جای "رژ لب" روی یقه رئیس‌جمهور متعلق به کیست ؟ +تصاوير

یک نت ـ جای "رژ لب" روی یقه رئیس‌جمهور متعلق به کیست/ بنده معاون روحانی هستم نه سردفتر/ رقص آقای شهردار در جلسه شورا
رژ لب

جای "رژ لب" روی یقه رئیس‌جمهور متعلق به کیست/ بنده معاون روحانی هستم نه سردفتر/ رقص آقای شهردار در جلسه شورا

هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

نظر رئیس‌جمهور درباره طرح عفاف و حجاب

"سیدمرتضی میرباقری" قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، درباره طرح‌هایی که وزارت کشور در امور اجتماعی در حال اجرا دارد، اظهار داشت: مجموعه طرح‌ها از جمله عفاف و حجاب و لباس فرم برای کارمندان و دانشجویان در مسیر صحیح‌تر و با قوت و قدرت بیشتری به پیش خواهد رفت و این طرح، قانونی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و نهایتاً از وزارت کشور در خواست کرده‌اند که این طرح را پیگیری کند.

میرباقری در گفتگو با فارس، با اشاره به نظر رئیس‌جمهور در خصوص طرح عفاف و حجاب گفت: اعمال نظر رئیس‌جمهور این بود که، طرح عفاف و حجاب در یک ایستگاه آخر نماند و خلاصه نشود بلکه این طرح چند ایستگاه قبل دارد که این ایستگاه‌ها کارهای مختلف تبلیغاتی، فرهنگی، آموزشی است که باید به سرانجام برسد.

اوباما از تصویب تحریم‌های جدید خودداری می‌کند

"آلن ایر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با اشاره به اینکه واشنگتن بر اجرای برنامۀ اقدام مشترکی که در ژنو به توافق رسید، پایبند است، اظهار داشت: اضافه شدن نام افراد و نهادهایی به فهرست تحریم‌ها که هفته پیش صورت گرفت، به معنای تحریم‌های جدیدی نیست بلکه مربوط به اجرای تحریم‌های جاری و کنونی می‌شود.

آلن ایر در گفتگو با ایرنا، با تاکید بر اینکه همانطور که باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا هم گفته است تا جایی که نظام سیاسی ما اجازه دهد، متعهدیم که از تصویب تحریم‌های جدید مربوط به مسایل هسته‌ای خودداری کنیم، گفت: این تعهد باعث جلوگیری از اجرای تحریم‌های هسته‌ای موجود نمی‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تصریح کرد: این امرهمچنین درباره تصویب تحریم‌های جدیدی که مربوط به مواردی غیر از موضوع هسته‌ای می‌شود، صادق است.

خشم مرد همیشه خندان

 

من روزنامه‌نگار نیستم، من مدل هستم!

بعد از حمله فیسبوکی به "فرناندا"، این روزها او برای خودش کلی معروف شده است و فرت و فرت این طرف و آن طرف می رود مصاحبه می‌کند! فرناندا در گفتگو با فرانس24 (که عمرا قبل از این حمله فیسبوکی و معروف شدنش در خواب شب هم نمی‌دید که با آن گفتگو کند!) حرف‌هایی زد که "ستون طنز عصرایران" برای آنکه بقیه فکر نکنند کارشناسانش لال هستند، اقدام به پاسخگویی به آن کرد!

خانم فراندا! شما گفتید: "هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند. "باور کنید بعد از شنیدن این جملات اشک از چشمانم جاری شد! خودت را محصول فرهنگ منحط کشورت می‌دانی! آری! تو یک قربانی هستی! حتما از همان بچگی در منزل ماهواره داشتی و هر روز سریال‌های فارسی 1 را تماشا می‌کردی! حتما پدرت هم به وضعیتت توجهی نداشته و اجازه داده از ویچت استفاده کنی و از نوجوانی هر کار دلت می‌خواستی می‌کردی و به این خاطر به این روز افتاده‌ای!

فراندای عزیز! در بخش دیگری از صحبت‌هایت گفته‌ای: "من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه نگاری هستم و 15 سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم!"باور کن ما سال‌هاست می‌خواهیم به همه ثابت کنیم این روزنامه‌نگارها (غیر از خودمان!) هیچ کدام به اخلاقیات پایبند نیستند؛ اما کسی حرف ما را گوش نمی‌کرد! حالا می‌توانیم فردا در روزنامه‌هایمان تیتر بزنیم: "من روزنامه‌نگار نیستم، من مدل هستم!" و بعد شما را به عنوان یک روزنامه‌نگار مثال بزنیم و بکوبانیمت توی سر باقی روزنامه‌نگارها!

فراندا! گفته‌ای: "من بسیار خوشحال بودم برنامه‌ در سرتاسر جهان به نمایش در آمد و کار من بیشتر دیده شد." ... ببخشید! من برم مترجم رو پیدا کنم، ببینم درست ترجمه کرده! یعنی توی جمله فوق کلمه "کار" صحیح هست؟! شاید ایشون چیز دیگه‌ای گفتن!
 
خانم لیما! گفته‌ای که: "این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود."خب! شما که توانایی‌هایت بر همگان مشهود است! واقعا نمی‌دانم آن طرف دنیا چه خبر است که شما برای اثباتش باید سال‌ها تلاش کنی!" به قول شاعر: "چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است!" ... راستی! تازه متوجه شدم منظور شاعر در این بیت از "چیزی" چیست!

لیما خانم! گفته‌ای که: "زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای "باهیا" هم بود."

این دیگر اوج سفسطه شما را می‌رساند! بچه که گیر نیاورده‌ای! توجیه الکی چرا می‌کنی؟! ... همان که گفته بودی به خاطر فرهنگ آنجا این‌طوری شدی و محصول آن فرهنگی، توجیه خوبی بود! چرا خرابش می‌کنی؟! ... یعنی دوتا کولر یا پنکه نبود؟! حتما باید اونطوری لباس می‌پوشیدی؟! ... در مراسم‌های بعدی اگه واقعا مشکلت آب و هواست بگو خودم شخصا میام بادت می‌زنم تا گرمت نباشد! ببینم باز هم بهانه‌ای داری؟!

حذف نام ایران در بزرگداشت "مولانا"

در مراسم بزرگداشت مولوی در سال 2013 برخلاف چند سال گذشته کسی به زبان فارسی خوشامد نگفت. سخنرانی که در مراسم افتتاحیه حرف می‌زد در یک سالن 5 هزار نفره لبالب از جمعیت گفت: "از من می‌پرسند چرا مولانا به زبان خارجی شعر گفته است؟ من به این‌ها جواب می‌دهم که در زمان جناب پیر-منظور مولانا- زبان ترک‌های خراسان، فارسی بود. این یعنی نفی کامل زبان فارسی جدا از سابقه چندهزارساله‌اش که زبان اصلی شعرهای مولانا بود. با این کار نه ‌تنها ایرانی ‌بودن مولوی که فارسی ‌بودن او هم نفی شده".

به گزارش تابناک، فروزنده اربابی، تنها عضو ایرانی بنیاد بین‌المللی مولوی؛ با گفتن این مطلب و ابراز تاسف از چنین اظهارنظری به "شرق" گفت: "متاسفانه امسال نام ایران نیز در مراسم بزرگداشت مولانا حذف شده است و جای هنرمندان ایرانی در این مراسم خالی است." درست از ساعت 4 بعدازظهر 17دسامبر- 26آذر- 740 سال پیش بود که با مرگ مولانا جلال‌الدین محمد مولوی در شهر کوچک قونیه این شهر به‌عنوان مرکز علاقه‌مندان به این شاعر، فیلسوف، عالم و عارف ایرانی و فارسی ‌زبان تبدیل شد.

اهمیتی که در چند دهه قبل و بعد از لغو قانون منع فعالیت مولوی‌خانه‌ها در ترکیه بیشتر شد. همه ‌ساله از 10 دسامبر برابر با 21 آذر تا 26 آذر یعنی سالروز درگذشت مولوی تعداد زیادی از علاقه‌مندان او به این شهر می‌روند و در مراسمی شرکت می‌کنند که با آنکه اشعارش به زبان فارسی خوانده می‌شود، اما نام ایران و زبان فارسی در این مراسم کمترین سهم را دارد و انگشت اتهام را تنها نمی‌توان به سمت ترک‌ها گرفت، چرا که خود ایرانی‌ها هم در رخ‌دادن این برداشت مقصر هستند.

فروزنده اربابی می‌گوید: هر ساله به‌جز رییس‌جمهور ترکیه بیش از پنج یا شش رییس دولت در این مراسم شرکت می‌کنند. اما حتی وابسته‌های فرهنگی ایران در این مراسم شرکت نمی‌کنند و این باعث ‌شده است تا در این مراسم رسمی از مولوی به‌عنوان فردی غیرایرانی نام ببرند.

پاسخ مطهری به ادعای روزنامه کیهان

"علی مطهری" به خبر ویژه روزنامه کیهان در 27 آذر ماه واکنش نشان داد.

علی مطهری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره خبر منتشر شده در روزنامه کیهان مبنی بر اینکه  اظهارات علی مطهری درباره نقشش در برکناری یک معاون و مدیر کل وزارت اطلاعات، خلاف واقع و نوعی فرار به جلو است و پاسخ به این سئوال که آیا این مطلب را تأیید یا تکذیب می‌کند؟ گفت: حرف‌های کیهان  نیازی به تکذیب ندارد، اکثریت قابل توجه مردم حرف‌های کیهان را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالاخره کیهان باید افتضاح همکاران و همفکرانش را به گونه‌ای جمع کند، مطلب همان است که من در بیانیه‌ای روز شنبه 23 آذر بیان کردم.

صرف صبحانه 77 سالگی با بی‌خانمان‌ها

عصر ایران منتشر کرد، "ولادیمیر پوتین" رییس‌جمهور روسیه، "ویکتور یانوکویچ" همتای اوکراینی خود را نجات داد. روسیه روز گذشته در سفر یانوکویچ به مسکو توافق کرد تا 15 میلیارد دلار به این کشور کمک مالی کند. این‌گونه پوتین برای خجل کردن اروپایی‌ها و مخالفان داخلی یانوکویچ وی را با جیب پر به کی‌یف راهی کرد تا اوکراین همچنان در مدار روسیه باقی بماند.
 

پاپ فرانسیس صبحانه روز تولد 77 سالگی خود را با چند بی‌خانمان در واتیکان صرف کرد.
 

نخستین سان دیدن خانم "اورسولا وون در لین" وزیر دفاع جدید آلمان و نخستین وزیر دفاع زن این کشور از رژه ارتش در مقابل ساختمان وزارت دفاع در برلین است.
 

رونمایی برخی از اسناد آلمان نازی به رسانه‌ها قبل از اهدای آن‌ها به موزه هولوکاست در واشنگتن
 

تقلید یک کمدین آمریکایی از اوباما!

"تامسانکا جانتجی" (Thamsanqa Jantjie ) کمدین آمریکایی، سخنرانی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را تقلید کرد!
 

آماده برای حمله به صفحه وزیر دفاع آلمان

قانون در مطلب طنزی نوشت: ساعت ده و پنجاه دقیقه صبح است. می‌خوانیم آنگلا مرکل یک خانم دکتر را وزیر دفاع آلمان کرده. به این فکر می‌کنیم که اگر آلمان بخواهد دست به فروش تسلیحات بزند در معامله چه می‌گوید؟ مثلا می‌گوید این بمب افکن‌ها که می‌بینی مال یه خانم دکتر بوده باهاش می‌اومده وزارت دفاع و بر می‌گشته؟ یا مثلا می‌گوید این موشک‌های کروز به جان بچه‌ام دست نخورده، مال یه خانم دکتر بوده که چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوری استفاده می‌کرده.
 

به‌ هر حال ما دست خودمان نیست. ایرانی هستیم و فوری ذهنمان به سمت این چیزها سوق پیدا می‌کند. در همین راستای ایرانی بودن پیش‌بینی می‌کنیم صفحه فیس‌بوک خانم "اورسولا فاندرلین" وزیر دفاع جدید آلمان هم از چشمان تیزبین هموطنان پنهان نماند و در روزهای آینده مورد عنایت آن دسته از اساتیدی قرار بگیرد که معترضانه می‌پرسند: ای خدا لعنتت کنه اورسولا ... چی می‌شد وزیر دفاع ما هم خانم دکتر بود؟ بعد گروهی در جواب می‌گویند: عوضش ما مرضیه وحید دستجردی داریم.

بعضی هم از خانم دکتر فاندرلین می‌خواهند تا پنی‌سلین‌شان را برایشان بزند و عده‌ای با تگ کردن javad zarif  زیر پست وزیر دفاع می‌نویسند: جواد جون راجع به کمردردت هر چی سوال داری بپرس. یکی هم دخترش را تگ می‌کند و می‌نویسد: چشات رو واکن و عبرت بگیر. این خانم رفت پی درس و دانشگاه، شد دکتر و وزیر. اما این @fernanda lima رفت دنبال بی‌ناموسی، الان مجبوره با اون لباس جلوی همه از تو گلدون گوی دربیاره!

ساعت یک و بیست و دو دقیقه ظهر است. دشمن طوری خبرها را کنار هم چیده که ذهن ما ناخودآگاه معطوف به حقوق زنان شود. بعد از انتصاب خانم دکتر آلمانی و اظهارات رئیس اتحادیه مشاوران املاک مبنی غیرقانونی بودن حضور زنان در بنگاه‌ها به عنوان کارمند، خبر می‌رسد که خانم "میشل باشله" برای بار دوم به‌عنوان رئیس‌جمهور شیلی انتخاب شده. بله دیگر. انتظار بیشتری هم از این آمریکای جهانخوار جنوبی نمی‌رود.

مادر که بالای سر بچه نباشد و به جایش برود سیاست‌بازی نتیجه‌اش می‌شود این سریال‌های فارسی 1 که همه‌شان محصول آمریکای جنوبی است. بعضی دوستان اعتراض کردند که چرا احمدی‌نژاد در نوشته‌های ما کمرنگ شده که اعتراض کاملا بجایی است. جونم براتون بگه که زمان احمدی‌نژاد کجا زنان اینقدر اسیر پست و مقام دنیا بودند؟ زنان در داخل کشور با تمام قوا مشغول فرزندآوری بودند تا شهرشان تبدیل به استان شود.

در خارج از کشور هم با الگوبرداری از مادر هوگو چاوز سعی می‌کردند فرزندان صالحی چون هوگو برای کشورشان تربیت کنند تا وقتی فرزند مربوطه از دنیا رفت بتوانند، برای لحظه‌ای هم که شده مورد تسلای مرد بهاری قرار بگیرند. هی محمود ... هی ... از وقتی تو رفتی دیگه آمریکای جنوبی هم آن حال و هوای سابق را ندارد!

رقص آقای شهردار در جلسه شورا

راب فورد شهردار جنجالی شهر تورنتو کانادا در جلسه شورای شهر تورنتو در حال رقص است.

به گزارش عصرایران، با موزیک یک گروه موسیقی محلی جاز که برای اجرا به جلسه شورای شهر آمده بودند، راب فورد به همراه جمع دیگری از اعضای شورای شهر از جای خود برخاستند و رقصیدند.

این دومین رقص فورد در هفته جاری است. وی روز یکشنبه نیز با موزیک گروه کر در کلیسایی در غرب تورنتو رقصید. اخیرا با افشای یک فیلم از راب فورد که وی را در حال مصرف کوکایین نشان می‌دهد، انتقادات تندی علیه او مطرح شده و بسیاری از مردم تورنتو و مخالفان او خواستار استعفای او شدند، اما او اعلام کرد همچنان در سمتش می‌ماند.
 

 

 

رقص فورد در مراسم روز یکشنبه در کلیسا

شوخی ظریف با مهران مدیری

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه، 26 آذر ماه به دعوت مهران مدیری در محل ضبط مجموعه جدید مدیری با نام "شوخی کردم" حضور پیدا کرد. مهران مدیری شامگاه سه‌شنبه 26 آذرماه پس از دعوت و استقبال از جواد ظریف وزیر امور خارجه، روند تولید مجموعه جدیدش را برای وی شرح داد.

به گزارش مهر، در پی تماس‌های پی در پی موبایل وزیر امور خارجه، مدیری به شوخی از او خواست یک ربع گوشی موبایلش را به او واگذار کند، تا وی پاسخگوی تماس‌ها باشد. ظریف هم پاسخ داد: پس جواب دبیر‌کل سازمان ملل هم با خود شما.

در این دیدار ظریف از دکورهای مجموعه "شوخی کردم" بازدید کرد و مدیری توضیحاتی درباره نحوه ضبط و تولید این مجموعه ارائه داد. این ملاقات صمیمانه با عکس یادگاری وزیر امور خارجه با بازیگران و عوامل این مجموعه به پایان رسید.
 

بنده معاون روحانی هستم نه سردفتر

شهین‌دخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "گفته می‌شود، شما هنوز سردفتر هستید و در آن‌جا نیز مشغول کار می‌باشید، چگونه می‌توانید به هر دو مسئولیت خود با توجه به حساسیت‌های خود رسیدگی کنید،" اظهار داشت: بنده دیگر سردفتر نبوده و تنها معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور هستم و دیگر در آن کار مشغول نیستم.
 

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با بودجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری چیست، گفت: بودجه معاونت امور زنان و خانواده نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ولی به‌دلیل سیاست‌های انقباضی بودجه در حوزه زنان و خانواده شاهد کاهش بوده است و بودجه در نظر گرفته برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری 8 میلیارد تومان است.

کری‌خوانی سفیر عربستان در لندن برای ایران و سوریه

"محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود"، سفیر عربستان سعودی در انگلیس، شب گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی به تنهایی و بدون کمک غرب به حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان سوری ادامه خواهد داد و در مصاحبه با روزنامه آمریکایی "نیویورک‌ تایمز" با بیان این مطلب افزود که روابط ریاض و شرکای غربی آن به ویژه به دلیل اختلافات درباره ایران و سوریه در معرض آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش جام به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیر سعودی گفت: کشورهای غربی به نظام بشار اسد در سوریه اجازه بقا می‌دهند و به ایران نیز اجازه می‌دهند به برنامه غنی‌سازی اورانیوم با تمامی خطرات نظامی که در بر دارد ادامه دهد. در چنین شرایطی ریاض گزینه دیگری جز تحرک بیشتر در امور بین‌الملل ندارد.

وی مدعی شد که حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه، حمایت مالی و البته در صورت نیاز، حمایت نظامی از گروه های میانه‌رو است.

دیدار ولایتی و جان کری در عمان

لیبراسیون گزارشی در مورد دیدارهای مخفی طی سال‌ها اخیر، میان نمایندگان ایران و آمریکا در عُمان منتشر کرده است.

به گزارش فارس، لیبراسیون، به شرح این دیدارها می‌پردازد که حتی در برخی از آن‌ها "علی‌اکبر ولایتی" و "جان کری"- سناتور آن زمان، از سوی آمریکا شرکت داشته‌اند ولی بطور کلی مسیر مذاکرات را "ویلیام برنز" دیپلمات برجسته آمریکائی هدایت می‌کرده است.

این دیدارها بین سال‌های ٢٠١٠ و ٢٠١٣ انجام گرفته و علی‌اکبر صالحی- رئیس انرژی اتمی ایران، در این دیدارها ولایتی را همراهی کرده است. لیبراسیون می‌افزاید: درآن زمان آمریکائیان متوجه شدند که این بار تماس‌ها کاملاً متفاوت است زیرا ریاست هیئت مذاکره کننده درعُمان را علی‌اکبر ولایتی برعهده داشته است.

ترکیه؛ زندان روزنامه‌نگاران

کمیته "مراقبت از روزنامه‌نگاران" درگزارشی اعلام کرد: برای دومین سال پیاپی ترکیه رتبه نخست کشورهای جهان را از حیث تعداد خبرنگار زندانی به خود اختصاص داده و پس از آن چین در جایگاه دوم قرار دارد.
 
به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری فرانسه، "کمیته مراقبت از روزنامه‌نگاران (committee to protect journalists ) درنیویورک که یک سازمان دیده‌بان حقوق بشردرمورد اصحاب خبر و جراید است روزگذشته اعلام کرد: درسال 2013 درمجموع 211 خبرنگار پشت میله‌های زندان بوده‌اند.
 
طبق اعلام این نهاد، هرچند در سال 2013 آمار خبرنگارانی که کشته و یا زندانی شده‌اند، به نحو چشم‌گیری کاهش یافته است، اما سال 2013 همچنان از حیث زندانی شدن خبرنگاران، بدترین سال برای اصحاب جراید در جهان به شمار می‌رود، کمیته مزبوراعلام کرده است که سال 2013 برای دومین سال پیاپی بدترین سال از حیث آمار خبرنگاران زندانی درجهان بوده است.
 
شمار این زندانیان درسال 2012 بیش از232 نفر بود. این کمیته اعلام کرد که در سال 2013 تعداد 52 خبرنگار حین انجام وظیفه کشته شده‌اند که این آمار درسال 2012 بیش از73 خبرنگار بود. افزایش شمارخبرنگاران زندانی در کشورهایی مانند ویتنام و مصر حقیقتا تکان دهنده است، اما تاسف‌بارتر این است که کشوری همچون ترکیه در ردیف کشورهای نخست دارای خبرنگاران زندانی است و دو سال پیاپی این جایگاه را به خود اختصاص داد.
 
رده بندی کشورهای جهان ازحیث آمار خبرنگاران زندانی از سال 1990 آغاز شده است.
 
سیمون افزود:در ویتنام شمار زندانیانی که درسال 2013 پشت میله های زندان بوده اند از14خبرنگاربه 18خبرنگار افزایش داشته است که ازشدت گرفتن موج سرکوب به خصوص علیه وب لاگ نویسان در این کشور حکایت دارد. تعداد خبرنگاران زندانی در سوریه از 15 خبرنگار درسال 2012 به 13 خبرنگار کاهش پیدا کرده اما درعین حال ده‌ها خبرنگار ربوده شده‌اند و گمان بر این است که در دست نیروهای اپوزیسیون مسلح سوریه نگهداری می‌شوند. تاکنون 30 خبرنگار در سوریه نیز ناپدید شده‌اند.

محسن هاشمی: حتی وی‌پی‌ان ندارم
 
"محسن هاشمی" معاون عمرانی دانشگاه آزاد در پی درج مطالبی در یکی از صفحات منتسب به وی که سیاست‌های افزایش جمعیتی در کشور را نقد کرده بود به ایران خبر گفت: به هیچ وجه در فیس‌بوک، صفحه‌ای ندارم، اما شنیده‌ام که یک پیج هوادارن، آن زمان که موضوع تصدی من در شهرداری مطرح بود، راه‌اندازی شده است.

وی در گفتگو با ایران خبر، گفت: هیچ کدام از این صفحات نیز سیاست‌هایشان را با من هماهنگ نمی‌کنند و اینکه حتی نتوانسته‌ام این صفحات را ببنیم و به طنز گفت که حتی وی‌پی‌ان هم ندارم که به این صفحات سرک بکشم.

کاهش جمعیت جهان سوم، توطئه آمریکا و اسرائیل بود

"آیت‌الله مکارم شیرازی" استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جمعیت کشور به شدت رو به کاهش است، اظهار کرد: اگر روند کاهش جمعیت به همین صورت پیش‌رود، پیش‌بینی‌ها حاکی از نصف شدن جمعیت کشور است و تولید کشور به دلیل مسن شدن جمعیت کمتر می‌شود، خانواده‌های برای رهایی از این وضعیت باید حداقل سه فرزند داشته باشند و ۵ فرزند بهتر است و البته من خودم ۷ فرزند دارم.

به گزارش تسنیم، این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: کاهش جمعیت جهان سوم، توطئه آمریکا و اسرائیل بود، زیرا از افزایش جمعیت جهان سوم احساس خطر کردند و طرح‌های عقیم کردن زنان و مردان را پیشنهاد دادند، ما نیز به دام آن‌ها افتادیم. کسانی که در حال تغییر بافت جمعیت هستند سبب ایجاد مشکل برای کشور می‌شوند و امیدواریم در جامعه بیداری نسبت به این موضوع حاصل و مشکلات حل شود.

ایسنا/ سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کرمان
 

 

 

تجلیل از مادر حاج محمود کریمی

سلسله برنامه‌های "پرده عشاق" که به تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی می‌پردازد، این‌بار سراغ مادری رفت که اسوه صبر و ایستادگی زینبی است. خانم "زهرا نگهداری" مادر حاج محمود کریمی که علاوه بر همسر شهیدی که هنوز پیکرش بازنگشته است، ابالفضلش نیز در کربلای پنج از آسمان شلمچه پر کشیده است.

به گزارش عقیق، در این مراسم که باحضور جمعی از خانواده معظم شهدا و عاشقان اهل بیت (ع) در فرهنگسرای گلستان برگزار شد، جمعی از ذاکرین سیدالشهدا(ع) از جمله حاج مصطفی خورسندی، حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح‌الله بهمنی نیز شرکت داشتند.
 

عکس یادگاری برادران کریمی با مادر

در این مراسم حاج محمود کریمی در سخنانی ضمن تقدیر از این مادر فداکار گفت: از خدا می‌خواهم من و برادرانم را قدردان مادرمان قرار دهد. من درباره حاج خانم هیچ حرفی نمی‌توانم بگویم جز اینکه ایشان "مادرم" است وهمین توصیف دریای معانی است. با افتخار می‌گویم که نوکر مادرم هستم.

مشرق/ خیل عظیم زوار در فرودگاه نجف
 

نتیجه تازه متولد شده امام‌ خمینی (ره)

سیده فاطمه خمینی، آخرین نتیجه امام خمینی چند روزی است که متولد شده است. سیداحمد خمینی، فرزند ارشد حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و از نتیجه‌های امام خمینی(ره) در صفحه فیس‌بوک خود تصویری از جدیدترین  و آخرین نتیجه امام خمینی (ره) منتشر نموده است.
 

به گزارش پیام نو، سیداحمد خمینی در زیر این عکس منتشر شده و در معرفی این نوزاد نوشته است: "اولین دختر عموم. دختر عمو یاسر، سیده فاطمه". سیده فاطمه خمینی، دختر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدیاسر خمینی، نوه امام خمینی و برادر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی است.

مشاور روحانی صدای ضدانقلاب را هم درآورد

در پی اظهارات محمود سریع‌القلم، مشاور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رسانه‌های داخلی انتقادات گسترده‌ای را به این اظهارات انجام داده و آن را "نسنجیده" و "توهین‌آمیز" خواندند.

به گزارش فارس، در ادامه انتقادات به مشاور روحانی، برخی سایت‌ها و فعالان رسانه‌‌ای ضدانقلاب نیز به جمع معترضین پیوسته و اظهارنظر درباره مسائل کشور را "حق" همه مردم ایران دانستند. یکی از سایت‌های ضدانقلاب در این خصوص می‌نویسد: موضوع برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی یک مسئله ملی است؛ این برنامه و تبعات آن از جمله تحریم‌ها بر اقتصاد ایران و وضع معیشت یکایک شهروندان اثری مستقیم گذاشته‌است. بنابراین این حق شهروندان است که درباره‌ آن اظهارنظر کنند.
 

یکی از علت‌های اصلی در این که یک راننده تاکسی باید از 5 صبح تا 12 شب در این خیابان‌ها بدود، همین تحریم‌ها است.
 
شکایت صدها بیننده تلویزیونی انگلیس از برنامه‌ طنز "مستربین"

برنامه‌ای کمدی با بازی "روان اتکینسون" در فهرست سریال‌های تلویزیونی قرار گرفت که طی سال 2013 بیشترین شکایت را از سوی مخاطبان دریافت کرده‌اند و بر اساس فهرستی که موسسه "آفکام" انگلیس منتشر کرده و میزان بیشترین اعتراض‌ها از سوی بینندگان تلویزیونی را نشان می‌دهد،‌ "تسکین کمدی: طنز برای پول" با حضور روان اتکینسون بازیگر نقش معروف "مستر بین" طی 12 ماه گذشته 492 شاکی داشته است.

به گزارش ایسنا، مستر بین در این برنامه سرگرم‌کننده نقش کشیشی بلندپایه را ایفا می‌کند و اظهاراتش چندان به مزاق تماشاچیان خوش نیامده است. او در این برنامه تلویزیونی مونولوگی دارد مبنی بر این که دیگر دعا و نیایش فایده‌ای ندارد. مخاطبان انگلیسی‌، این حرف را توهین‌آمیز خوانده و به دست‌اندرکاران این برنامه معترض شده‌اند.
 
اجرای حد زنا در سبزوار
 

اعتراض بوش بعد از عدم کسب جواب

"آیت‌الله سید جواد شهرستانی" نماینده "آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی" در ایران در دیدار فرمانده ناجا اظهار کرد: در دورانی فقط در چند نقطه از جهان حکومت شیعی شکل گرفته بود ولی امروز در ایران اسلامی حکومت شیعی شکل گرفته است. امروز شاهد هستیم که در لبنان و عراق شیعیان وضعیت بهتری پیدا کرده و در افغانستان شیعیان در سطح عالی مشغول فعالیت هستند و همه این شرایط نشان از قدرت گرفتن شیعیان در دوران کنونی است.
 

به گزارش فارس، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه بوش در زمان ریاست‌جمهوری پنج بار برای آیت‌الله سیستانی نامه نوشت، افزود: وی در نامه سوم خود به یکی از مسئولان عراقی گفته بود که مگر در قرآن شما نیامده است که به دیگران پاسخ دهید و این نکته‌ای بود که مشاورینش به او گفته بودند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دوره انتخابات عراق آیت‌الله سیستانی همه را به نامزد شدن در انتخابات فراخواندند، افزود: در دوره دوم ایشان گفتند روحانیتی که نماینده من هستند، نامزد نشوند چرا که در دوره اول که قانون‌گذاری مطرح بود حضور ضرورت داشت ولی در دوره نظارت باید کسانی باشند که در داخل دولت نبوده و بتوانند بر کار نمایندگان نظارت کنند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه در گذشته مسئله شیعه و سنی در عراق وجود نداشت و قبایل بزرگ شیعه و سنی ارتباطات خوبی داشتند، گفت: وهابی‌ها شرایط را تغییر داده و موجب شدند که مسئله شیعه و سنی مطرح شود و آیت‌الله سیستانی در خصوص اهل سنت می‌فرمایند که به اهل تسنن برادران ما بلکه بگویید "انفسنا" یعنی خود ما.

جای رژلب روی یقه رئیس‌جمهور متعلق به کیست؟  

باراک اوباما سه‌شنبه شب مجبور شد در میهمانی که برای آسیایی آمریکایی‌ها ترتیب داده بود، به خاطر جای رژلب روی یقه لباس خود جلوی صدها نفر این موضوع را در همان میهمانی توضیح دهد. اوباما در حرف‌های عجیب جای رژلب را به شخص دیگری غیر از همسر خود نسبت داد و تقصیرها را گردن او انداخت.
 

به گزارش ایران خبر، او جای رژ لب را به خواننده آمریکایی "جسیکا سانچز" که در میان حضار نیز حضور داشت نسبت داد و گفت این کار جسیکا است. رئیس‌جمهور آمریکا در میان جمعیت گفت که من می‌خواهم همین جا این موضوع را توضیح بدهم تا برای همگان مشخص شود که کار "جسیکا" بوده است تا بعد از این با همسرم "میشل" دچار مشکل نشوم و من این را علنا می‌گویم که این جای رژ لب ناخواسته روی یقه من افتاده است.

مراسم رونمایی از تندیس شهید مفتح
 

 

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده