شوهرم با كتك مرا از خانه بيرون كرد!

شوهرم با كتك مرا از خانه ساعت 11شب از خانه بيرون كرده كتك زدن كار هميشگي اش است، مي خواهم طلاق بگیرم اما طلاق نمي دهد چگونگي شرايط طلاق را بيان كنيد.
كتك

شوهرم با كتك مرا از خانه ساعت 11شب از خانه بيرون كرده كتك زدن كار هميشگي اش است، مي خواهم طلاق بگیرم اما طلاق نمي دهد چگونگي شرايط طلاق را بيان كنيد.

 بدون شک لحظات سختی را گذرانده اید و تحمل رفتار های ناپسند شریک زندگی ، کسی که انسان به او اعتماد دارد و او را در تمام سختی پشتیبان خود می داند، بسیار طاقت فرسا است، حال اگر این تکیه گاه و مامن خود موجب سلب آرامش انسان شود، انسان شکایت نزد چه کسی ببرد. آزار و اذیت از طرف هر کسی باشد غیر قابل تحمل است اما اگر این رفتارها از طرف شریک زندگی انسان باشد، احساس نارضایتی را در انسان دو چندان می کند.

تصور کنید برای رسیدن به مقدار زیادی پول لازم است در صندوقچه ای را باز کنید اما قفل بزرگی مانع رسیدن شما به آن پول می شود. شما چه راهی را در پیش می گیرید؟ آیا بعد از مقداری تلاش از باز کردن در صندوقچه منصرف می شوید؟ و یا اینکه برای رسیدن به هدف خود با تمام وجود تلاش می کنید، حتی اگر این تلاش ها ماه ها و سال ها طول بکشد؟ گرچه برای رسیدن به پول باید زحمت و رنج بسیاری را تحمل کنید اما لذت به دست آوردن پول تمام این سختی ها را شیرین می کند. شما هم برای رسیدن به گنج زندگی خود لازم است با تمام وجود تلاش کنید و هیچ گاه ناامید نشوید. به یاد داشته باشید طلاق پاک کردن صورت مسئله است نه حل آن و به عنوان آخرین راه پیش روی زوجین مطرح می شود و انسان تا زمانی که راه های دیگر را امتحان نکرده است نباید به سراغ این راه برود. در زیر به بررسی راهکارهایی که می تواند باعث اصلاح رفتار همسرتان شود می پردازیم اما قبل از آن ذکر چند نکته لازم است:

1. از آنجا که مرد از لحاظ عاطفی تحت تاثیر همسر خود می باشد، رفتار های زن در بهبود روابط بین همسران بسیار حیاتی است. پس رفتارهای شما در تداوم زندگی شما نقش زیادی دارد. با دقت راهکارهایی که در این پاسخ به آن اشاره می شود را به کار گیرید.

2. آيا تا به حال به تفاوت هاي بين انسان وحيوان توجه كرده ايد؟ چه تفاوتي بين انسان وحيوان وجود دارد، قبل از خواندن جواب لحظه اي با خود تامل كنيد!چه جوابي به اين سوال مي دهيد؟درست حدس زديد، يكي از تفاوت هاي انسان و حيوان امید به آینده است. امید به انسان شور و روشنی می بخشد و در سخترین شرایط به فریاد انسان می رسد. مرگ واقعی انسان زمانی فرا می رسد که امید خود را از دست بدهد. شما هم برای موفقیت در این میدان باید امید خود را از دست ندهید. انسان با داشتن امید به آینده خود مي تواند بر تمام مشكلات بر سر راه خود فايق آيد. شما نيز مي توايند بر مشكلی که ذکر کرده اید غلبه كنيد به شرط اينكه واقعا و از صميم قلب خواستار غلبه بر مشكل خود باشيد و هیچگاه امید خود را از دست ندهید.
3. انتظار نداشته باشید یک شبه شوهر شما تغییر کند، بلکه همانطور که خود شما هم می دانید تغییر رفتار به صورت تدریجی صورت می پذیرد، پس در این راه بیش از هر چیز صبر می تواند به شما کمک کند.

در زیر به راهکارهایی اشاره می شود که می تواند در حل مشکلتان به شما کمک کند:

1. در گام اول لازم است که علت رفتار همسر خود را شناسایی کنید و زمینه های بوجود آمدن چنین رفتارهایی را از بین ببرید. برای این کار با دقت رفتار های او را زیر نظر بگیرید و ببینید چنین رفتارهایی در چه زمان ها و موقعیت هایی رخ می دهد، پس از آن سعی کنید این عوامل را از بین ببرید.

2. خاطرات خوش گذشته را یاد آوری کنید، این امر می تواند این نکته را به شما یاد آور شود که همانطور که در گذشته لحظات خوشی را با همسرتان داشته اید، می توانید الان نیز آن خوشی ها را تکرار کنید.

3. نقاط ضعفی که در زمینه ارتباط و تعامل با همسر خود دارید را یاد داشت کنید وسعی کنید آنان را بر طرف کنید.

4. يکی از عوامل بسيار مهم برای استحکام خانواده و رضايت زن و شوهر از زندگی زناشويی، داشتن نگرش مثبت نسبت به همسر و مثبت‌انديشی درباره اوست. مثبت‌انديشی به مفهوم پذيرفتن توانمندي‌ها، صداقت، قابليت اعتماد و صميميت يک شخص ديگر است. مثبت انديشی نسبت به همسر به معنای خوب ديدن همسر، علاقه داشتن به او، و داشتن احساس مثبت نسبت به اوست. تا زمانی که زن و شوهر چنين احساسی نسبت به هم پيدا نکنند همواره در معرض اختلاف و تعارض با يکديگر قرار دارند. پايه خانواده بر محبت بين زن و شوهر بنا نهاده شده است و اين تنها در سايه نگرش مثبت زن و شوهر نسبت به هم امکان پذير است. حسن ظن و نگرش مثبت يکی از همسران به ديگری، محبت او را به سوی خود جلب می‌کند.علی(عليه‌السلام) می‌فرمايد: «من حسن ظنه بالناس حاز منهم المحبه؛ کسی که نسبت به ديگران گمان نيکو برد محبت آنان را به دست آورد.» از اینرو لازم است برای مدتی هم که شده تمرکز بر ويژگی‌های مثبت همسر خود پیدا کنید و از افکار منفی که در مورد او به ذهنتان می آید خود داری کنید.

5. غم و نگرانی را از چهره خود بزداييد و با رويی باز و چهره‌ای خندان با او روبه‌رو شويد. هنگام ورود شوهرتان به خانه به استقبال او برويد، به او سلام و خسته نباشيد بگوييد، از حالش جويا شويد، به او بگوييد که از آمدن او خوشحاليد و دلتان برای او تنگ شده بود.

6. زمانی که او را بی حال و بی انگیزه می بینید، شما سر صحبت را باز کنيد، و با او حرف بزنيد؛ با شوهرتان شوخی کنيد و او را بخندانيد؛ کنارش بنشينيد و با او درد دل کنيد؛ از اتفاقاتی که در روز برایش رخ داده بپرسيد، به سخنانش با توجه و علاقه گوش دهيد؛ کنار شوهرتان بنشينيد و با هم فيلم مورد علاقه‌اش را تماشا کنيد.
7. پيش از ورود شوهر، خود را بياراييد، لباس‌های زيبا و اغوا کننده بپوشيد، عطر يا ادکلن خوش بو استعمال کنيد، و به او نشان دهيد که همة اين کارها را برای او انجام داده‌ايد.

8. به اين نکته مهم توجه داشته باشيد که، برای مردان نشان دادن عشق خود از طريق معاشقه و آميزش بسيار راحت‌تر از بيان لفظی آن است؛ بنابراين تمايل شوهرتان را به معاشقه و آميزش، نوعی ابراز عشق و علاقه به حساب آوريد. البته، مرد نياز دارد احساس کند دوستش دارند نه آنکه تحملش می‌کنند؛ و اين زمانی حاصل می‌شود که زن با رغبت به اين خواسته شوهرش پاسخ دهد. به طور خلاصه، از هر راه و روشی برای باز کردن دريچه‌های قلب شوهرتان به سمت خودتان استفاده کنيد. با انجام اين کار، حتی اگر لفظ «دوستت دارم» را از او نشنويد رفتار و گفتارش نشان دهنده نهايت عشق و علاقة او به شما خواهد بود.

9. در حق اودعا كنيد و از خداوند بخواهيد كه مهر و محبت شما و همسرتان را افزایش دهد.

10. در موقعیت های مناسب به او ابراز علاقه و عشق کنید و در مناسبتها براى او هديه (هر چند ارزان قيمت) تهيه كنید.

11. باید به این باور رسید که نحوه رفتار با همسر و مراعات حقوقي كه بر گردن دیگری دارد، ‌هم او را محبوب مي ‌سازد و هم ضامن توفيق او در امر همسرداری است و در نتیجه فضای زندگی آميخته به لطف و خوش رفتاري و جاذبه بین یکدیگر می شود.

12. با مطالعه كتابهاي مربوط به انتخاب همسر،آيين همسرداري،چگونگي ايجاد ارتباط با ديگران و نيز شركت در جلسه هاي آموزش خانواده ،دانش و مهارت خود را در اين زمينه افزايش دهيد.

13. رفتارهای ناپسند همسرتان را با خشونت پاسخ ندهيد و اشتباهات او را نادیده بگیرید و با کرامت نفس از این رفتارها تغافل کنید.

14. هنگام اختلاف نظر يا سوء تفاهم ،به جاي سرزنش كردن يكديگر يا تفسير نادرست، به شناسايي مسأله و يافتن راه حل آن بپردازيد. هميشه در رويارويي با مسائل و مشكلات خانوادگي، خود را در وضعيت طرف مقابل قرار دهيد و با قبول مسؤوليت خود و شناخت انتظارات متقابل، به حل و فصل اختلافات رو آوريد.

15. هرگز همسرتان را با مرد ديگر مقايسه نكنيد.

16. گاهی مواقع تلاش زن و شوهر برای حل مشکل خود ره به جایی نمی برد، از اینرو لازم است از همفکری دیگران کمک بگیرند. برای حل مشکل خود از اقوام و نزدیکان خود که راز نگهدار و مورد اعتماد شوهرتان هستند، بخواهید در حل مشکلتان شما یاری دهند. در ضمن استفاده از تجربه مشاوران خانواده می تواند به شما کمک شایانی داشته باشد.

از آنجا که موضوع مورد نظر شما نیاز به مشاوره مداوم دارد، بهتر است برای مدتی راهکارهای بالا را بکارگیرید و پس از آن تاثیرات ایت راهکارها را برای ما ارسال کنید تا ما بتوانبم بهنر شما را راهنمایی کنیم.

جهت مطالعه بیشتر می توانید به این منابع مراجعه نمایید
1-رابطه دوستي و محبت،احمد مطهري
2-رنگ محبت،فرزانه علاقه‌بند
3-معجزه محبت،حسین حسيني
4-ازدواج آسان و شيوه همسردارى محمد محمدى اشتهاردى
5-ازدواج پايدار كاظمى حقيقى
6-ازدواج در اسلام مصطفى كاشفى خوانسارى
7-پيوند دو قلب يا راهنماى ازدواج مهدى پاكزاد
8-جوانان و ازدواج - زندگى بهتر سيد احمد واحدى

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده