با برادر دوستم به قصد ازدواج آشنا شدم

یک نت ـ باسلام من دختری 28 ساله هستم و به پیشنهاد دوستم با برادرش كه قصدش ازدواج هست آشنا شدم موضوعی كه در این مدت آشنایی مطرح شده اینه كه چون ایشون قبلا ازدواج كرده و در دوران عقد از همسرش جدا شده و تجربه تلخی در این رابطه داره،تعداد مهریه رو 114 تعیین كرده و تغییری تو نظرش نمیده و نظرش این هست كه تنها دورانی نامزد باشیم و بعد در یك شب عقد و عروسی برگزار شود. از شما می خوام راهنماییم كنید كه چه باید بكنم و علت این نظر غیر منطقیش چی هست!؟
دختري 28 ساله هستم كه با دوست برادرم كه از زنش جدا شده آشنا شدم

باسلام من دختری 28 ساله هستم و به پیشنهاد دوستم با برادرش كه قصدش ازدواج هست آشنا شدم موضوعی كه در این مدت آشنایی مطرح شده اینه كه چون ایشون قبلا ازدواج كرده و در دوران عقد از همسرش جدا شده و تجربه تلخی در این رابطه داره،تعداد مهریه رو 114 تعیین كرده و تغییری تو نظرش نمیده و نظرش این هست كه تنها دورانی نامزد باشیم و بعد در یك شب عقد و عروسی برگزار شود. از شما می خوام راهنماییم كنید كه چه باید بكنم و علت این نظر غیر منطقیش چی هست!؟ با تشكر

پاسخ

سلام

اول از همه باید بگم ازدواج از طریق رابطه کار مناسبی نیست چون طرفین قبل از اینکه به تفاهم برسن و همدیگه رو بشناسن و نظر خونواده رو بدونن، به هم وابسته میشن و تصمیم به ازدواج میگیرن و اگه به هر دلیلی نتونن با هم ازدواج کنن برای فراموش کردن هم رنج زیادی رو باید متحمل بشن. لذا آشنایی قبل از اقدام رسمی فقط در همین حد ضرر نداره که طرفین از کلیات هم مطلع بشن مثل اینکه چند سالشه و کارش چیه و خونوادش کین و ... و اگه بیشتر از این ادامه پیدا کنه، آفت زاست.

لذا بهترین کار اینه که شما بیشتر از این ادامه ندی و بهش بگی اگه شما رو میخواد بهتره آشنائی با اطلاع خانواده ها و به صورت رسمی باشه تا علاوه بر اینکه نظر خونواده ها رو جویا میشین، بزرگترها نیز در این باره یعنی مهریه و زمان عقد و عروسی هم نظر بدن و اگه به تفاهم رسیدیم که ازدواج میکنیم و اگر هم نرسیدم که هیچی.

اینجوری طرف تا حدودی متوجه میشه که فقط اون نیست که باید بررسی کنه و جواب بده بلکه شما هم هنوز جوابت معلوم نیست و باید بررسی کنی. از طرفی همین قبول نکردنِ رابطه آشنائی به این شکلی که پسر پیشنهاد داده، باعث میشه که میل ایشون برای ازدواج با شما بیشتر بشه و همش براتون شرط و شروط های مختلف نذاره. بعلاوه ایکه ادامه رابطه با ایشون و حتی ابراز علاقه شما به طرف نه تنها ایشون رو جذب نمیکنه بلکه تمایلش رو کم هم میکنه.

بعد از اینکه اقدام کرد، در مورد مهریه باید علاوه بر شما، خونواده هم توافق کنن و نظر شخصی بنده اینه که این مقدار مهریه کم نیست و میشه گفت مناسبه و قبول اون به ضرر شما نیست به اضافه اینکه بیشتر از این هم قابل پیگیری قانونی هم نیست. اما در مورد زمان عقد و عروسی نباید دوران نامزدی طولانی بشه چون در این صورت طرف هیچ تعهدی به شما نداره و راحت میتونه بزنه زیر همه چی و اگه نظرش اینه که تو این مدت همدیگه رو بیشتر بشناسید می تونه از طرق دیگر مثل تحقیق و سوال از دوستان و آشنایان و بررسی بزرگترها کمک بگیره تا نیاز نباشه که زمان زیادی در نامزدی بگذره البته اگر مقدار محدودی بدون تبادل احساسات برای شناخت با نظارت خانواده با حفظ حدود شرعی صحبت کنید اشکال نداره

در مورد اینکه می گه عقد و عروسی با هم باشه باید ببینید علت حرفش چیه و اگر احساس می کنه فاصله بین عقد و عروسی مشکل ایجاد می کنه باید سعی کنید مشکلش رو رفع کنید

جدای از همه این مطالب اونی که باید از همه بیشتر بهش توجه کنید اینه که باید حتما شما با هم تناسب فکری اعتقادی اخلاقی و رفتاری رو داشته باشین تا در آینده خوشبخت بشین وگرنه ممکنه با مشکلات فراوانی مواجه بشین. بعلاوه اینکه علت طلاق قبلی رو هم بررسی کنید که احیانا از طرف ایشون نباشه چون ممکنه شما هم دوباره گرفتار اون قضیه بشی. بعلاوه اینکه همه مطالبی که گفتم دلیل بر این نمیشه که شما سخت بگیری و ایده آل گرایانه فکر کنی و با توجه به سنت باید مقداری کوتاه بیای تا بتونی ازدواج کنی.

پیروز و سربلند باشید

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

منم درد اون اقا رو دارم البته بعدا 5 سال زندگي الانم خيلي دارم اذيت ميشم 6 ماه درگيريم