تنوع طلبي جنسي در مردها

یک نت ـ آيا تنوع طلبي جنسي در مردها، طبيعي است يا خير؟ آیا يك نوع بيماري است؟ علل و زمينه هاي پيدايش آن چيست؟
تنوع طلبي جنسي در مردها

آيا تنوع طلبي جنسي در مردها، طبيعي است يا خير؟ آیا يك نوع بيماري است؟ علل و زمينه هاي پيدايش آن چيست؟

حتماً تعجب خواهيد كرد اگر بشنويد عقيده رايج روانشناسان و فيلسوفان ‏اجتماعى غرب بر اين است كه مرد چند همسرى آفريده شده و تك همسرى بر خلاف‏ طبيعت اوست.ويل دورانت در لذات فلسفه صفحه 91 پس از آن كه شرحى درباره ‏آشفتگي هاى اخلاقى امروز از نظر امور جنسى مي‏دهد، مى ‏گويد : «بى شك بسيارى از آن، نتيجه علاقه ‏«اصلاح ناپذيرى‏» است كه به تنوع داريم وطبيعت ‏به يك زن بسنده نمي كند.

هم او مي‏گويد : «مرد ذاتاً طبيعت چند همسرى دارد و فقط نيرومندترين قيود اخلاقى، ميزان ‏مناسبى از فقر و كار سخت و نظارت دائمى زوجه مى ‏تواند تك همسرى را به او تحميل كند».

در شماره 112 مجله زن روز تحت عنوان ‏«آيا مرد طبيعتاً خيانتكار است؟» نوشته‏است:

«رابرت کینزی محقق معروف آمریکایی می گوید : «… زن بر خلاف مرد از تنوع‏جويى در عشق و لذت بيزار است؛ به همين‏دليل بعضى اوقات از رفتار مرد سر در نمى ‏آورد، ولى مرد تنوع جويى را نوعى‏ماجراجويى تلقى مى ‏كند، آسان از راه بدر مى ‏رود و به نظر او آنچه مهم است لذت ‏جسمى است نه لذت عاطفى و روحى. تظاهر به تماس عاطفى و روحى در مرد قطعاً وقتى است كه فرصتى براى درك لذت جسمى پيش نيامده است.

روزى پزشك ‏مشهورى به من گفت : «پوليگام‏» بودن مرد (تنوع دوستى و تعدد خواهى)و «منوگام‏» بودن زن (انحصار خواهى و يكه شناسى) يك امر بديهى است، زيرا در مرد ميليون ها سلول اسپرم‏ توليد مي‏شود در حالى كه زن در دوران آمادگى جز يك ‏تخم از تخمدان توليد نمى ‏كند. صرف نظر از فرضيه كينزى، بد نيست از خودمان ‏بپرسيم : آيا وفادار بودن براى مرد مشكل است؟ هانرى دومنترلان فرانسوى در پاسخ اين سؤال گفته است : وفادار بودن براى مرد مشكل نيست ‏بلكه غير ممكن است. يك زن براى يك مرد آفريده شده است و يك ‏مرد براى زندگى و همه زن ها. مرد اگر به تاريكى مى ‏پرد و به زنش خيانت مى‏ كند تقصير خودش نيست، تقصير طبيعت ذاتيش است كه همه عوامل خيانت را در او به وجود آورده است».

اين تمايل به غير و تنوع طلبي مردان موجب استرس و آزار و اذيت شديد زنان مي شود؛ اما بايد متذكر شد كه اگر چه نبايد به تنوع طلبي مردان ميدان داده شود، چون ممكن است گرفتار بيماري هوس بازي شوند ولي از سوي ديگر تنوع طلبي در مردان آنقدر هم خطرناك نيست كه لاجرم موجب نابودي زندگي خانوادگي او شود. بسياري تصور مي كنند مرداني كه صاحب زن بسيار زيبا هستند يا همسر خود را بسيار دوست دارند، ميل به تنوع طلبي ندارند، در حالي كه اين ميل ذاتي و بر اساس فرامين مغز و ترشح هورمون هاست اما خوشبختانه اين حالت قابل كنترل است.

زنان براي اينكه بتوانند تنوع طلبي مردان را مديريت كنند، لازم است هنر و مهارت ارتباط با همسر خويش را فرا بگيرند، چرا كه كنترل هاي شديد، پرخاشگري و انتقام جوئي، نه تنها مشكلي را حل نمي كند بلكه اصرار بیش از حد در اين موارد مرد را گستاخ و بي پروا مي سازد.

نكته‌اي كه لازم مي‌دانيم به آن اشاره كنيم اين است كه حكمت و فلسفه اين امر، ممكن است صرفاً به خود مردان مربوط نباشد، بلكه خداوند با توجه به جامعه انساني و نيازهاي آن، اين حس را در مردان قرار داده باشد.

در رابطه با حكمت تنوع‌طلبي در مردان مي‌توان به نكات زير اشاره كرد :

1. آمارهاى موجود درسطح جهان نشان مى ‏دهد ميزان تولد دختر غالباً بيش از پسر مى ‏باشد.

2. در طول تاريخ همواره بر اثر حوادث گوناگون و كوران هاي اجتماعى - مانند جنگ‏ها - تعداد بيشمارى از مردان تلف مى‏ شوند و همسران آنان بى‏سرپرست مى ‏گردند.

3. بلوغ جسمى و جنسى دختران معمولاً چندين سال پيش از پسران است و درطول زمان همراه با رشد جمعيت بشرى باعث مى ‏شود كه در جامعه تك همسرگرا همواره انبوه كثيرى از زنان كه آمادگى و علايق جنسى دارند در برابر پسرهايي فاقد شعور و درك جنسى قرار داشته و تمايلات جنسى آنان به نحو مشروع ارضا نگردد.

4. و نكته آخر اين كه نيروي غريزه جنسي در مردان قوي تر از زنان است، و از طرفی، به دليل وقوع عادت ماهيانه، زن از ارضاي کامل جنسي شوهر خود در آن ايام معذور مي‌باشد. اين امر، باعث مي‌شود در بسياري از موارد، زنان نتوانند نياز جنسي همسر خود را به طور صحیح برآورده سازند.

براي حل اين مشكلات، وجود تنوع‌طلبي مي‌تواند مردان را به ازدواج مجدد سوق دهد. در واقع، مي‌توان گفت حكمت تنوع طلبي مردان در زمينه شريك جنسي، برطرف شدن بسياري از مشكلات جامعه، اعم از زنان و مردان مي‌باشد.

پرسشگر گرامي؛ از آنجا كه سوال شما ابعاد گوناگوني دارد و پرداختن به اين ابعاد از حوصله اين مجال كوتاه، خارج است، شما را دعوت به خواندن كتب زير مي كنم :

1. نظام حقوق زن در اسلام، شهید مطهرى(ره).

2. تعدد زوجات در اسلام، سميه محمدي تكاسي.

3. اسلام و تفاوت هاي جنسيتي، حسين بستان.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

این کسی که این مطلب را نوشته بویی از اسلام نبرده. در قران امده اگر توان دارید یکی یا دو تا یا سه تا یا چهار تا می تونید همسر اختیار کنید ولی باید بین اونها عدالت رو رعایت کنید. و شما نمی توانید عدالت را رعایت کنید. پس به یکی اکتفا کنید.
واقعا اگه راست میگین امتحان کنید زنها هم میتونند چند تا شوهر کنن وحید دمت گرم الان مردها خرج یکی زنشون را به زور میدن