از كودكي خودارضايي داشتم

دختری 20 ساله بوده حدود سه سال پيش بعد از يك جرياناتی كه به من فشار روحي وارد كرده بود، دچار وسواس پاك و نجسي شدم.
 دختری 20 ساله بوده حدود سه سال پيش بعد از يك جرياناتی كه به من فشار روحي وارد كرده بود، دچار وسواس پاك و نجسي شدم

دختری 20 ساله بوده حدود سه سال پيش بعد از يك جرياناتی كه به من فشار روحي وارد كرده بود، دچار وسواس پاك و نجسي شدم. مشاوره رفتم روی خودم كار كردم و الحمدالله خيلي بهتر شدم و تقريبا خوب شدم؛ اما بعداز مدتي فهميدم يعني به ياد آوردم كه در کودکی خودارضايي داشتم. در آنزمان معنای اين كلمات رو نمي دانستم. حتي الان هم نمي دانم دقيقا اسم كار من چه بوده؟ از همانجا وسواسم شروع شد كه نماز و روزه های اين سالها بدون غسل و باطل بوده است.

چندين بار مسئله شرعي‌اش رو پرسيدم من تغيير در حالت بدنم را يادم بود اما از بيرون آمدن منی مطمئن نبودم. چندين غسل جنابت انجام دادم اما هيچ وقت نمي توانستم خودم را ببخشم. چون در يك خانواده مذهبي و خوب بزرگ شده بودم و در فاميل و دوستان هم يك فرد مذهبی و به قولي بچه مثبت بودم. اما مدتي است(شايد يكي يا دوسال ) من هر فكر شهواني مي كردم حتي به مقدار عادي كه شايد هر جواني دارد وحتی يك نگاه نخواسته شك مي كردم كه بايد غسل كنم يا نه و شايد خنده دار باشد كه اگر مي خواستم مثلا فردا روزه بگيرم بايد امروز غسل مي كردم.

الان حدود يك ماه است كه در فصل امتحاناتم و در ماه مبارك رمضان اين فكرها بسيار شديد شد. شب ها خيلی سخت مي خوابيدم و اگر لحظه اي بيكار مي شدم فكرها به سراغم مي آمد من خودم را مشغول مي كردم اما نمي شود 24 ساعته مشغول كاري بود. شب هاي زيادی از خدا و ائمه كمك خواستم تا كمكم كنند تا از اين فكر ها نجات پيدا كنم اما... .
    شب 21 قدر خيلی دعا كردم و حال خوبي داشتم اما در راه منزل بوديم كه دوباره اين فكرها.

شب 23 موقع دعا يك فكر شيطاني در ذهنم آمد و تقريبا از آن شب به بعد در اصول دين شك ميكنم نمي توان اسم آن را شك گذاشت اطمينان قلبي و پيوند قلبي كه داشتم با خدا و ائمه نيست. اصلا من خودم نيستم خودم را گم كرده ام وجود دو روح خوب و بد و وجود شيطان را حس مي كنم من آدم بدي نبودم نماز و روزه ه‌ام به جا و حتي اول وقت بود حجابم كامل بود عكس ها و فيلم بد هم نمي ديدم( همه اينها الان هم هست) نمي دانم چرا به اين عذاب دچار شدم من چند سالی است كه كاملا از خودم راضي نيستم الان هم كه خودم را گم كرده ام من حتي می خواهم خيلي خيلي بهتر از خود قبلي‌ام باشم در ضمن شب ها اين افكار بيشتر به سراغم مي آيد و وقتي سرگرم باشم و در جمع اين افكار را ندارم. مي دانم اگر يك مسافرت چند روزه بروم حالم بهتر مي شود و يا با مرور زمان مثل مشكلات قبلي حل مي شود اما چون اين مشكل در مورد اعتقاداتم مي باشد خيلی مي ترسم كه مثلا خدايي ناكرده كافر از دنيا بروم مگر نه اينكه بعضي در لحظه مرگ كافر مي شوند.

 

خواهر گرامی! با عرض سلام و تحیت و تقدیر از حسن اعتماد شما

در ابتدا لازم است توجه داشته باشید منشاء وسواس، اضطراب، خودسرزنشگری و احساس گناه است. لذا شایسته است با توكل به خدای متعال از گذشته و سرزنش خود فاصله بگیرید چرا كه؛

- نه تنها كمكی به حال شما نمی‌كند بلكه باعث تشدید وسواس شما می‌شود

- در اسلام بن بست وجود ندارد و هر گره و قفلی كلیدی دارد كه كلید خطا و معصیت نیز توبه است و نه بیشتر!

پس بدانید سرزنش افراطی و قضاوت منفی نسبت به خود نه تنها مورد تایید نیست بلكه دامی از دامهای شیطان برای ناامید كردن شما و همچنین تشدید وسواس شماست.

همچنین لازم است به موارد زیر دقت بفرمایید:

- از لحاظ شرعی مادامیكه فرد شك در جنب شدن (خروج منی) داشته باشد، غسلی بر او واجب نمی‌شود. و شما نیز نباید هیچگاه به علت شك، برای غسل كردن اقدام نمایید. این كار شما نه تنها واجب نیست كه حرام است!

- در دوره‌ای كه شما به فعل مذكور مبادرت كرده‌اید، از حرمت آن بی اطلاع بوده‌اید لذا یا سرزنشی متوجه شما نیست و یا از سطح خطای شما كاسته می‌شود. نهایتا اگر مرتكب حرام هم شده باشید، توبه شما همانند نهری زلال، شما را شستشو داده است. خداوند متعال توبه كننده‌گان را دوست دارد « ان الله یحب التوابین» و گناه ایشان را محو می‌كند « التائب من الذنب كمن لا ذنب له»؛ كسی كه توبه كند مانند فردی است كه گناه نكرده است.

- مهارتهای مبارزه با اضطراب را فرا بگیرید. با كاهش اضطراب وسواس شما نیز كاهش می‌یابد. تفریح، مسافرت، ورزش، شنا، كوهنوردی، حضور در طبیعت، تنفس عمیق، خواب و تغذیه مناسب و...همگی در كاهش اضراب شما موثر هستند.

- از منفی بافی و سختگیری نسبت به خود اجتناب كنید.

- شما همچنان فردی مومن و متدین هستید و اینگونه افكار ناشی از اضطراب و احساس گناه است. لذا خود را سرزنش نكنید. با توجه شرایط شما، خودسرزنشگری و نارضایتی از خود از دامهاسی شیطان است. از این دام خود را رها كنید!

- وسواس عملی رفته رفته به وسواس فكری تبدیل می‌شود، لذا موضوعات و شبهات اعتقادی هم كه به ذهن شما خطور می‌كند، جنبه وسواس فكری دارد. پس از این شبهات و افكار نگران نباشید، و با خونسردی نسبت به آنها بی اعتنا باشید.

در صورتیكه شما نسبت بهاین افكار حساسیت نشان دهید سطح اضطراب شما بالا می‌رود و همین باعث تشدید مضاعف چنین افكاری می‌شود. پس خود را مجبور و ملزم به مبارزه و یا مقاومت در قبال این افكار ننمایید، بلكه تنها و تنها نسبت به آنها بی اعتنا باشید.

در صورت نیاز به توضیحات بیشتر یا از همین طریق اقدام فرمایید و یا به صورت تلفنی با شماره 096400 با كارشناسان مركز گفتگو نمایید.

 

منبع: soalcity.ir

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

زن كه ... ندارد---از زن ... خارج نمي شود
خیلی خوبه آدم بتونه مشکلشو مطرح کنه چون به احتمال خیلی زیاد ممکنه جواب بگیره
سلام دختري هستم 17 ساله تقریبا 8 سالی میشه خود ارضایی دارم جدید وسواس پیدا کردم به اینکه نکنه بکارتم اسیبی دیده باشه و این فکر مثل خوره داره نابودم میکنه چیکار کنم؟؟؟ کمکم کنید ممنون :(
سلام خواهرم من هم این مشکل را داشتم تنها را رهایی خواندن نماز است.فوق العاده تاثیر گذار است.امتحان کنید تا ببینید.برای پی بردن به سلامت خودتان به پزشک مراجعه فرمایید