدی هست یا نه؟ هر کس ممکن در گذشته مرتکب اشتباهاتی شده باشد و بعدا هم از آن توبه کرده باشد و مسلما خدا هم او را خواهد بخشید و دلیلی وجود ندارد که شما بخواهی گذشته ایشان را ملاک ارزش یابی ایشان قرار بدهی و به آن فکر کنی.

شما هم ممکن است مرتکب اشتباهاتی مثل چشم چرانی، نگاه به نامحرم، نگاه به فیلم و عکس مستهجن و یا حتی خود ارضایی شده باشید و واقعا هم بعدش از کاری که کردید پشیمان و توبه کرده باشید. این دلیل نمیشود که همسر شما هم به شما بدبین و بی اعتماد شود. لذا اگر این اطمینان از حال فعلی ایشان را داری که دیگر جای نگرانی نیست؛ ولی اگه این اطمینان را نداری میتوانی در این باره بیشتر تحقیق کنی و ایشان را بهتر بشناسی.

بنابراین وقتی همسر شما به شما می‌گوید من به تو علاقه دارم و دوستت دارم؛ یعنی واقعا هم همینطور است و هیچ نگاهی به فرد دیگری نخواهد داشت و باید به این حرفش اعتماد کنی. هر چه بیشتر به او اعتماد کنی، علاقه ایشان به شما بیشتر  می‌شود و احتمال خطای او هم کمتر  می‌شود؛ در حالی که هر چه بیشتر به او گیر بدهی، علاقه اش به شما کم  می‌شود و احتمال خطا و حتی جدا شدن از شما هم بیشتر  می‌شود. به خصوص که در اول زندگی هستید و تازه دارد عشقتان شکل می‌گیرد و کامل  می‌شود. لذا راه حفظ همسرتان سخت گیری نیست؛ بلکه اعتماد و ابراز علاقه و احساسات به همسرت می‌باشد که او را به شما پایبند نگه می‌دارد.
در مواردی هم که احساس می‌کنی کار همسرت نادرست است، نباید با سخگیری او را مجبور به کاری کنی. ممکن است در مواردی جزئی اختلاف سلیقه داشته باشید؛ مثلا شما دوست نداری فلان لباس را همسرت بپوشد یا ... .

در این موارد هم نباید طوری بگوئی که فکر کند داری گیر می‌دهی. مثلا می‌توانی به او بگوئی این لباست هم قشنگ است ولی آن یکی لباست برای این جایی که می‌خواهیم برویم مناسب تر است و بیشتر هم به تو می‌آید و ... . این کار باعث می‌شود که او هم به حرف شما منطقی نگاه کند نه از روی لج و لج بازی و گیر دادن و راحت‌تر به تفاهم خواهید رسید.

پیروز و سربلند باشید

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

برادر منم مثل شما چنین اخلاقی داشتم ولی بعدا که ازدواج کردم به اشتباه خود پی بردم مطمن باش اشتباه مکنی در ضمن با افرادی که تو را به این مسیر سوق می دهند همنشین مباش که روحت و افکارت را مریض خواهند کرد دقیقا یک نفر بود که از این داستان ها برام تعریف می کرد که فلان روز برای فلان کس چنین اتفاقی افتاده عجب به کسی نمی شه اعتماد کرد مغز ادمو شسشتشو می دن. مطمن باش کسی که هم تو رو می خواد و هم شما اون را می خواهید با در نظر گرفتن رعایت احترام طرفین و اجابت خواسته های یکد یگر موفق خواهی بود شک نکن یا علی بگو