عكس/ دریاچه خونین در کریمه

یک نت ـ عكس/ دریاچه خونین در کریمه
عكس/ دریاچه خونین در کریمه

عكس/ دریاچه خونین در کریمه

ایسنا: در شرایطی که منطقه زیبای کریمه با سواحل بسیار زیبا و پاک، رستورانهایی با غذاهای متنوع و آثار تاریخی خود را برای میزبانی از 6 میلیون گردشگر تا پایان سال جاری میلادی آماده می‌کند، دریاچه سرخ در هفته‌های اخیر جاذبه جدید گردشگری کریمه تبدیل شده است.

به گزارش توربو نیوز، این دریاچه از مدت‌ها قبل از باکتری‌های قرمز رنگی به نام هولوباکتری پوشیده شده که زیبایی خاصی به آن داده و در حال حاضرگردشگران تنها می‌توانند با استفاده از مسیرهای مشخص از آن دیدن کنند.

 

دریاچه خونین در کریمه!+ عکس

در حال حاضر مقصد بیشتر گردشگران یالتا کاخ ریبای «لیوادیا» برجای مانده از دوران حکمت تزارها بر روسیه است که شهرت جهانی خود را مدیون برگزاری یک نشست تاریخی در نوامبر ۱۹۴۵ بین سران سه قدرت فاتح جنگ جهانی دوم شامل شوروی سابق، آمریکا و انگلیس با شرکت استالین، روزولت و چرچیل در اواخر این جنگ است که با بسته شدن پیمان مشهور یالتا جهانی شد.

طی سال‌های گذشته یکی از دلایل عدم رشد مناسب صنعت گردشگری کریمه قوانین سخت صدور ویزای گردشگری اوکراین عنوان می‌شد، اما حالا با الحاق این منطقه به روسیه که به تازگی قوانین صدور ویزای گردشگری را تسهیل کرده و خود را برای میزبانی از میلیون‌ها گردشگر در سال‌های آتی و به ویژه در سال 2018 و همزمان با برگزاری مسابقات جام‌جهانی آماده می‌کند، پیش‌بینی می‌شود گردشگران کریمه نیز رشد چشمگیری یابد.

کریمه که قبل از شکل‌گیری شوروی سابق به خاطر آب و هوای گرم و خطوط ساحلی به تفریحگاه تزارهای روسیه شهرت داشت در طول تاریخ خود در حاکمیت حکومت‌های مختلفی بوده که حاصل آن وجود آثار تاریخی متعدد از فرهنگ‌های گوناگون در این منطقه زیبا است که از آن جمله می‌توان به کاخ فورونتسوف اشاره کرد که به عنوان اقامتگاه تابستانی یکی از شاهزاده‌های روس در شهر آلوپکای کریمه ساخته شد.

صنعت گردشگری روسیه نیز طی سال همواره در مسیر رشد بوده و با پیش‌بینی رشد 11 درصدی گردشگران روسیه نسبت به سال 2013، این کشور امسال حدود 40 میلیارد روبل از محل صنعت گردشگری درآمد خواهد داشت، البته از ماه‌ها قبل و با اجرای طرح لغو قانون اخذ ویزای گردشگری برای اتباع بسیاری ار کشورها روند رشد چشمگیر گردشگران روسیه آغاز شده که حالا شامل کریمه نیز می‌شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده